Jump to content

Vilken film sökte jag efter?

Jesper

Rekommenderade inlägg

Alltså, nu måste jag kolla här. Tanken är att man ska googla på filmens titel och välja en bild som kommer upp som svar. Bilden ska alltså vara direkt kopplad till titeln, är vi överens om det?

Så brukar förvisso inte jag göra. Bara bilden har med filmens titel att göra, på ett eller annat sätt, så spelar det väl ingen roll om den finns med i en specifik google-sökning?

• Svar 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar
Alltså, nu måste jag kolla här. Tanken är att man ska googla på filmens titel och välja en bild som kommer upp som svar. Bilden ska alltså vara direkt kopplad till titeln, är vi överens om det?
Så brukar förvisso inte jag göra. Bara bilden har med filmens titel att göra, på ett eller annat sätt, så spelar det väl ingen roll om den finns med i en specifik google-sökning?

Jo, det spelar roll; själva grejen är det är Google som ska göra kopplingen. Det blir liksom en rebus som Google hittar på åt oss. Man ska inte själv hitta på en koppling och sen söka upp en lämplig bild. Läs första inlägget i tråden!

Med andra ord; Manetheren har rätt.

• Moderator

Jo, det spelar roll; själva grejen är det är Google som ska göra kopplingen. Det blir liksom en rebus som Google hittar på åt oss. Man ska inte själv hitta på en koppling och sen söka upp en lämplig bild. Läs första inlägget i tråden!

Med andra ord; Manetheren har rätt.

Klara direktiv från domarbåset!

Svaret är Billy Wilders Fedora (1978). Hatten är nämligen en fedora. Jag lämnar över frågan till någon annan.

Eeeeh okej :blink:

Aldrig hört talas om. Vill inte verka gnällig. Men i denna lek kan det vara smartare att ta titlar på mer välkända filmer.

vet inte vad en fedora hatt är heller men det beror nog mer på okunskap kanske.

Edit: fast nu vet jag ju det :)

Svaret är Billy Wilders Fedora (1978). Hatten är nämligen en fedora. Jag lämnar över frågan till någon annan.

Eeeeh okej :blink:

Aldrig hört talas om. Vill inte verka gnällig. Men i denna lek kan det vara smartare att ta titlar på mer välkända filmer.

vet inte vad en fedora hatt är heller men det beror nog mer på okunskap kanske.

Edit: fast nu vet jag ju det :)

Jag trodde inte skulle vara så svårt för er att hitta titeln, med alla ledtrådar och allt. (. Jag antar att jag överksttade era filmkunskaper .) :P

Att veta vad en fedorahatt tillhör allmänbildningen anser jag, Bogart-fansen på forumet borde i alla fall känna till det...

• 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...