Plox Skriven 18 December, 2007 Report Share Skriven 18 December, 2007 Alltså, nu måste jag kolla här. Tanken är att man ska googla på filmens titel och välja en bild som kommer upp som svar. Bilden ska alltså vara direkt kopplad till titeln, är vi överens om det? Så brukar förvisso inte jag göra. Bara bilden har med filmens titel att göra, på ett eller annat sätt, så spelar det väl ingen roll om den finns med i en specifik google-sökning? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 18 December, 2007 Report Share Skriven 18 December, 2007 Alltså, nu måste jag kolla här. Tanken är att man ska googla på filmens titel och välja en bild som kommer upp som svar. Bilden ska alltså vara direkt kopplad till titeln, är vi överens om det? Absolut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 18 December, 2007 Filmstar Report Share Skriven 18 December, 2007 Alltså, nu måste jag kolla här. Tanken är att man ska googla på filmens titel och välja en bild som kommer upp som svar. Bilden ska alltså vara direkt kopplad till titeln, är vi överens om det?Så brukar förvisso inte jag göra. Bara bilden har med filmens titel att göra, på ett eller annat sätt, så spelar det väl ingen roll om den finns med i en specifik google-sökning? Jo, det spelar roll; själva grejen är det är Google som ska göra kopplingen. Det blir liksom en rebus som Google hittar på åt oss. Man ska inte själv hitta på en koppling och sen söka upp en lämplig bild. Läs första inlägget i tråden! Med andra ord; Manetheren har rätt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 18 December, 2007 Report Share Skriven 18 December, 2007 Jag avslöjar svaret snart om ingen gissar rätt. Kom igen, vad finns det för olika hattar? (Det har inget med maffian att göra heller) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 19 December, 2007 Report Share Skriven 19 December, 2007 Jajaja, förlåt då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 19 December, 2007 Moderator Report Share Skriven 19 December, 2007 Alltså, nu måste jag kolla här. Tanken är att man ska googla på filmens titel och välja en bild som kommer upp som svar. Bilden ska alltså vara direkt kopplad till titeln, är vi överens om det?Så brukar förvisso inte jag göra. Bara bilden har med filmens titel att göra, på ett eller annat sätt, så spelar det väl ingen roll om den finns med i en specifik google-sökning? Jo, det spelar roll; själva grejen är det är Google som ska göra kopplingen. Det blir liksom en rebus som Google hittar på åt oss. Man ska inte själv hitta på en koppling och sen söka upp en lämplig bild. Läs första inlägget i tråden! Med andra ord; Manetheren har rätt. Klara direktiv från domarbåset! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 19 December, 2007 Report Share Skriven 19 December, 2007 Svaret är Billy Wilders Fedora (1978). Hatten är nämligen en fedora. Jag lämnar över frågan till någon annan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 20 December, 2007 Report Share Skriven 20 December, 2007 Svaret är Billy Wilders Fedora (1978). Hatten är nämligen en fedora. Jag lämnar över frågan till någon annan. Eeeeh okej Aldrig hört talas om. Vill inte verka gnällig. Men i denna lek kan det vara smartare att ta titlar på mer välkända filmer. vet inte vad en fedora hatt är heller men det beror nog mer på okunskap kanske. Edit: fast nu vet jag ju det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 20 December, 2007 Report Share Skriven 20 December, 2007 Svaret är Billy Wilders Fedora (1978). Hatten är nämligen en fedora. Jag lämnar över frågan till någon annan. Eeeeh okej Aldrig hört talas om. Vill inte verka gnällig. Men i denna lek kan det vara smartare att ta titlar på mer välkända filmer. vet inte vad en fedora hatt är heller men det beror nog mer på okunskap kanske. Edit: fast nu vet jag ju det Jag trodde inte skulle vara så svårt för er att hitta titeln, med alla ledtrådar och allt. (. Jag antar att jag överksttade era filmkunskaper .) Att veta vad en fedorahatt tillhör allmänbildningen anser jag, Bogart-fansen på forumet borde i alla fall känna till det... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 December, 2007 Moderator Report Share Skriven 22 December, 2007 Har varken hört talas om hatten eller filmen, men tanken var riktigt bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 22 December, 2007 Report Share Skriven 22 December, 2007 Har varken hört talas om hatten eller filmen, men tanken var riktigt bra. Skönt att jag inte var ensam om det i alla fall. Men det är klart vi är ju bara tröga norrlänningar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 1 Januari, 2008 Report Share Skriven 1 Januari, 2008 Det har varit lite dött bland filmlekarna över storhelgerna så jag ska försöka dra några strån till stacken. Vilken film sökte jag efter? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nirakz Skriven 3 Januari, 2008 Report Share Skriven 3 Januari, 2008 Står helt still i mitt huvud. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Skriven 3 Januari, 2008 Author Report Share Skriven 3 Januari, 2008 Ser ut som något avancerat fiskespö Drar till med Hot Rod. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 4 Januari, 2008 Report Share Skriven 4 Januari, 2008 Jag kan säga att jag faktiskt inte vet vad det är på bilden, men se istället till helheten av vad det nu är. Filmen är en klassiker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.