roadwarrior Skriven 11 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 11 Januari, 2003 okej min tur då? en fråga som alla som såg kubrick dokumentären borde borde veta. För vilken tidning arbetade stanley Kubrick (som fotograf) som 16 åring (enligt mitt minne) och vilken idrott doukmenterade han främst åt dem? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Januari, 2003 Report Share Skriven 11 Januari, 2003 Japp det är borta med vinden. Den har spelat in 1,181,960,729 USD om man räknar med inflationen. Uhhh.. Titanic har spelat in $1,234,600,000 även om man inte räknar in inflationen. http://us.imdb.com/Charts/intltopmovies Men tydligen inte om man går efter den här listan. http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 12 Januari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 Januari, 2003 Jag såg dokumentären men jag minns inte. Har för mig att det var baseball men tidningen vet jag inte alls (kanske Time). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 12 Januari, 2003 Report Share Skriven 12 Januari, 2003 eftersom ingen verkar kunna det så kanske du skulle ställa en ny fråga Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 12 Januari, 2003 Report Share Skriven 12 Januari, 2003 det var tidningen life och jag tror att det var baseball Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 13 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 13 Januari, 2003 Har inte hunnit kolla, förlåt. Det rätta svaret har kommit från filmlover han skrev för life (det står i kubrick ämnet!!) , men det var dock inte baseboll så det kan jag inte ge rätt för: det var BOXNING som även gav insperation till hans första (jag tror det var första) film. Jag kan dock ha fel, och om filmlover har invändningar om att baseboll var rätt så kan ni givetvis strunta i min fråga jag skriver nu och så får han ställa en. Här kommer iallafall min: I guinnes rekordbok har jag sett mel gibsons namn två gånger, nämn dessa två. Det kan finnas mer än jag vet och det välkomnas också men de två jag tänker på är nog de enda tror jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 14 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Tja.. kan kanske ha någonting att göra med att Braveheart fick så många Oscars? Fick han får både regi, film och skådespelare? Det är rätt unikt i så fall... *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 14 Januari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Det som Manetheren nämner plus att han blivit utsedd till världens träigaste skådis fyra gånger vilket också är rekord. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 14 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Det är rätt att han fått oscar både som regissör och som skådespelare vilket bara ca 5 andra har gjort (tror robert redford är en av dem). Det där med träigaste skådisen är jag väldigt skeptiskt till att det står i guniess rekordbok, jag tänkte på något annat. Men om det står där så får du fortsätta och om inte kan jag nämna svaret senare (tycker dock att keanu reeves är träigare än mel) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 14 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Hmm... har det andra också med film att göra? Ska vara nåt med att han haft succeer på flera kontinenter? *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 14 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 14 Januari, 2003 ja det har med film att göra för att ge lite hjälp så kan jag ge en ledtråd Jackie chan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 14 Januari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Det där med träigaste skådisen är jag väldigt skeptiskt till att det står i guniess rekordbok, jag tänkte på något annat. Men om det står där så får du fortsätta och om inte kan jag nämna svaret senare (tycker dock att keanu reeves är träigare än mel) Det var ett skämt om det inte framgick... Jag kan inte svaret. Och Mel är träigast. Han är rena Enten!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 14 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 14 Januari, 2003 jo jag anade det, men var tvungen att var på den säkra sidan, när jag först skrev idet här forumet så bemöttes jag ganska kraftigt när jag sade att sagan om ringen inte var tidernas bästa film och folk tyckte att jag inte tänkte på andras åsikter,. Det är därför jag blivit lite mer försiktig med vad jag säger. Om ingen kan svaret snart kommer jag att avslöja svaret och någon annan får ta över frågan den blir öppen, om ingen svara vill säga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 14 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Ja, gör han flest stunt själv? Stunt är ju det jag sammankopplar Jackie Chan med. :-) *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 14 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 14 Januari, 2003 Helt rätt (tillräckligt iallafall!!!! Han är utsedd till modigaste skådisen årgång 1999 i årets rekordbok, han gjorde egna stunt i dödligt vapen men även i mad max som var hans stora genombrott. Svaren är alltså modigaste mannen (för att han gjort egna stunts) och att han fått oscar både som regissör och skådespelare. Din tur Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.