Hartigan Skriven 20 April, 2006 Report Share Skriven 20 April, 2006 Tackar för informationen, Puumba. Har inte hört jättemycket av Dylan, men Like A Rolling Stone är en riktigt bra låt. Jag tycker att hans låtar kan bli smått tjatiga ibland eftersom det är mycket munspel. Jag tycker att Bruce Springsteen är en mycket bättre artist. Skulle hemskt gärna vilja se Audioslave live, som är ett av mina favoritband. De kanske lirar i Köpenhamn eller Stockholm. Chris Cornell har en riktigt bra röst. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 20 April, 2006 Report Share Skriven 20 April, 2006 fan va besviken man är, aldrig hört talas om Gnarls Barkley och nu efter att ha "fixat" en låt och lyssnat på den så kan jag säga att det inte finns en chans i världen att jag tänker gå och se sånt skräp. Men fastän besvikelsen över bandsläppet så har jag ändå idag köpt min hultsfredbiljett. Så nu filmsnackare måste vi bara snacka ihop oss så vi kan ha ett litet filmsnack.se möte uppe i hultan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 20 April, 2006 Author Report Share Skriven 20 April, 2006 Tackar för informationen, Puumba. Har inte hört jättemycket av Dylan, men Like A Rolling Stone är en riktigt bra låt. Jag tycker att hans låtar kan bli smått tjatiga ibland eftersom det är mycket munspel. Det är lugnt. Men eftersom du nämner Like a rolling stone måste jag bara nämna att detta är väldigt tidig Dylan. Den är med på en skiva som heter Highway 61 Revisited som är en ganska rockig skiva, och egentligen den skiva som gjorde att många fans då började lyssna på honom. Vill du höra väldigt märkliga Dylan-låtar ska du lyssna på till exempel Saved, som är en kristen skiva som Dylan gjorde efter att han råkat ut för en motorcykelolycka som nästan kostade honom livet och då han blev kristen. En annan skiva jag kan tipsa om är Nashville Skyline som är en countryskiva där första låten är riktigt bra, detta är en duett med Johnny Cash som är riktigt skön. Att han har munspel med på sina låtar tycker jag bara är bra, det är ett skönt instrument som ger lite karaktär på låtarna. Ganska imponerande är det också att han spelar munspel och gitarr samtidigt på sina livekonserter, vilket jag har hört från en vän som håller på att lära sig det, är väldigt svårt. fan va besviken man är, aldrig hört talas om Gnarls Barkley och nu efter att ha "fixat" en låt och lyssnat på den så kan jag säga att det inte finns en chans i världen att jag tänker gå och se sånt skräp. Men fastän besvikelsen över bandsläppet så har jag ändå idag köpt min hultsfredbiljett. Så nu filmsnackare måste vi bara snacka ihop oss så vi kan ha ett litet filmsnack.se möte uppe i hultan Jag tycker faktiskt att Crazy med Gnarls Barkley var väldigt svängig och en skön låt, intressant släpp, men jag hade som sagt hoppats på något större, typ Red Hot Chili Peppers eller Coldplay... Men tror ändå att jag ska se dessa på festivalen, då det nog kommer bli rätt bra. Jag har ju en väldigt blandad musiksmak. Härligt att du köpt biljett till Hultan nu! Vi får se till att sätta oss i öltältet och ta en ÅBRO någon gång då! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 8 Maj, 2006 Author Report Share Skriven 8 Maj, 2006 Bandsläpp imorgon då. Hoppas på något riktigt stort och riktigt bra! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 8 Maj, 2006 Report Share Skriven 8 Maj, 2006 hehe jag hoppas på Slipknot även om jag vet att det inte finns en chans i världen. Men jag vill så gärna se dem igen. Även om det är orealistiskt så hoppas jag på Linkin Park som faktiskt börjat lägga fram nya tour dates även om det nya albumet inte är väntat förän i höst. Men två festivaler i Japan ska man "headlina" tillsammans med Metallica i slutet av Juli, så man kan ju hoppas de får ett litet ryck och lägger till Hultsfred till sin turnéplan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 8 Maj, 2006 Author Report Share Skriven 8 Maj, 2006 Haha, jag har faktiskt aldrig fastnat för Linkin Park, är lite oförstående till att man blandar rap och hiphop då jag mest tycker det låter dåligt. Speciellt när denna grupp samarbetar med en annan rappare, Jay Z, och gör det ännu dåligare Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 8 Maj, 2006 Report Share Skriven 8 Maj, 2006 är lite oförstående till att man blandar rap och hiphop då jag mest tycker det låter dåligt. nu är det ju så att de blandar rock/metal med hip hop, de blandar ju knappast rap med hip hop - det hade inte blivit mycket att hurra för dåligare sämre Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 9 Maj, 2006 Report Share Skriven 9 Maj, 2006 fan va jag blir trött. De senaste bandsläppen har varit skit och så även det här. Jag orkar inte ens göra mig besväret att nämna vilka band det var, tror inte jag hört talas om ett enda. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 9 Maj, 2006 Author Report Share Skriven 9 Maj, 2006 Puffie: Haha, ja jag råkade skriva fel några gånger, var nog trött Menade förstås metal istället för hiphop, och menade förstås sämre. Angående bandsläppet så tyckte jag faktiskt att det var rätt okej. S.A.D ska bli kul att se. De nysläppta banden är alltså: Ane Brun Duets Något som ska bli väldigt intressant. Ane Brun, som är en norsk singer/songwriter, släppte i år ett duettalbum där hon gör duetter med några av världens grymmaste sångare. Hon tar med sig dessa till Hultsfred för att framföra dem på Pampas. Guillemots Ett svängigt pop(ovanligt)band, som ska spela på liten scen. Helsköna faktiskt, det kommer mycket sköna småband i år, det är bra. Hey Willpower Hiphop blandat med RnB. USCH! Little Man Tate Också ett skickligt pop/rockband i samma anda som Strokes typ. Rätt skönt, men tilltalar mig kanske inte supermycket... Sharam Jay Jag gillar inte Djs. Kort och koncist. Sture Alléns Dansorkester Grymt svängigt! Ingen reggae är bättre än skånsk reggae. Säger bara Peps, Svenska Akademien och nu Sture Allén. Ett måste att se! The Elected Lugn sitta-i-gräset-och-chilla-pop. Rätt okej, men absolut inget måste att se på Hultsfred i år. Radio Dept. Orka Radio Dept. De var dåliga redan på förra skivan, den här är ännu sämre. Noll poäng. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 14 Maj, 2006 Author Report Share Skriven 14 Maj, 2006 Ja vad säger du Puffie... På tisdag är det hiphopsläpp, verkar alltså inte vara nån idé att bry sig om det släppet överhuvudtaget... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 15 Maj, 2006 Report Share Skriven 15 Maj, 2006 nää inte precis, men man kan ju hoppas någon riktig artist lyckas smyga sig in i släppet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 15 Maj, 2006 Author Report Share Skriven 15 Maj, 2006 Ja det är väl det man får hoppas på. Sitter och håller alla tummar jag kan hitta för att Red Hot Chili Peppers ska komma till Hultsfred, deras nya album är sjukt jävla jättebra! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 16 Maj, 2006 Report Share Skriven 16 Maj, 2006 så blev inte fallet, bara skit den här gången oxå Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 22 Maj, 2006 Author Report Share Skriven 22 Maj, 2006 Imorgon skall det alltså släppas en "legend". Några funderingar på vem det kan vara? Dylan är tyvärr redan avskriven, så är också Red Hot Chili Peppers. Ledtrådarna man fått i Rockpartys forum har lytt: - Utländsk - Minst tjugo år på nacken men fortfarande vital - Inte Dylan - Något alla har i skivsamlingen - En doldis Mina chansningar, efter att ha läst alla chansningar i forumet är: Alice Cooper David Bowie Lou Reed Ringo Starr Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 23 Maj, 2006 Report Share Skriven 23 Maj, 2006 bra gissat Pumbaa återigen tyckte jag det var ett dåligt bandsläpp, Lordi ska väl bli lite småkul att se men ingen musik jag lyssnar på egentligen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.