Jump to content

Hultsfred 06

Pumbaa

Rekommenderade inlägg

• Svar 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu när vi verkar bli några stycken från filmsnack som ska dit så får vi fan ordna så att vi träffas, man vill ju se vilka fula typer som finns bakom de snygga avatarerna :D

Haha, fan vilken bra ide! :up: Det hade varit hyvens. Blir nästan precis 18 när tiden är inne, fyller den 4 maj.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det som lockar på Roskilde just nu är:

Bob Dylan

Funkadelic

Roger Waters

Morrissey

Och det som lockar på Hultsfred är:

The Strokes

In Flames

Kent

KoRn

Gogol Bordello

HIM

Stone Sour

Backyard Babies

m.fl

Det är fler band jag vill se på Hultsfred än på Roskilde. Dock är Roskildes band riktigt stora vilket gör att man gärna vill dit. Kommer The Who också åker jag, hundraprocentigt. Hultsfred har jag redan biljett till.

EDIT:

Puffie: Det snackades i Rockpartys forum väldigt mycket om bandsläppet igår, och Håkan Durmér, forumansvarige där berättade innan att detta mest var ett släpp för att få lite fler mindre artister. Ingen av de nya artisterna ska spela på Hawaii som tur är.

Dia Psalma är redan klara antagligen och släpps säkert nästa gång. Dessutom är det fyra-fem Hawaii-akter kvar att släppa, så nästa bandsläpp kommer säkert bli tyngre och bättre. Förvänta dig dock inte så mycket mer hårdrock då väldigt många klagar på att det redan är alldeles tillräckligt.

Har en del Dylanskivor hemma. Texterna är jävligt bra, men jag tycker inte om hans röst. Den är för dålig. Han verkar alldeles katastrof live. Kommer ihåg att aftonbladet gav honom ett minus i betyg och då ska det ha gått långt.

Puumba: Du vet inte om Audioslave lirar på Roskiled i år?

:offtopic:

Lite osis att Tool spelar både på Roskilde och Metaltown i Göteborg i sommar, hade passat sig bättre om det vore i Stockholmsområdet så man kunde ha gått, lite så man blir gråtfärdig... dom släpper ny skiva efter 5 års tystnad och sen kan man inte se dom live :(

Tool och Placebo är väl de enda banden som är intressanta på Roskilde i år och på Hultsfred är det enda Kent då jag såg HIM´s spelning i augusti förra året och imponerade inte så värst mycket.

Så här står det på rockpartys sida idag;

Vår bokare Janne Kleman har ALDRIG varit mer uppspelt än vad han är just nu. Under eftermiddagen fick vi en ruggigt coolt bokning bekräftad.

Jag är så sjukt peppad så jag tror ingen kan fatta! Jag tror vi snackar om nån form av historisk sak i samma anda som Oasis första spelning, säger Janne Kleman.

Vad är det vi har bokat? Det får ni reda på i natt!

Verkar jäkligt spännande, frågan är om det är ett av de stora namnen som redan är klara för Roskilde eller om det är något helt annat. Jag hoppas på något helt annat eftersom Roskilde inte har mkt som tilltalar mig.

Angående mer hårdrock så hoppas jag ändå på fler sådana släpp, förra året hade man ju fler hårda band än vad man har i år och förra året var ju minst sagt ett framgångsrikt år - så jag håller tummarna :lol:

Har en del Dylanskivor hemma. Texterna är jävligt bra, men jag tycker inte om hans röst. Den är för dålig. Han verkar alldeles katastrof live. Kommer ihåg att aftonbladet gav honom ett minus i betyg och då ska det ha gått långt.

Dylans röst har ändrats väldigt, väldigt mycket under hans nästan femtio år som artist. Beroende på vilka skivor du har låter alltså rösten väldigt olik. Vilka skivor är det du tänker på?

Att Dylan fick minus i betyg av Aftonbladet var för att han ofta satt vid pianot och hade ryggen mot publiken, plus att han spelade för mycket nytt material och inte körde de gamla klassikerna. Han ändrade sitt schema till spelningen i Göteborg dagen efter, och ändrade också positionen på pianot och fick genast en trea på den konserten. Gubben börjar bli gammal, man skulle sett honom i hans glansdagar.

Nej Audioslave är inte klara för Roskilde, men vem vet, de kanske kommer bli klara.

Så här står det på rockpartys sida idag;

Vår bokare Janne Kleman har ALDRIG varit mer uppspelt än vad han är just nu. Under eftermiddagen fick vi en ruggigt coolt bokning bekräftad.

Jag är så sjukt peppad så jag tror ingen kan fatta! Jag tror vi snackar om nån form av historisk sak i samma anda som Oasis första spelning, säger Janne Kleman.

Vad är det vi har bokat? Det får ni reda på i natt!

Och detta gällde alltså gospel/soul/hiphop/pop/rock-bandet Gnarls Barkley, ett band som inte ens släppt en skiva och inte heller har spelat live en enda gång. Anledningen till att Kleman var så uppspelt är att han har hört debutalbumet som släpps i slutet av maj. De var så glada över detta band eftersom de är helt säkra på att de kommer slå stort runt om i världen någon gång i juni, och de uppträder på Pampas på Hultsfred. Jag har hört några låtar med dem och de är faktiskt ganska så bra om jag ska vara ärlig, men med den hypen som Kleman verkade ha var jag jättenyfiken och satt uppe hur länge som helst i natt för att få reda på vilket band det var de skulle släppa. Måste säga att jag blev besviken även fast Gnarls Barkley är ganska bra.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...