Batuss Skriven 21 Januari, 2003 Report Share Skriven 21 Januari, 2003 som alla redan vet är de flesta här galna i film....av alla de filmer du sett,vilken är den scen du har det starkaste minnet av... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 21 Januari, 2003 Report Share Skriven 21 Januari, 2003 HMM svår fråga faktiskt, en film som i sig verkligen grep mig var tjuren från bronx, men när det gäller scen måste det vara en kubrick. En av de mäktigaste scenerna är för mig i clockwork orange när alex är under behandling och hur den underbara beethoven musiken hörs i högtalarna, det är magnifikt. Det är så snyggt filmat, så snyggt gjort och så suveränt spelat. "(/&!(/!#SPOILER"(/#"(/##(/"# En annan klassisk scen som jag fick speciell känsla för är scenen där marlon brandos rollfigur vito corleone i gudfadern 1 blir skjuten, det ger faktiskt mig rysningar, för det är så skickligt gjort med de brun/beiga och samtidigt starka färgerna. Ja det är sannerligen underbart. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 21 Januari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 21 Januari, 2003 Några starka minnen: SPOLIERS! Starwars episod 5: När Darth Vader berättar att han är Lukes far. Oslagbar scen, med miljön och allt. Gudfadern: Man kan väl inte utesluta hästhuvud-scenen! Psycho: "Dusch-scenen" som alla känner till. Ger mig fortfarande rysningar varje gång jag ser den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
spacey Skriven 21 Januari, 2003 Report Share Skriven 21 Januari, 2003 Landsstigningen, D-Day i Normandie ur Saving Private Ryan. Den är hur grym som helst. Jag kommer ihåg när jag sg den på bio, den etsade sig fast på hornhinnan... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 21 Januari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 21 Januari, 2003 **** SPOILER **** När det börjar regna grodor i Magnolia. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 21 Januari, 2003 Report Share Skriven 21 Januari, 2003 i crouching tiger hidden dragon när Shu Lien jagar Jen Yu över taken efter att hon tagit gröna ödet. herrejävlar, jag höll på att börja lipa. grodorna i magnolia är också en höjdare. slutet på tillsammans kan jag också bli fullständigt upprymd över. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 22 Januari, 2003 Det har berott på vilken ålder jag varit i när jag sett filmen. Den första starka känsla jag fått av en film var när jag var typ 8 år och såg Klockan klämtar för dig, med John Wayne och Ingrid Bergman. Har ingen aning varför, har inte sett filmen sedan dess. :-) Några år senare var det The Neverending Story som fick mig att gå i trans i flera dagar. Ändå några år senare var det Ralph Maccios pelikanspark i The Karate Kid som fick mig att rysa. Sen har de blivit fler: Slutscenen i Rocky När Samuel L Jackson blir uppäten i Deep Blue Sea När Moses delar havet i Prince of Egypt Slutscenen i La vita e Belle (tårarna sprutade) När Jason Patrick rann in i helikoptern i T2 Slutscenen i Tillsammans som Ovän sa, men även när Göran gör upp med flickvännen Lena. Stjärnexplosionen i Dragonheart. När John McClane (B Willis) hoppar ner från skyskrapan med brandslangen om midjan i Die Hard. Slutscenen med John Coffey (Michael Clark Duncan) i Den gröna milen. ...för att nämna några *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 22 Januari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 22 Januari, 2003 Helikopterkraschen i Matrix. Sonens tal i Festen och när systern slutligen också avslöjar sanningen vid samma middagsbord. Sista kvarten i Requiem for a Dream. Darth Vader med ryggen mot kameran tittandes på stjärnhimlen. I Psycho när stolen med mamman snurras runt. När reportern i Natural Born Killers blir galen inne i fängelset och börjar skjuta. Hela Det spökar på Hill House (The Haunting ('62)). Såg den när jag var typ 10. Skulle jag inte ha gjort! Kunde inte sova den natten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 22 Januari, 2003 Report Share Skriven 22 Januari, 2003 "Say hello to my little friend" -scenen ifrån Scarface "- Obi-Wan told me enough! He told me you killed him. - No, I am your father." - No, no... It´s not true, that´s impossible." -scenen ifån Starwars episod 5 Gudfaderns: Hästhuvud i sängen Brando blir skjuten (det finns en bra parodi scen på den ifrån "Analysera mera") också måste jag hålla med roadwarrior om beethoven scenen i " A Clockwork Orange" - den är jävligt magnifik!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 23 Januari, 2003 Author Report Share Skriven 23 Januari, 2003 kanske inte världens bästa film men scenen i "best men" precis innan de blir skjutna i bussen (efter att barrymore rymt med helikoptern)och han börja rabbla upp en massa shakespeare till en underbar bakgrundsmusik....*gåshud* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 23 Januari, 2003 Report Share Skriven 23 Januari, 2003 Ja analysera mera är en bra film och gudfadern parodin är faktiskt väldigt likt orginalet när det gäller färger och liknande. Sedan är det ju lite kul att Robert de niro som i gudfadern part II spelar vito Corleone som faktiskt är den rollfigur som blir skjuten i gudfadrn även om han i part I spelas av marlon brando. Komplicerat men kul Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 23 Januari, 2003 Report Share Skriven 23 Januari, 2003 Jo, man får väl hoppas att uppföljaren "Analysera ännu mera" är lika bra som ettan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 23 Januari, 2003 Report Share Skriven 23 Januari, 2003 Ja det kan man hoppas har saknat de niro i bra filmer , mysig avatar föresten marlon rocks. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 24 Januari, 2003 Report Share Skriven 24 Januari, 2003 Jo det har ju varit ganska dött på de niro fronten dom senaste åren På tal om parodi, har du sett brando när han gör parodi på v.corleone i "Ny i Maffian". Det är kul film... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 25 Januari, 2003 Report Share Skriven 25 Januari, 2003 Nej men jag hade velat se den när den gick på tv för ett tag sedan, men tyvärr jag har inte trean bara femman (som för övrigt blivit sämre och sämre VARFÖR). Hörde att han drev med sin gudfader image det skulle vara kul att se Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.