Jump to content

Framtidens stjärnor

Manetheren

Rekommenderade inlägg

• Moderator

Vad är det som gör att en skådespelare uppnår stjärnstatus och kan få massvis med pengar vilken film han/hon än gör? Är det talang eller är det bara tillfälligheter. Går det att förutse vem som blir nästa stjärna?

Vad tror ni? Skriv gärna ner om ni har någon okänd skådespelare ni tror kan bli riktigt stor.

Skriv nu inte Orlando Bloom, han är redan stor, tack vare LOTR.

Jag för min del har fått upp ögonen för Sam Rockwell. Han har rätt många år på nacken i branchen men har först nu börjat figurera i de större sammanhangen.

Jag såg honom första gången som Billy the Kid i The Green Mile, där han var riktigt bra. Sedan dök han upp i Charlies Angels där han först spelade töntig för att sedan förvandlas till självsäker skurk. Riktigt bra där också.

Han påminner lite om Gary Oldman när denne var yngre, han har samma intensitet i sitt agerande. Jag tror att Rockwell har framtiden för sig, trots sin ålder. Han kommer att bli stor tack vare att han är en duktig skådespelare, inte på grund av utseende (Sandra Bullock) eller att han hamnar i rätt film (Orlando Bloom). Han kommer att få en Oscar innan hans karriär är slut.

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

De flesta filmälskare vet redan vem Gael Garcia är, men de som inte vet vem han är kommer snart veta det för att han växer och växer.

Hans senaste film Din morsa också kommer garanterat gör ahonom mer berömd än vad han redan är..

Nu kanske de flesta tror att jag tycker att han är bra för utseendets skull, men det är helt fel. Han är uppriktigt bra och hans utseende är bara ett plus i kanten..Men för många tjejer kommer hans utseende vara det dem älskar och det är ju så filmstjärnor som Leonardo Di Caprio är så stora för så hemskt duktig är han inte, om man tänker efter ordentligt..men Gael däremot har både talang och utseende så jag tror att han kommer gå långt.(nu tror jag inte många här på forumet håller med mig, men man har rätt till en åsikt ):)

jag vill gärna slå ett slag för thora birch. hon kanske redan räknas som "stor" iofs, pga american beauty och ghost world, men eftersom hon är såpass ung tror jag hon kan bli oändligt mycket större, om hon fortsätter välja bra filmer.

också mark webber från storytelling tror jag kan vara på uppgång.

en av mina absoluta favoritskådespelare är annars philip seymor hoffman, som vanligtvis kört biroller. han får enligt mig inte alls så mycket uppmärksamhet som han är värd, men det kanske är det som gör honom bra också.

ingen av dessa är ju okända, men de är heller inte megastora. jag tror inte man kan förutse vem som blir stor, däremot är det lättare att se vilka som kommer falla under.

de som började sin karriär i en dålig amerikansk humor-sitcom i början av nittiotalet (alla dessa serier som sändes på jullovsmorgon) har alla försvunnit från rampljuset. jag har kollat.

förresten har jag upptäckt att skådespelarna från "that 70's show" har börjat figurera i diverse filmer. det är ju lite underligt eftersom ingen av dem är speciellt begåvad när det gäller skådespeleri.

topher grace är väl iofs okej i traffic, men de som spelar kelso och jackie.. guaah...

• Moderator
jag tror inte man kan förutse vem som blir stor...
Nej, det finns ju ingen mall att gå efter, men man kan själv få den där känslan för en skådespelare. Kände den när jag såg Tobey Maguire för första gången i Ciderhusreglerna. Kände den också när jag såg Kirsten Dunst i Interview with the vampire.

Efter sjätte sinnet trodde jag att Osment skulle bli mycket stor, en framtida Jack Nicholson typ, men har nu insett att han spelar över och kan bli för mycket, jobbig att att se och lyssna på..så det finns egentligen inte en mall, allting handlar om känsla, känsla för film och att skådespelarna är duktiga..

• Moderator

Osmen ja... Han var nog lite för ung när han gjorde sjätte sinnet. Han behöver bli större innan han kan visa om han duger nåt till. Det är en sak att spel barn, en annan att spela vuxen. Jag gillar Osment, men jag har inte fått nån känsla för att han ska bli så stor. Kanske för att han efter sjätte sinnet VAR så stor.

Det är samma sak med Anna Paquin. När hon fick sin Oscar för bästa kvinnliga biroll var hon den yngste någonsin som fick priset. Vad gör hon nu? Rouge i X-men, och jag gillade henne inte riktigt där. Det gäller för henne att välja rätt roller i framtiden om hon ska bli nåt. Hon har ju inget utseende att spela på.

jag tycker iförsig att the 70's show är väldigt underhållande och skådespelarna är hyfsade..det finns olika sorters skådespelare.

Man kan inte kräva att ett par ungdomar i en sådan serie ska kunna argera som Jack Nicholson..om ni förstår vad jag menar..

nej inte så länge de stannar i serien (där funkar de absolut, jag tycker serien är skitrolig), men om de börjar vara med i seriösare sammanhang kan man göra det tycker jag... fast jag antar att "dude where's my car" och "get over it" inte räknas som seriösare sammanhang...

förresten, en barnskådespelare som gjorde storimpan på mig var jonathan osser som spelar lillebrorsan mikey i storytelling. så äckligt lillgammal och lömsk att man bara vill spy. har iofs inte sett honom i nån annan film, så det kan ju tänkas att han bara spelar sig själv, men det får vi väl verkligen inte hoppas, för i så fall tycker jag synd om honom (och hans omgivning).

... fast jag antar att "dude where's my car" och "get over it" inte räknas som seriösare sammanhang...

Jag kommer ihåg när jag såg "Dude where's my car"...jag och ett par polare hade kollat in en dagsmatch baseball och druckit en försvarlig mängd bira på dagen. Sysslolösa och glada ihågen bestämde vi oss för att gå bio. Jag kommer ihåg att vi skrattade så vi bokstavligen höll på att dö. När vi gick ut från salongen var vi rörande överens att det var den bästa film vi någonsin sett alla tre. Ni som har läst minst ett av mina tidigare inlägg borde höja lite på ögonbrynet...jag var tvungen att hyra den på video senare för att kolla på "mästerverket" igen. Inte riktigt samma resultat.

Slutsats (ej vetenskapligt bevisad): En skitkass film kan bli ett mästerverk med hjälp av ett sexpack...

Sorry...lite off topic. Men what the heck!

/spacey

Måste bara få hålla med. Dude wheres my car var så urbota dåliga att jag inte ens orkade hänga med i vad som hände. Försvarslöst kassa skådisar, rent utsagt skitdum intrig och jag tyckte den inte ens var rolig.

Men men vad förväntar man sig när 70s show stjärnan kelso och american pie stjärnan stifler hamnar i samma film.....

• Filmstar

Jake Gyllenhaal (vilket namn!) borde kunna bli nåt. Kanske är man färgad av att Donnie Darko är en så ruskigt bra film...

Har alltid gillat Juliette Lewis (har hon fått nån Oscarnominering?).

Thora Birch (American Beauty, Ghost World) och Scarlett Johansson (Ghost World, The Man Who Wasn't There) verkar ju ha slagit igenom och dem är dessutom bra!

Demonstrera mera.

• 4 months later...
  • Moderator

Här kommer att namn jag vill att ni alla lägger på minnet.

Peta Wilson

Hon är mest känd som Nikita i TV-serien La Famme Nikita (vilken var riktigt bra, åtminståne den första säsongen). Såg nu att hon är aktuell i The League of Extraordinary Gentlemen, och att hon får bra betyg.

Av vad hon presterade i La famme Nikita att döma är hon en duktig skådespelare, och eftersom hon börjar figurera i större sammanhang verkar hon vara på väg uppåt.

Peta Wilson alltså. Glöm inte vem som sa det först! :-)

pic10.jpg

SHIT POMMES FRITES ! ! ! Vilken snygg brud det är ovanför .

Mina pengar ligger på den unga killen (kan inte hans namn ) som har huvudrollen i "about a boy " .

Tyckte han gjorde bra ifrån sig . Gillar scenen där han går i korridoren i skolan och lyssnar på Rap - "Shake youre ass , show me what y are .....

Ändrad av MasterChief

• Moderator
SHIT POMMES FRITES ! ! ! Vilken snygg brud det är ovanför .

Mina pengar ligger på den unga killen (kan inte hans namn ) som har huvudrollen i "about a boy " .

Tyckte han gjorde bra ifrån sig . Gillar scenen där han går i korridoren i skolan och lyssnar på Rap - "Shake youre ass , show me what y are .....

Japp, han blir den nya Haley Joel Osment (eller kanske inte, han bor ju i england och inte i vansinniga USA).

Den scenen är riktigt skön! Gillar också liveframträdandet (säger inte mer, då blir det spoiler av det hela)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...