Achtung Skriven 28 April, 2003 Author Report Share Skriven 28 April, 2003 Jag förstår inte din inställning riktigt. Jag menar både Real och ManU köper väldigt få spelare. De skapar massor av egna produkter. ManU har ju Beckham och scholes mm som egna och även Real även om jag inte kan namnen på dem. De tre senaste åren så har vad jag försår Real bara köpt tre spelare. Världens tre bästa iofs men ändå. Ajax däremot har inte många egna produkter. Om man då inte räknar Zlatan och Chivu som egna produkter som har köpts in som supertalanger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 28 April, 2003 Report Share Skriven 28 April, 2003 Du kan ta det lite med en nypa salt det om du vill, jag e barcafan. Tycker bara allmänt att det är fel att köpa sig till ett dreamteam och vinna rubbet på så sätt jag menar om man säljer en spelare som redondo för att man har bättre så är det ju lite fel. De är så att säga inte så sportsligt att kunna göra så. Man U köper också storspelare OKAY DÅ De kanske inte är så många storspelare de köper men det är dessa stjärnor som gör jobbit, inte då i Man U:s fall men i Real madrids. Men så gör INTE AJAX! De köper in halvstjärnor och gör dem till stjärnor då deras egna talanger köps upp på en gång. Kallar fortfarande inte Zlatan för megastjärna, han har långt dit! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 28 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 28 April, 2003 Ja, det stämmer. Både Real och Manchester har byggt sina lag med egna produkter och kryddat det med ett par inköpta stjärnor. Alla storlag har i princip en eller ett par stjärnor som de själva har fostrat. Manchester - Beckham Real Madrid - Raul Roma - Totti Juventus - Del Piero Liverpool - Owen Det är dessa spelare som alltid är de viktigaste för laget. Ajax jobbar på ett annat sätt, de har en bra ungdomsverksamhet, men de köper in väldigt många unga lovande spelare som sen får utvecklas i de egna leden. Men de har även tagit fram väldigt många bra spelare genom tiderna. Såna som spelar just nu kan nämnas Dennis Bergkamp, Edwin van der Sar, Marc Overmars, Patrick Kluivert, Frank och Ronald De Boer, Clarence Seedorf, Edgar Davids osv...Det är väldigt många bra spelare och alla spelade tillsammans för ca 10 år sen när Ajax bl.a. vann CL. Efter det har de inte haft ett lika slagkraftigt lag, men det är helt klart en av världens bästa plantskolor... Så vad Zoodiack nog menade var att Ajax jobbar med att få fram egna spelare och köpa in billigt för att sen sälja dyrt till storklubbarna. Real Madrid och Manchester t.ex. gör oftast tvärtom, men det finns alltså spelare som Raul och Beckham som de behåller eftersom de är storlag. Men Zoodiack, vad menar du med att det inte är de inköpta storstjärnorna som gör jobbet för Man U ? Ok, Veron har varit ganska dålig, detsamma med Barthez. Men Van Nistelrooy har ju varit den som fört Man U till ligatoppen i år...Han har i princip på egen hand gjort många viktiga mål och han är ju en inköpt storstjärna. Och han var redan stjärna innan han kom till Man U... PS: Måste säga att det var extremt roligt att följa Ajax när de hade ovan nämnda lag...De var riktigt vassa och man såg redan då att det skulle bli storstjärnor av dem. Årets upplaga är långt ifrån lika bra...Men vissa kan säkert bli storspelare... PS II: Såg förresten Ronaldinho göra två läckra mål igår för PSG. Han är riktigt bra, skulle han bara spela i ett bra lag skulle han bli riktigt stor. Gissar att han kommer flytta redan nästa säsong... Bara det inte blir Manchester United, för det vore synd. Hoppas på Spanien, där skulle han passa in bäst...Inte Italien eller England. Jo, kanske England, om han gick till Liverpool... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 28 April, 2003 Report Share Skriven 28 April, 2003 Håller med om Ronaldinho. Såg idag på fotbollskväll när han snyggt chippade in ett mål för PSG och fick dem till final i franska cupen. Tror att Ronaldinho borde gå till valencia eller en klubb som är stor men där han skulle ha en rimlig plats i elvan med lagom konkurens. I man U blir han bara dålig. Ska han ta en plats där när PSG:s tränare bänkar honom ditt som datt? Ok van Nistelrooy e grymmast. Tänkte inte på honom direkt så... Lite pinsamt från mig, hörde först talas om honom när han kom till Man U. Så idag på Eurogoals när han öste med psv(?). Såg också när han skulle nicka och skadade sig, såg äckligt ut, AJ! Han har varit skadad och har ändå lyckats med 21 mål! I give up Men Real madrid är fotbollsdödare! Såg i holländska. Keschman ligger på 31 mål på 29 matcher (är nästan säker att det var så). Snacka om målsinne Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 28 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 28 April, 2003 Orsaken till varför Ronaldinho får börja på bänken i vissa matcher är att tränaren inte riktigt gillar honom. Men grejen är den, precis som Chris Härenstam (tror jag det är på Eurogoals ?) sa att han, Ronaldinho alltså, är franska ligans bästa spelare. Han sa även att Inter och Manchester United var mest intresserade, men vem vore inte intresserad !? Han lär kosta en del dock. Och hetaste var att Milan ville köpa Beckham. Inte omöjligt att Manchester säljer Beckham för dyra pengar och sen köper in en spelare som Ronaldinho plus andra...vore mycket jobbigt... Men det vore ju logiskt och coolt om Beckham gick till Milan. Ronaldinho i Valencia ? Ja, kanske...eller varför inte Barcelona ? De gillar ju brassar där och har ju bl.a. haft Romario och Ronaldo som blev stjärnor där i princip (båda kom från PSV Eindhoven...) Skulle Ronaldinho gå till Inter vore det ok, men inte bra. Juventus vore dock coolt (favoritlaget i Italien). Men precis som Ronaldo och Rivaldo, tror jag inte Ronaldinho passar in i Italien. Spanska ligan är den bästa spelmässigt, speciellt offensivt...Riquelme i Barcelona har varit en riktig flopp. De borde sälja honom och några andra efter den dålia säsong de haft och köpa in Ronaldinho...Vore bra. Kezman hade 31 på 28, inte heller så dåligt, hehe. Han verkar vara lite kaxig dock, gillar inte sånt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 29 April, 2003 Report Share Skriven 29 April, 2003 Tror inte heller på italienska för ronalodiho riktigt... en så lirare måste få ha kul, springa så mycket han vill och ständigt få bollar på sig. Spanska, eller engelska ligan tror jag är bäst. PSG-tränaren är allt kul, han ogillas av spelarna, hatas av fansen men sitter kvar ändå trots halvdåliga resultat! förresten... Manchester U har tänkt köpa Rommedahl från holländska ligan om Beckham säljs. Där har vi ttarligare ett spelarköp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 29 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 29 April, 2003 Precis, Ronaldinho måste få frihet och det skulle han få i första hand i Spanien. England brukar inte passa allt för bra för brassar. De gillar ju lite varmare klimat också, så Spanien tror jag är ett utmärkt val. Ja, hörde att Manchester var intresserade av honom, men han är i mina ögon inte en klasspelare, han står inte ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 3 Maj, 2003 Report Share Skriven 3 Maj, 2003 Nej det tror inte jag hller... Läste följande i Dn för ett par dagar sedan: Ett Pub-lag från liechtenstein (har jag för mig att det var) ska få kvala in mot Uefacupen. Laget har ingen egen hemmaarena utan turas om mellan tre stycken. Det kommer dock att bli svårt då deras målvakt inte kommer att delta eftersom han har blivit avstängd i 24 (!) matcher sedan han mordhotat en domare. LOL Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 4 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 4 Maj, 2003 Haha, jag läste samma sak... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 8 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 8 Maj, 2003 Det blev ungefär som jag trodde i Champions League. Milan-Inter slutade 0-0 och var hur tråkigt som helst. Det var det jag var mest rädd för, att det skulle bli tråkiga matcher med få mål. Jag har annars inte mycket emot dem, men det här var väntat... Den andra matchen var också som väntat, Real Madrid vann med 2-1 över Juventus och nu blir det spännande att se vad som händer i returen i Turin. Personligen gillar jag Juventus mer, men vill inte direkt se en helitaliensk final eftersom det bara blir defensivt. Plus att man kan se såna matcher i italienska ligan...Men om det nu skulle bli helitalienskt i finalen, så är Juventus ett måste ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 8 Maj, 2003 Report Share Skriven 8 Maj, 2003 Hoppas på milan av de återstående, tycker att dem har visat att dem kan ställa upp till riktig fight som inget annat italienskt lag, även om det förutsätter att det andra laget sätter press på dem Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 8 Maj, 2003 Report Share Skriven 8 Maj, 2003 (ändrad) Kom att tänka på en sak som jag tänkt långe på... Antingen e jag naiv eller så sitter det en djurgårdare och skriver alla deras reportage på text-tv. Senast mot Göteborg såg texten ut så här: Göteborg höll på att få med sig en orättvis poäng... Såg i efterhand att matchen var ganska jämn, vari grundar man sån skit? Men efter X minuter klippte källström skickligt till bollen på halvvolley och den flög som en svala upp i Göteborgs målvaktens vänstra kryss Irriterande då bollen aldrig gick i krysset, visst var det snyggt men inte så att man måste beskriva det på texttv där man vill ha kort och koncis text Tidigare har man även poängterat om örebros orättvisa seger, De regerande ligamästarna och cupmästarna djurgården spelade ut elfsborg totalt... Jag tolererar inte sån skit! Visst var det så men inte så att text-tv ska berömma dem som bäst och att ge alla djurgårdare en nostalgikick samt resten av svenska supportrar ett slag i magen. Nå, jag kanske överreagerar men jag lackade när man skrev att straffen mot hammarby för AIK var solklar. Suck. Sedan var AIk sååå dåliga också... Ändrad 8 Maj, 2003 av Zoodiack Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 8 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 8 Maj, 2003 Ok, först av allt är jag Djurgårdare...men jag har inte läst det där. Fast jag är inte överraskad, sånt förekommer hela tiden. Antagligen är det så att det är en Djurgårdare eftersom det spelades i Stockholm. När det spelas i Göteborg kommer det kanske vara tvärtom...något i stil med Djurgården krossade orättvist IFK Nu vet du lite hur jag känner mig idag efter gårdagens hockey Det är SÅ jobbigt...idag, 18 sidor, allt om BRAGDEN... COME ON !!! GIVE ME A BREAK !!! Hade de förlorat hade det inte ens funnits med på första sidorna...och det är sånt jag älskar ! PS: Ok, blev lite hockey också, men det passade för tillfället... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 11 Maj, 2003 Report Share Skriven 11 Maj, 2003 Om det var en kvällstidning du syftade på så kan man av dessa 16 sidor få plats med allt väsentligt på ett a4. Reportrarna får en massa sidor att skriva på men ändå blir det bara en massa smörj! Nämen nu e jag riktigt rädd för vad de kommer att skriva i morrn. Kommer inte orka läsa helt enkelt. Nu får vi känna på det som du fick känna på, fast i lite mindre skala kanske... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 Maj, 2003 Javisst, en kvällstidning hade 18 sidor extra ! Nu blir det inte mycket, men vad kommer de att skriva om ? Jo, de kommer analysera alla detaljer, var det mål eller inte (när det helt klart var mål) och var det domarens fel osv... Det är alltid samma visa varje år och det är så himla jobbigt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.