Jump to content

Skräckfilmer

micke

Rekommenderade inlägg

några bra skräckfilmer är följande: the ring, ghostship(lite sämre) och resident evil(rätt så bra men igen skräckfilm).

Jag har sett många fler och är det något ni undrar över så e d bara o fråga! :P

Ändrad av micke

• Svar 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

The ring kan jag hålla med om att det är en nervkittlande rulle, men att Resident Evil skulle vara en sådan rulle också, ja det har jag svårt att tro. Det är mer en action/thriller som är spännande men som jag aldrig skulle klassa som en skräckfilm.

//filmis

Hmmm....svårt att hitta skräckfilmer som verkligen skrämmer, det finns ju ett antal som kallas skräckfilmer men inte skrämmer.

Filmer som kallas rysare eller Skräckfilm:

Halloween John Carpenters mästerliga klassiker med 6 sämre uppföljare

The thing Kanske inte en renodlad skräckfilm, men nervkittlande med grymma specialeffekter där man arbetar med dockor och inte dator

The Shining Mmmmm en skön rysare som kanske inte skrämmer men som är fruktansvärt snygg

Evil dead Filmen suger men den är skrämmande enligt min mening

Excorsistenmmm..detta är en hemskt film som antagligen var mycket skrämmande på sin tid.

The Omen Den första håller faktiskt bra med några spektakulära mord. Den andra ör inte alls bra och den tredje har jag inte sett...ännu

Åhh... Jag hatar skräckfilmer! Vad är det för vits med att skrämma livet ur sig och sen gå omkring och tro att det vimlar med mördare runt knutarna som bara väntar på ett tillfälle att stycka en med sina yxor....

Sådär tänker jag efter varje skräckfilm jag sett och så lovar jag mig själv att aldrig se en igen. Efter en tid har jag gjort det förstås...

Den senaste skräckfilm jag såg var The Ring, den var faktist inte så hemsk som jag trott. Den var lite för overklig för att vara riktigt hemsk tycker jag, men visst såg jag ner i golvet och försökte tänka på sommaren och annat roligt under ett par scener.

Splatterfilmer tänker jag aldrig i mitt liv mera se på, det är då ett som är säkert.

• Filmstar

Splatterfilmer är ju inte skrämmande, tycker jag iaf. Det är inte blodet

som får mig skrämd, utan det är det psykologiska...Det behöver inte

vara något äckligt alls, utan bara känslan som ger en rysningar.

Det tycker jag är de bästa filmerna och The Ring gör det SÅ bra.

Splatterfilmer är ju inte alls skrämmande. Blod och mord är vardagsmat i filmens värld, nu vill man ha sådant som tar på en, påverkar och rent psykologiskt skrämmer skiten ur en.

The Ring lyckades väldigt bra med detta, en otroligt bra stämning var det hela under hela filmen rakt igenom. Man visste att något snart skulle hända men aldrig när.

Ex. Den scenen när Samara kom ut ur TV:n. Man visste ju att han skulle dö men hon var så illa tvungen att gå sådär skitäckligt med sina missbildade axlar i fem minuter. Det tog verkligen på en. Och något som nästan var värre var när de hittade flickan i garderoben.

Vilken skräck hon hade i sina ögon. Usch. Jag mådde illa i flera minuter efter själva händelsen. Och att sådana scener bara floppar upp i rutan helt oförväntat, ja det är bara för härligt!

//filmis

Vilken skräck hon hade i sina ögon. Usch. Jag mådde illa i flera minuter efter själva händelsen. Och att sådana scener bara floppar upp i rutan helt oförväntat, ja det är bara för härligt!

Härligt? hmm...jag vet inte...

Visst var The Ring hemsk men om den bara varit en liten gnutta mera verklig så hade den varit ännu hemskare. När man kan tänka att detta skulle kunna hända mig, det är då det är hemskt. Scenen då Samara kom ut ur TVn såg jag inte så mycket av, men den måste varit hemsk för allt popcornsprassel tystnade... Det var tur att ingen ringde mig direkt efter att jag sett filmen, jag vet inte om jag vågat svara :D

Jag har grubblat på det här, borde jag se en Hitchcock film? Det känns som om jag missar något. Eller kanske jag ändå borde hålla mig borta från skräckisar, jag ångrar mig bara efteråt...

Ex. Den scenen när Samara kom ut ur TV:n. Man visste ju att han skulle dö men hon var så illa tvungen att gå sådär skitäckligt med sina missbildade axlar i fem minuter. Det tog verkligen på en.

//filmis

Gissa vem som blev ännu mer bundis med sin halsduk?? :P

MEN jag kollade lite till och från, så glodde lite, men denna scenen var ändå inte den värsta av dom..

skriver

S

P

O

L

I

E

R

!

!

!

Det värsta är när de har hittat brunnen tycker jag och hon faller i, jag gillar inte brunnar har aldrig gjort och brunnen som står i vår trädgård gör inte saken bättre...

Och början när tjejen berättar om videon, det tycker jag är lite läskigt, skall jag se en hemskig film så vill jag veta att nu kommer något läskigt, men där visste man ju att något skulle hända, men när var och hur??

Filmen var ju sådan hela tiden, nog därför den inte var en film i min stil, min bror som bara brukar skratta sig igenom sådana filmer kom hem och var lite skakis, han hade stängt av sin mobil och vägrade svara när det ringde.. (pff är hela sveriges försvar så mesiga?? :P )

Nej the ring är inget för mig, ingen skräckfilm är det, men visst för de som gillar hemskiga filmer är det säkert jättebra.... Men nope inte mig...

Roadis, försök att inte ha några förväntningar när du ser The Ring, annars är det en stor chans att du kanske inte tycker att filmen är läskig.

The Others tyckte jag inte var en skräckfilm, man blev aldrig skrämd så, men det var en psykologisk ryslig film med en ryslig stämning som skapades. Det var vissa scener som gav en gåshud, och slutet var helt oväntat. En bra film, men verkligen ingen skräckfilm.

//filmis

• Filmstar

roadwarrior Enligt mig (och många andra tror jag) så är The Ring

många gånger bättre än The Others som i jämförelse är rena

dagiset...Jo, jag menar det. The Ring har en bra story, den är

spännande hela tiden, skrämmande och ryslig. Och Naomi Watts

gör en lysande insats i huvudrollen. En kompis till mig var och såg den

för andra gången på bio nyss och han sa att den var riktigt bra även

den andra gången...Fick lust att se den igen, trodde att man inte skulle

tycka den var lika bra en andra gång när man vet vad som händer.

Men det är en bra film och jag vill definitivt se den igen på bio...

Förresten, The Ring är bra genom hela filmen...

Har inte sett The Others men älskar i övrigt skräckisar. Det finns inget bättre att krypa ner i soffan o titta på en riktigt bra skräckis...

Väntar just nu på Stephen Kings Drömfångare har läst boken och den tyckte jag var bra. Vill att det ska vara den 16:e nu......

S

P

O

I

L

E

R

Handlar om blodstörstiga aliens och fyra huvudpersoner som är ute i bergen och jagar när något går snett.....

Jag hoppas verkligen att filmen är lika bra som boken, men jag brukar tycka att Kings filmer e bra..

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...