Achtung Skriven 11 April, 2003 Report Share Skriven 11 April, 2003 Jag rekomenderar starkt The Others: Nicole Kidman spelar en engelsk överklassdam som bor ensam med sina barn i ett stort hus sedan hennes man drog ut i kriget och han har inte kommit tillbaka. Hennes barn har en svår sjukdom som gör att de inte tål solljus så alla fönster i huset måste alltid vara fördragna. Filmen är otroligt bra och väldigt skrämmande utan att egentligen behöva visa några hemska monster eller spöken. Otroligt bra slut också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 April, 2003 Nja, jag hade faktist lite svårt för The Others. Det är inget fel på själva filmen egentligen, men jag stör mig så mycket på slutet! SPOILERS: Det är ju precis samma slut som sjätte sinnet! END OF SPOILERS. Nicole Kidman och de allergiska barnen gör en mycket bra rollprestation och filmen är vackert filmad, men så himla skrämmande var den inte. Förresten, är det någon som kan tala för mig varför scenen där Kidman ser på foton från de dödas album är så skrämmande? 3/5 ungefär. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 April, 2003 Report Share Skriven 11 April, 2003 Det faktum att jag såg den på en biograf gjorde nog den lite mer skrämmande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 11 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 April, 2003 Förresten, är det någon som kan tala för mig varför scenen där Kidman ser på foton från de dödas album är så skrämmande? Det är lustigt, just den scenen var en av få som var lite skrämmande tyckte jag. Obehaglig. Ingen hoppscen alltså, utan mer en krypande obehaglig stämning. En annan scen som gav mig kalla kårar var: S P O I L E R När Kidman pratar med sin, plötsligt gamla, dotter som gömmer sig under ett vitt, genomskinligt tygstycke. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 April, 2003 Jag håller med Greenleaf, tycker inte den var något speciellt, men en godkänd film. Men den är inget i jämförelse med The Ring, iaf i mitt tycke. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 12 April, 2003 Report Share Skriven 12 April, 2003 Ja herrejävlar, the others är ju ingenting i jämförelse med The ring som är bland det värsta jag sett. Gud, man hoppas till för allt som händer i filmen, en ryslig spänning och stämning. Och efter ett par scener började man bli lite paranoid och tittade lite då och då på mobilen(som för övrigt var avstängd)...ni som sett filmen vet vilka scener i'm talking about here. //filmis Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 April, 2003 Ja, jag håller med. Man kan inte jämföra de två...speciellt som jag inte ser The Others som en skräckfilm. The Ring skulle jag vilja kalla för psykologisk rysare eller liknande och den är ju mycket bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 13 April, 2003 Report Share Skriven 13 April, 2003 Jag har nu sett the Ring och kan säga att den är ganska skrämmande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 13 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 13 April, 2003 Den är inte bara skrämmande, den är även välgjord, spännande, snyggt filmad och välspelad (Naomi Watts). Helt klart en film i min smak. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 14 April, 2003 Report Share Skriven 14 April, 2003 Har inte sett The ring ännu DOH och det blir tyvärr inte på bio. Men en kompis har den med text och allt på datorn och jag kan ju koppla tv:n till datorn SÅååååå det är bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
micke Skriven 22 April, 2003 Author Report Share Skriven 22 April, 2003 vad är spoiler? :konstig: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 22 April, 2003 vad är spoiler? :konstig: Det är när man avslöjar något om handlingen i filmen. Oftast vill man inte läsa om sånt om man inte sett filmen. Då kan man skriva SPOILER så att den som läser vet att de läser på egen risk. Har man sett filmen är det bara att läsa på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 22 April, 2003 Report Share Skriven 22 April, 2003 vad är spoiler? :konstig: spoiler noun a device on a car or aircraft which is positioned so that it stops the air from flowing around the vehicle in a smooth way and so helps to control it See also spoiler at spoil (DESTROY). spoil (DESTROY) verb spoiled spoilt, spoiled spoilt 1 to destroy or reduce the pleasure, interest or beauty of something: He tried not to let the bad news spoil his evening. The oil spill has spoilt the whole beautiful coastline. I haven't seen the film, so don't spoil it for me by telling me what happens. You'll spoil your appetite for dinner if you have a cake now. 2 When food spoils or is spoilt, it is no longer good enough to eat: The dessert will spoil if you don't keep it in the fridge. 3 UK SPECIALIZED to mark a ballot paper so that it cannot be officially counted as a vote: Since she supported none of the candidates, she spoiled her ballot paper. spoiler noun an newspaper article, television programme, etc. that is produced just before or at the same time as another similar one in order to take attention away from it Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 April, 2003 Moderator Report Share Skriven 22 April, 2003 Håller med om att splatter och gore-filmer sällan är skrämmande. Visst kan de vara otäcka, men aldrig så otäcka som när någon närmar sig dörren långsamt och den otäcka musiken tilltar... Tyckte t.ex att filmer som House on haunted hill och Thirteen Ghosts inledningsvis var otäcka, men att de blev mindre så när man fick se "spökena". The Shining är en sådan film som lyckas skrämmas utan att använda splattereffekter. Ska motsäga mig själv genom att säga att the thing är otäck, men det är för att den filmen har några av de bästa/värsta jumpscenes jag har sett. Gillar Evil Dead just för att den har många scener där man bara väntar på det otäcka som ska komma. Inledningen på Jeepers Creepers var också mycket otäck, sedan spårade den ur när "mördaren" dök upp. En av de otäckaste filmer jag sett är annars Requiem for a dream. Den är otäck på det psykologiska planet, man blir lite hjärntvättad av att se den. Det är alltså ingen skräckfilm. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 22 April, 2003 Härligt, då har jag något att se fram emot...Har fortfarande inte sett The Thing, men jag är säker på att den kommer falla mig i smaken. Har börjat "intressera" mig lite mer för skräckfilmer och rysare på senare tid. Eller rättare sagt, vill se fler eftersom jag inte sett allt för många. Vill se lite annorlunda film som överraskar mig och som inte har det gamla vanliga slutet, så att säga... En film som jag blev besviken på var Don't Look Now (Rösten från andra sidan) som skulle vara jätteryslig och allt. Men jag var oerhört besviken efter att ha sett filmen. Ingen rysarmusik, inga "jobbiga" scener...Det enda var väl slutet som var lite överraskande, men att filmen i sig skulle vara ryslig eller äcklig var absolut fel. Lite synd, för jag såg fram emot den... Har någon sett den ? Och i så fall, vad var det som var rysligt ? Förklara Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.