Jump to content

Världens sämsta film

Yamato

Rekommenderade inlägg

• Svar 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är man intresserad kan jag rekommendera Tim Burtons dramakomedi "Ed Wood" om regissören med samma namn. Ed Wood ligger bakom många "tvivelaktiga" produktioner, kanske mest känd är just "Plan 9 from Outer Space". Jag vet inte hur trogen filmen är Ed Woods riktiga liv, men en skön komedi är det i vilket fall som helst.

Om jag inte missminner mig visade SVT "Plan 9 from Outer Space" för bara något år sedan. "Ed Wood" finns att hyra i välsorterade videobutiker. Kolla upp regissören Ed Wood här, filmen "Ed Wood" här och "Plan 9 from Outer Space" här.

Den sämsta film jag själv sett i filmväg är förmodligen "Manos, the Hands of Fate". Måste dock påpeka att nyproduktionen "The Tuxedo" inte landar långt därifrån. Riktigt skräp. :lol:

världens dåligaste film ska inte vara det minsta underhållande.

Något i stil med "huset som gud glömde"... men pratar vi filmer som kan få en av flina för att de är så dåliga men ändå vara rejält dåliga, då skulle jag säga bla. Boogeyman.

• 4 months later...
  • Filmstar
E det ingen som har sett Nemesis.

En segare och tråkigare och mer sämre gjord film får man leta länge efter..

Du menar Star Trek Nemesis? Nja, det var väl ingen höjdare men jag tyckte ändå den nådde upp till 3-/5. Kan bero på att jag alltid älskat Star Trek, så jag har svårt att såga den. Tycker att Patrick Stewart är sevärd också.

Nu är jag dock beredd att för första gången såga nåt som har med Star Trek att göra. Det är den nya TV-serien Enterprise. Tidigare Star Trek-serier har alltid haft en skön känsla, i originalseriens anda, även om Voyager blev alldeles för smetig med fokus på larviga kärlekshistorier mot slutet. Den nya Enterprise tycker jag är genomusel, smetig och larvig, med fokus på ointressanta personer i besättningen, och med en okarismatisk kapten. För er som kan er Star Trek så är ju vulcans såna som trycker ner sina känslor och istället litar till logiken. Däremot har de i tidigare serier (Spock, Tuvok) haft en torr (och rätt rolig) humor. Den vulcan som är med i Enterprise har inte nån humor överhuvudtaget. Hon är en själlös robot som är helt ointressant. Blä. Lägg ner säger jag.

Oj då, det blev en liten utläggning. Har legat och grott ett tag. Behövde tydligen komma ut. :P

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...