Pumbaa Skriven 22 Januari, 2007 Report Share Skriven 22 Januari, 2007 HULTSFRED 2007 14-16 juni Ozzy kommer, kommer du? Färdiga Band: Ozzy Osbourne (UK) Mannen, myten, legenden. Kalla honom för exakt vad ni vill. Ozzy Osbourne är den störste profilen inom hårdrocken - någonsin. Och nu är han på väg mot de småländsla skogarna för en av sina spektakulära uppträdanden. Någon mer än jag som känner att detta kan gå åt vilket håll som helst? Antingen blir det en succé, eller - ett fiasko. Den som lever, och är där, får se! Timbuktu & Damn (S) Hiphop och reggae på det enda språket jag står ut med hiphop på - skånska. För tredje året i rad tar Timbuktu med sig Damn till Hultsfred för en svettig spelning i den stekande solen. Jag kommer vara där, och dansa, dansa, dansa! The Ark (S) The Ark är något av Hultsfredsfestivalens husband. Så fort de är aktuella är de där. Jag kommer gå på dem i mån av tid men tyvärr är jag rädd att det är detta band som avslutar hela festivalen då det är det största svenska band som fanns med i detta bandsläpp. Förra året gjorde In Flames det. Kommer The Ark göra det lika klockrent? Wolfmother (AUS) Detta är det australiensiska bandet som tagit det bästa från Led Zeppelin och gjort det tyngre. Den största rockakten som släppts idag utom Ozzy, och jag kommer garanterat vara där. Detta är riktigt bra! Svenska Akademien (S) SA är kända för sina riktigt svettiga spelningar. Sätt dessa på en mindre scen och de kommer liva upp festivalen till tusen. Jag kommer befinna mig även på denna spelning, och jag diggar verkligen släppet. Det var på tiden! Spelar alltså samhällskritisk, svensk reggae på skånska. Hatebreed (US) Inte riktigt min kopp te, detta, men jag tror att Puffie kommer bli glad över dem. De spelar riktigt rå ultrahardcore och tyvärr tål inte mina öron just denna musikstilen. Men det är ett coolt band och jag är glad att de som gillar det får någonting att lyssna på. Justice (FRA) Så kommer vi då till den, enligt mig, negativa sidan av bandsläppet. Det är väldigt mycket dansmusik. Franska Justice spelar hårdrocksdance, men även fast jag gillar bra hårdrock hittar jag ingenting som tilltalar mig i denna musik. Sebastian (FRA) Detta är alltså INTE Idol-Sebastian, vilket jag trodde i ett svagt ögonblick och nästan började gråta över Rockpartys stora misstag, utan ännu en fransk dansakt som inte tilltalar mig för fem öre och som jag absolut inte kommer att se. Men alla ska ha sin del av kakan, och det får här dancefantasterna. Converge (US) Ännu ett hardcoreband, men denna gång snäppet ännu hårdare än Hatebreed. Jag läste någonstans att sångaren i detta band gör av med väldigt mycket blod genom såren i halsen så att han en gång efter en spelning var tvungen att få blodtransfusion. Gå och se om ni gillar extrem punkmetalhardcore! Salem Al Fakir (S) Årets kanske framgångsrikaste debutakt. Soulpoppiga Salem Al Fakir kan säkerligen få Smålands skogar att somna och Hultsfredspubliken att koppla av åtminstone en gång under dessa tre hektiska dagar. Jag kommer själv sitta i öltältet och titta på honom, där trivs jag bäst. Joy Denalane (DE) Tysklands svar på en blandning mellan Alicia Keys och Mary J Blige. För de som uppskattar R'nB är detta säkerligen en strålande bokning men inte för mig och jag ska hålla mig så långt från denna spelning som möjligt, ursäkta mitt nedlåtande uttal. Men lycka till med att frälsa Sverige, Joy. Och ha så kul alla R'nB-älskare! Goose (BE) Saxat från Rockpartys hemsida: 'Just när alla punkfunkiga grejer började kännas hyggligt tröttsamma dök Goose upp från i princip ingenstans. Dom hade suttit nere i Kortrijk i Belgien och kokat ihop ett rent sensationellt sväng'. Det ska bli spännande att se dem live, då de kan vara mycket bra. Personligen tycker jag så mycket om det inspelade materialet på deras hemsida. Sabaton (S) Nåja, vad vore väl ändå Hultsfredsfestivalen utan lite rejäl heavy metal på någon av scenerna? Rätt svar: En lika bra festival, men det är ingenting jag kan göra något åt. Som sagt ska alla ha sin del av kakan, och här har Hammerfall- och Iron Maiden-diggarna sitt. Asha Ali (S) En exotisk svensk singersongwriter på en mindre scen kan ändå inte Hultsfred vara utan. Speciellt inte om det är en vacker kvinna som man kan sitta och dregla åt. Och den här gången är jag allvarlig. Neverstore (S) Nu är ju jag en sådan där "skum" person som verkligen avskyr den punkpopen vi dränks av idag. Jag tänker på Blink 182, +44, Simple Plan, Good Charlotte och inte minst Green Day. Men lockas man av sådan musik (?) så tror jag definitivt att man kommer gilla svenska Neverstore. Hur dålig än sångaren är på engelska. Roxy Cottontail (US) Jag hade ganska grova problem med att komma åt låtarna på hennes hemsida, och har därför inte lyssnat på någonting av henne. Men vad jag vet är att det är en danceakt, och sådant lockar inte mig. Men detta är i alla fall saxat från Rockpartys hemsida, så ni i alla fall får ett litet hum om vad det är för någonting: 'Hon kallas ofta för New Yorks svar på Uffie. Och det säger väl egentligen allt – Roxy Cottontail är en partyinjektion som rusar direkt ut i blodet innan du ens hinner säga Herrejävlar!'. Rubik (FIN) Klassisk pop är väl det som egentligen Hultsfredsfestivalen står för, men det har spårat ur lite sedan starten. Nu är det rocken som tagit över. Men här går de tillbaka till sina rötter och har bokat ett av Finlands mest framgångsrika popband, nämligen Rubik. Ganska skön musik om jag får säga det själv. The Drones (AUS) I Australien kallas de tydligen för landets viktigaste rockband och nu kommer de till Sverige för att bevisa det för oss. Och jag måste övertalas. Bilda er en egen uppfattning, men jag skulle hellre vilja se lite Audioslave. Oh No Ono (DK) Har ett rykte om sig att vara Danmarks starkaste liveband, det ska bli spännande att se vad de kan göra. Jag gillar faktiskt låtarna på hemsidan, och ska antagligen se konserten. Familjen (S) Den sista akten för den här gången, och enligt mig också den mest meningslösa. Ännu mer dance, och det här var verkligen bottennappet, enligt mig. Lyssna själva. Ja mina kära cineast- och Hultsfredsvänner. Detta är allt som har kommit för tillfället, och jag hoppas ni tycker om sättet jag lagt upp ämnet på. Bandnamnen är klickbara och leder er direkt till bandets officiella hemsida så att ni också kan vara med och lyssna och kommentera bandsläppen. Nästa bandsläpp kommer äga rum 21 februari, och tills dess: Vi syns i andra trådar! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 23 Januari, 2007 Report Share Skriven 23 Januari, 2007 Bra intiativ Pumbaa! Äntligen är det dags igen. Och jag tackar gudarna för att jag får möjligheten att åka i år igen=) I normala fall skulle jag egentligen ta studenten på samma datum som hultsfred drog igång. Men JUST detta år har dom flyttat studenten en vecka bak. Yippie! Som du säger: Ozzy även om man hatar honom eller älskar honom, även om han gör bort sig eller gör sitt livs framträdande så måste man fan ta o se honom! På denna sida: http://www.snarthultsfredsfestival.net/onska.php kan man även själv rösta fram sitt eget favoritband. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 23 Januari, 2007 Report Share Skriven 23 Januari, 2007 Bra tråd Pumbaa! Och visst har du rätt i att jag blev jävligt glad att Hatebreed är klara, men tyvärr var det enda bandet som jag verkligen blev glad över. Converge ska bli kul att se men inget jag lyssnar på annars. Ozzy kommer man väl oxå se men jag tycker att man kunde spenderat pengarna mycket mycket bättre. Och man kan väl svara absolut inte på om The Ark kan avsluta Hultsfred på samma sätt som In Flames gjorde, det är inte många som kan matcha den spelningen, i alla fall inga svenska band. Hatebreed är en bra start men jag hoppas på mer "bra" musik i nästa bandsläpp Men egentligen kvittar banden för det lär ju ändå sluta med att man åker dit för det är så jävla underbart! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 23 Januari, 2007 Filmstar Report Share Skriven 23 Januari, 2007 Mig kommer ni finna nere i Hultsfred headbangandes, för full på billig dansk öl och antagligen väldigt glad! See ya there! Ser fram emot de nya bandsläppen, för just nu är det egentligen bara Ozzy och The Ark som intresserar mig. Fast det spelar nog inte så stor roll om man gillar artisterna eller inte där nere ändå... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 23 Januari, 2007 Report Share Skriven 23 Januari, 2007 Fast det spelar nog inte så stor roll om man gillar artisterna eller inte där nere ändå... Håller med dig där. Den primära anledningen till att jag åker ner dit är för att träffa människor, dricka öl och ha jävulskt roligt=) Banden är en liten bonus. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 24 Januari, 2007 Report Share Skriven 24 Januari, 2007 Oi! e det du som har skrivit om alla banden oxå?? eller har du saxat?? Tänkte lite på Sabaton där å om du isåfall har hört dom?? har för mig du gillade hårdrock.. å dom har grymt bra tryck i musiken enligt min åsikt.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 24 Januari, 2007 Author Report Share Skriven 24 Januari, 2007 Oi! e det du som har skrivit om alla banden oxå?? eller har du saxat?? Tänkte lite på Sabaton där å om du isåfall har hört dom?? har för mig du gillade hårdrock.. å dom har grymt bra tryck i musiken enligt min åsikt.. Jag har, så att säga, växt ifrån hårdrocken på gamla dagar, i alla fall den här tråkiga heavymetalen som är så jäkla populär. Jag såg ändå Maiden i Scandinavium, men höll på att kräkas, så dåligt det var. Däremot gillar jag fortfarande In Flames, KoRn och Slipknot, men avskyr heavy. Sabaton gillar jag inte alls. Och ja, det är jag som skrivit om banden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 25 Januari, 2007 Report Share Skriven 25 Januari, 2007 Musikfestivaler är ju inge kul! Hängde med ett par kompisar till Roskilde för 2-3 år sedan, det värsta jag gjort i hela mitt liv. Regnade hela j***a tiden, var väl kanske en timmes sol någon dag kanske. Never again! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 25 Januari, 2007 Report Share Skriven 25 Januari, 2007 Musikfestivaler är ju inge kul! Hängde med ett par kompisar till Roskilde för 2-3 år sedan, det värsta jag gjort i hela mitt liv. Regnade hela j***a tiden, var väl kanske en timmes sol någon dag kanske. Never again! Men då var det ju vädret det var fel på och inte festivalen!!=) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 25 Januari, 2007 Report Share Skriven 25 Januari, 2007 Har fortfarnade inte haft dåligt väder, 2 senaste åren har det varit kanonväder på Hultsfred och även på den lokala festivalen, Tullakrok, har vädret varit gött senaste åren. Festivaler är bland det bästa som finns! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 26 Januari, 2007 Report Share Skriven 26 Januari, 2007 Oi! e det du som har skrivit om alla banden oxå?? eller har du saxat?? Tänkte lite på Sabaton där å om du isåfall har hört dom?? har för mig du gillade hårdrock.. å dom har grymt bra tryck i musiken enligt min åsikt.. Jag har, så att säga, växt ifrån hårdrocken på gamla dagar, i alla fall den här tråkiga heavymetalen som är så jäkla populär. Jag såg ändå Maiden i Scandinavium, men höll på att kräkas, så dåligt det var. Däremot gillar jag fortfarande In Flames, KoRn och Slipknot, men avskyr heavy. Sabaton gillar jag inte alls. Och ja, det är jag som skrivit om banden. Ok.. allt handlar ju om tycke å smak.. då jag personligen inte ser band som Korn å slipknot som riktig hårdrock.. specielt inte KORN!!! men skit samma respekterar din åsikt ändå.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 27 Januari, 2007 Report Share Skriven 27 Januari, 2007 Det band jag hoppas mest på till Hultsfred 07 är Linkin Park, dom släpper ju nytt album nu till våren så de är aktuella. Men det har inte varit riktigt klart om de skulle börja med en Europa eller USA turné men nu är de klara för Rock am Ring och Rock im Park i Tyskland och dessa festivaler hålls knappt 2 veckor innan Hultsfred så nu kan jag bara hålla tummarna. Tyvärr har de ju varit på många Europa turnéer utan att ens besöka Sverige så jag ska nog inte hoppas på för mycket. Sen är även Korn klara för festivalerna vilket kan innebära att de också är aktuella för Hultsfred, både Linkin Park och Korn hade varit finfint. Andra band som är klara för Rock am Ring och Rock im Park, och därför kanske kommer till Hultsfred är; Smashing Pumpkins Muse Billy Talent Evanescence Slayer Dave Matthews Band The Hives Arctic Monkeys My Chemical Romance Stone Sour Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 27 Januari, 2007 Report Share Skriven 27 Januari, 2007 Känns ändå lite osäkert på huruvida Smashing Pumpkins skulle dyka upp då James Iha har börjat i A Perfect Circle och Billy Corgan har brutit upp med resten av bandet och släppte sin soloskiva för något år sedan men jag håller ändå tummarna för det vore ändå ett måste att se dom. Samma sak gäller med Arctic Monkeys om dom nu dyker upp med andra ord. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 20 Februari, 2007 Author Report Share Skriven 20 Februari, 2007 För er som undrar så kommer de nya banden upp förhoppningsvis imorgon, har inte riktigt orkat idag, är sjuk och sådär, men de kommer i alla fall! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 18 Mars, 2007 Report Share Skriven 18 Mars, 2007 man väntar och väntar men Pumbaa uppdaterar aldrig banden och nu är snart nästa bandsläpp här På tisdag måste de fan släppa några riktigt ordentliga namn för just nu ligger Hultsfred i skuggan av i princip alla festivaler i norden. Till och med en dagars festivaler som Metaltown och Pier Pressure kan tävla med Hultsfred. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.