Puffie Skriven 14 September, 2003 Report Share Skriven 14 September, 2003 Jag såg precis denna film, och fast än att jag vet att alla kommer skriva att det är ett mästerverk osv så måste jag ändå ventilera mig. Detta var (nu är jag snälla) den sämsta och mest långtråkiga film jag sett i hela mitt liv, DEN TAR JU ALDRIG SLUT, vilken evighets film. Jag tror att jag hade tyckt beetydligt bättre om den om den varit 1,30-2,30 h lång. Det är ett under att den vann några oscar alls (måste varit ända filmen som gjordes 1959), allt är ju så dåligt, det är inget speciellt med handlingen även om det är dden bästa delen i filmen, OCH skådespelet bara suger....... usch usch usch säger jag bara. Så nu har jag sagt mitt nu kan ni komma och klaga på min åsikt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 14 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 14 September, 2003 Wa!ingren,14 Sep 2003, 23:02] Så nu har jag sagt mitt nu kan ni komma och klaga på min åsikt Ok, då gör jag det då. Nej, men ärligt talat så såg jag den tidigare idag och jag älskade den. Skrev om den i filmer du just sett. Längden är bara bra för denna typ av film, för man får med så mycket och på så vis blir hela filmen mäktigare. Förstår dig när du säger att den är för lång, för den är verkligen lång! Men jag tycker att den är lång på ett positivt sätt. Det är ett under att den vann några oscar alls (måste varit ända filmen som gjordes 1959), allt är ju så dåligt, det är inget speciellt med handlingen även om det är dden bästa delen i filmen, OCH skådespelet bara suger....... usch usch usch säger jag bara. Tänk på att det var ett tag sen filmen gjordes så resurserna var betydligt mer begränsade än vad dem är idag. Så kostymavdelningen lyckades fullt ut i denna film. Ben-Hur är ett bra exempel på att en film kan vara minst lika bra, om inte bättre trots att den inte innehåller en massa specialeffekter. Skådespeleriet är helt ok. Charlton Heston är klockren som Ben Hur, enligt mig. Och för att inte tala om handlingen som är underbar! Nej, jag håller verkligen inte med dig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 14 September, 2003 Report Share Skriven 14 September, 2003 Wa!ingren,14 Sep 2003, 23:02] Så nu har jag sagt mitt nu kan ni komma och klaga på min åsikt Ok, då gör jag det då. Nej, men ärligt talat så såg jag den tidigare idag och jag älskade den. Skrev om den i filmer du just sett. Längden är bara bra för denna typ av film, för man får med så mycket och på så vis blir hela filmen mäktigare. Förstår dig när du säger att den är för lång, för den är verkligen lång! Men jag tycker att den är lång på ett positivt sätt. Det är ett under att den vann några oscar alls (måste varit ända filmen som gjordes 1959), allt är ju så dåligt, det är inget speciellt med handlingen även om det är dden bästa delen i filmen, OCH skådespelet bara suger....... usch usch usch säger jag bara.Tänk på att det var ett tag sen filmen gjordes så resurserna var betydligt mer begränsade än vad dem är idag. Så kostymavdelningen lyckades fullt ut i denna film. Ben-Hur är ett bra exempel på att en film kan vara minst lika bra, om inte bättre trots att den inte innehåller en massa specialeffekter.Skådespeleriet är helt ok. Charlton Heston är klockren som Ben Hur, enligt mig. Och för att inte tala om handlingen som är underbar! Nej, jag håller verkligen inte med dig. Jag håller med Greenleaf. Det var iochförsig länge sedan jag såg Ben-Hur, för flera år sedan, men jag minns den som mycket bra, och precis som Greenleaf säger, speciellt för sin tid, med tanke på att filmen är över 40 år gammal. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 15 September, 2003 Report Share Skriven 15 September, 2003 Alltså, nu har jag ju inte sett filmen, men efter Ws tidigare uttalanden om bland annat Donnie Darko och SW så tror jag inte på honom Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 15 September, 2003 Author Report Share Skriven 15 September, 2003 Alltså, nu har jag ju inte sett filmen, men efter Ws tidigare uttalanden om bland annat Donnie Darko och SW så tror jag inte på honom Du har verkligen hakat upp dig på mian åsikter om dom filmerna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 15 September, 2003 Report Share Skriven 15 September, 2003 För en gång skull Wingren.. HÅLLER JAG ABSOLUT INTE MED DIG!!! Ben-Hur är en mycket bra och extremt underhållande film och längden på den har absolut ingen som helst betydelse.. Att klaga på skådespeleriet är nästintill ruttet.. Kom i håg att filmen vann 11 OSKAR!!! Den är klart på top 20 filmer jag någonsin har sett. Du har verkligen ingen som helst känsla för film om du säger att Ben-Hur är den sämsta filmen du har sett.. Det tror jag nog inte på.. du MÅSTE ha sett någon som är sämre.. BEN-HUR ROCKAR!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 15 September, 2003 Author Report Share Skriven 15 September, 2003 Kom i håg att filmen vann 11 OSKAR!!! Det betyder inget, både Titanic och Chicago var stora oscars vinnar ( och de hade betydligt bättre filmer att konkurera med) och ingen av dessa 2 är det något speciellt med. Får ju dock säga att Titanic är betydligt bättre än ben hur, även om titanic inte är särskilt bra........ <_> Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 15 September, 2003 Report Share Skriven 15 September, 2003 (ändrad) Wa!ingren,15 Sep 2003, 18:50] Kom i håg att filmen vann 11 OSKAR!!! Det betyder inget, både Titanic och Chicago var stora oscars vinnar ( och de hade betydligt bättre filmer att konkurera med) och ingen av dessa 2 är det något speciellt med. Får ju dock säga att Titanic är betydligt bättre än ben hur, även om titanic inte är särskilt bra........ <_>Jag håller verkligen med dig om att det inte betyder någonting att Ben-Hur vann 11 oscar. Vi vet ju alla hur ärkekonservativ oscarakademin är, som inte gillar vissa typer av filmer, och då det dessutom förekommer korruption inom hollywoodsystemet. Innan förra oscargalan så satsade ju t.ex. Miramax en massa pengar på oscarkampanjer för Chicago, eftersom dem visste att de skulle tjäna igen pengarna plus mycket mer, eftersom oscarvinnare alltid brukar dra in mycket pengar, efter att dem vunnit. Jag tycker inte heller att Chicago eller Titanic är några märkvärdiga filmer (eller jo, Titanic, rent tekniskt, men inte som film). Nu börjar det kanske bli lite väl mycket Off-topic, men det faktum att varken Fight Club, Mulholland Drive, Magnolia, Memento eller Truman Show blev oscarnominerade för bästa film säger allt. Däremot håller jag med Hawa!i om att Ben-Hur är en jättebra film, och självklart är den bättre än Titanic. Ändrad 15 September, 2003 av mitchie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 15 September, 2003 Report Share Skriven 15 September, 2003 Jag tycker det är lite överdrivet att säga att det inte spelar någon som helst roll att filmen vann 11 oscars.. Det måste ju säga nått... Och självklart är Ben-Hur bättre än Titanic! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 15 September, 2003 Report Share Skriven 15 September, 2003 Wa!ingren,15 Sep 2003, 16:01] Alltså, nu har jag ju inte sett filmen, men efter Ws tidigare uttalanden om bland annat Donnie Darko och SW så tror jag inte på honom Du har verkligen hakat upp dig på mian åsikter om dom filmerna mmmm....ta det inte allt för allvarligt dock Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 15 September, 2003 Author Report Share Skriven 15 September, 2003 men det faktum att varken Fight Club, Mulholland Drive, Magnolia, Memento eller Truman Show blev oscarnominerade för bästa film säger allt. hmm väldigt konstigt, alla dom e betydligt bättre än Titanic och Chicago (har inte sett Magnolia, men den verkar bra) speciellt är Mulholland Drive och memento riktigt bra filmer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 15 September, 2003 Report Share Skriven 15 September, 2003 Wa!ingren,15 Sep 2003, 21:01] men det faktum att varken Fight Club, Mulholland Drive, Magnolia, Memento eller Truman Show blev oscarnominerade för bästa film säger allt. hmm väldigt konstigt, alla dom e betydligt bättre än Titanic och Chicago (har inte sett Magnolia, men den verkar bra) speciellt är Mulholland Drive och memento riktigt bra filmer SE MAGNOLIA!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 September, 2003 (ändrad) Jag går tillbaks till ämnet nu. Jag har sett första timmen av Ben Hur nu. Jag delar upp den och tar andra halvan imorgon. Hur som helst, jag är i m p o n e r a d av det jag hittills sett. Jag trodde inte den skulle vara så bra, allvarligt talat. Men skådespelarna är perfekta, speciellt Charlton Heston (Ben Hur, pacifist, he he, i alla fall än så länge) och Stephen Boyd (Messala) och deras samspel. Det fanns ett djup som jag inte räknade med. Messala som kommer tillbaka till sin barndomsvän Juda Ben Hur. Dessa två var som bröder när de var pojkar. Och man ser verkligen att de är bästa vänner till en början. Men nu är Messala officer över de romerska trupperna och deras förhållande blir ansträngt och till slut ohållbart. Ben Hur tvingas offra sin vänskap för att inte förråda sitt folk. Och sen olyckan med takstenarna. Oj oj, mycket bra manus. Och sen en annan höjdpunkt. Ben Hur möter Jesus. Gillade verkligen genidraget att aldrig visa Jesus framifrån i bild. Det gör det hela mäktigare. Nä, det här är verkligen en genomtänkt och välgjord film... än så länge. Vi får se om resten av filmen är lika bra. Nu är det en mycket stark fyra. Andra delen av min recension. Ändrad 12 April, 2004 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 16 September, 2003 Author Report Share Skriven 16 September, 2003 Jag har sett första timmen av Ben Hur nu. Jag delar upp den och tar andra halvan imorgon. Du har inte sett halva efter en timme om du tror det, det är en evighets film, ska du dela upp den får du dela i 6 h intervaller Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night rider Skriven 16 September, 2003 Report Share Skriven 16 September, 2003 ben hur är en mycket bra film trots att den är gammal och sin långa längd. Dock tycker jag att det är lite jobbigt att tv4(de har sänt filmen för inte allt så länge sedan) måste spela upp den klockan 12. Det blir lite jobbigt att följa handlingen då. jag tycker att de flesta av de stora oscarsvinnande filmerna förtjänar sitt beröm. Men det är klart att man tycker att det saknas många filmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.