Jump to content

ÄR JAG KNÄPP?

Rekommenderade inlägg

Det är roligt att du gillar LOTR. Om du sen undviker att skriva ändlösa meningar, använder stora bokstäver när det behövs och försöker få någerlunda grammatisk ordning så kommer jag nog också fortsättningsvis läsa dina inlägg. :)

neej, karlsson, lägg inte ner de små bokstäverna! snyggt ju... har själv börjat använda mig av nästan enbart små bokstäver även utanför forumet. fast det finns ställen det är mindre bra att göra det på. tenta, för att ta ett exempel. :P speciellt om man på tentan ska visa att man, förhoppningsvis, kan skriva ordentligt.

och vad gäller knäpp eller inte, så tänker jag inte skämmas än ett tag, med jojjes bokköp i minnet. (du skulle aldrig ha sagt det där... :D)

finns det inga listor på "du vet att du är besatt av lotr när..."? fanns motsvarigheten under min titanicperiod i alla fall. de var alltid tillräckligt extrema för att få mig att känna mig ultranormal. <_>

• Svar 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag ska INTE spiolas innan premiären kan jag tala om, har lyckats hålla mig undan än så länge

För dig som inte har läst boken kan det nog vara smart. Men för oss övriga så tror jag inte att en spoiler kommer att förstöra nått speciellt. Vi vet ju hur det slutar.

Ja, det är prästen som är mördaren. Det är alltid prästen.

Dewil

• Moderator
Har en liten fråga?

mina vänner tycker att jag blivit "besatt" av framför allt filmerna,

(men även böckerna),tycker det är roligt att vara på nätet och

ta reda på nyheter om filmerna och skådespelarna speciellt

elijah wood,viggo mortensen därför att jag tycker dom är väldigt

bra skådisar som gör att man kan tro att dom är sina rollfigurer.

kan man bli besatt av detta,längtar oerhört efter ttt extenderd

och premiären av rotk.tittar på filmerna så ofta jag kan.

ska kanske tillägga att jag är"tjej"37 år gammal har tre barn.

hjälp har jag blivi knäpp? :o  :(  :ph34r:  :mad2:  :shutup:  :nerd:  :unsure:

Hörde ett inslag på radion för en tid sedan. Det handlade om en man i din ålder som blivit helt fast i LIVE, alltså levande rollspel. Många i hans bakantskapskrets tyckte att han borde göra någonting vettigt med sin tid, själv såg jag det som ett sundhetstecken.

Livet är, även i det här fallet, lite orättvist. Om ditt stora intresse hade varit matlagning och du suttit och pratat recept hela dagarna, hade ingen höjt på ögonbrynen. Samma sak med handarbete eller trädgårdsarbete. Det hade varit normalt för folk i din närhet. Jag tror nästan alla här på forumet kan intyga att det inte är så lätt att vara filmfantast alla gånger. Speciellt om du lever ett familjeliv. Det är samma för mig som för dig, jag borde fixa ordning villan, pula i trädgården, mecka med bilen eller hjälpa pojkarna bygga lådbilar. Jag borde göra det, men jag gör det inte. Jag älskar att dra för gardinerna, låsa dörren, hälla upp en fet skål med popcorn och slå på en bra film! Det är min hobby, mitt intresse.

Så du ska absolut inte slänga filmerna och sluta surfa. Om folk i din närhet inte kan acceptera den hobby du har så är det deras problem. Det handlar om livskvalitet, att vara den man är och inte försöka likna nåt som andra vill man ska vara. Det är svårt, visst, men man har själv ansvar för sin egen lycka!

• 4 weeks later...
Jag tror nästan alla här på forumet kan intyga att det inte är så lätt att vara filmfantast alla gånger. Speciellt om du lever ett familjeliv. Det är samma för mig som för dig, jag borde fixa ordning villan, pula i trädgården, mecka med bilen eller hjälpa pojkarna bygga lådbilar. Jag borde göra det, men jag gör det inte. Jag älskar att dra för gardinerna, låsa dörren, hälla upp en fet skål med popcorn och slå på en bra film! Det är min hobby, mitt intresse.

Så du ska absolut inte slänga filmerna och sluta surfa. Om folk i din närhet inte kan acceptera den hobby du har så är det deras problem. Det handlar om livskvalitet, att vara den man är och inte försöka likna nåt som andra vill man ska vara. Det är svårt, visst, men man har själv ansvar för sin egen lycka!

Tackar för ett klockrent inlägg , Manetheren . :up:

Du sade precis så som jag oxå känner men jag hade inte kunnat formulera det så fint som du gjorde .

För dig som inte har läst boken kan det nog vara smart. Men för oss övriga så tror jag inte att en spoiler kommer att förstöra nått speciellt. Vi vet ju hur det slutar.

jag nästan hatar alla i min klass som vet slutet de försöker hela tiden berätta det för mig.

men ska jag läsa boken innan jag ser filmen eller läsa den efter filmen??

jag nästan hatar alla i min klass som vet slutet de försöker hela tiden berätta det för mig.

Jag tycker absolut du ska läsa trilogin först. Men du har väl redan sett LOTR och TTT? Är det bara den sista delen du inte har läst? Isåfall hinner du till och med göra det innan premiären... :D

Och man måste inte se den på premiären.

Jag tycker absolut du ska läsa trilogin först. Men du har väl redan sett LOTR och TTT? Är det bara den sista delen du inte har läst? Isåfall hinner du till och med göra det innan premiären... :D

Och man måste inte se den på premiären.

jag har sett alla tre filmerna på sverigepremiären i stockholm men inte den tredje den ska jag se när den gå i :down: storfors :down: nämligen den 17 december.

men jag har lästa alla men jag tänkte om man läser boke nså vet man ju slutet då blir det inte lika kul att se filmen och ser man filmen föst blir boken inte en besvikelse eftersom böckerna är bättre och änorlunda ifrån filmen.

:up:

• Moderator
Jag tror nästan alla här på forumet kan intyga att det inte är så lätt att vara filmfantast alla gånger. Speciellt om du lever ett familjeliv. Det är samma för mig som för dig, jag borde fixa ordning villan, pula i trädgården, mecka med bilen eller hjälpa pojkarna bygga lådbilar. Jag borde göra det, men jag gör det inte. Jag älskar att dra för gardinerna, låsa dörren, hälla upp en fet skål med popcorn och slå på en bra film! Det är min hobby, mitt intresse.

Tackar för ett klockrent inlägg , Manetheren . :up:

Du sade precis så som jag oxå känner men jag hade inte kunnat formulera det så fint som du gjorde .

Jag tackar och bugar för de vänliga orden, Mäster! :)

• 3 weeks later...

ah. nu har jag hittat ett test, tolkienberoende – är du i riskzonen? det finns på tolkiens arda (scrolla ned till magasinet nummer 15 (och kolla absolut in "angående tolkien - om fördomar" i samma nummer, när ni ändå är i farten)).

fast enligt dem är jag inte tolkienberoende. mitt resultat:

"du borde nog ta och läsa om böckerna ett par gånger, om du ens läst dem alls. det här duger inte! fast å andra sidan behöver du inte var rädd för att behöva spendera en massa pengar på tolkiensaker."

det här känns inte riktigt jag. fast visst bör jag läsa om böckerna en massa gånger, det kan man aldrig göra för mycket! men det där sista... mina närmaste planer är en engelsk upplaga av trilogin, fotr och tt extended på dvd, och soundtracket till rotk... och så självklart ett antal biobiljetter till en viss film. (och så en egen dvd-spelare också, så jag inte behöver sitta inne hos syrran 18 timmar om dygnet när jag ska kolla om och om på filmerna, och spana in allt extramaterial.)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...