Jump to content

Biljettsläpp för Konungens återkomst 8 december

Rekommenderade inlägg

• Svar 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sex? Det är inte USA vi pratar om här.

Visst, men inte släpper de väl igenom grova sexscener i en film som 7åringar kan se?

American pie 3 var barntillåten om inte jag minns fel!

Ja, och filmer likt den borde nog ha en övre åldersgräns. Nåt i stil med att är man över 11 så måste man ha ett barn med sig för att få komma in.

• Moderator

Tycker det är löjligt att en film som har 11-års gräns får visas även för sjuåringar. Det är stor skillnad på sju och elva år. Tycker definitivt inte att LOTR (någon av filmerna) ska vara tillåten för sjuåringar att se.

Vad gäller beslut om vilken åldersgräns en film ska få är det självklart så att filmbolagen gör allt för att påverka beslutet, just för att så många som möjligt ska få se filmen.

Rasmus är tio år, han har sett båda filmerna på DVD och ska se ROTK imorgon på bio, med min sambo. Hampus är åtta, han har inte fått se någon film. Skillnaden mellan de är att Rasmus inte är mörkrädd för fem öre, han är gärna ensam. Hampus däremot vågar inte gå ner i källaren utan att nån följer med honom. Man får bedöma vem som är lämplig mycke efter personlighet också.

Tyvärr gör inte många föräldrar det, vilket innebär att vilken gräns som än sätts på bio, så kommer många alltfår små barn att se filmerna när de kommer på Video/DVD.

Jag har bl a två smågrabbar som är mina syskonbarn, och båda är typ 10 år. Och den ena killen spelar GTA och har inga problem alls med LOTR. Men den andra lilla gubben fick värsta mardrömmarna av FOTR, och jag kunde inte förstå varför även fast jag själv redan hade sett filmen.

Men sen när jag såg filmen en andra gång så förstod jag varför han tyckte den var så läskig. Ja, nu kan jag bara namnen typ på brödraskapet så ha lite överseende med mina osnygga stavfel.

Först har vi ju dom där "spökryttarna" som är efter hob-gänget i början, sen resan genom den där gruvan va ju riktigt ruskig. Och på allt de så har vi ju orcherna som Saruman skapar, som VERKLIGEN ser riktigt skrämmande ut. Och då pratar jag alltså om den första filmen FOTR som den heter. (tror jag...)

Jag tycker att om man sätter en åldersgräns på 11 år, som då innebär att en vuxen kan ta med ett barn på över 7 år. Så måste ju faktiskt föräldrarna ta sitt ansvar och känna av i fall sina barn klarar av filmer som dessa.

För som jag sa i början så är det ju inte alla barn som blir rädda för lite fantasy...

Som jag redan sagt så är det föräldrarnas ansvar.

• Moderator
Jag har bl a två smågrabbar som är mina syskonbarn, och båda är typ 10 år. Och den ena killen spelar GTA och har inga problem alls med LOTR. Men den andra lilla gubben fick värsta mardrömmarna av FOTR, och jag kunde inte förstå varför även fast jag själv redan hade sett filmen.

Men sen när jag såg filmen en andra gång så förstod jag varför han tyckte den var så läskig. Ja, nu kan jag bara namnen typ på brödraskapet så ha lite överseende med mina osnygga stavfel.

Först har vi ju dom där "spökryttarna" som är efter hob-gänget i början, sen resan genom den där gruvan va ju riktigt ruskig. Och på allt de så har vi ju orcherna som Saruman skapar, som VERKLIGEN ser riktigt skrämmande ut. Och då pratar jag alltså om den första filmen FOTR som den heter. (tror jag...)

Jag tycker att om man sätter en åldersgräns på 11 år, som då innebär att en vuxen kan ta med ett barn på över 7 år. Så måste ju faktiskt föräldrarna ta sitt ansvar och känna av i fall sina barn klarar av filmer som dessa.

För som jag sa i början så är det ju inte alla barn som blir rädda för lite fantasy...

Som jag redan sagt så är det föräldrarnas ansvar.

Håller helt med. Jag menar bara att många föräldrar inte tar detta ansvar.

Sex? Det är inte USA vi pratar om här.

Visst, men inte släpper de väl igenom grova sexscener i en film som 7åringar kan se?

American pie 3 var barntillåten om inte jag minns fel!

Ja, och filmer likt den borde nog ha en övre åldersgräns. Nåt i stil med att är man över 11 så måste man ha ett barn med sig för att få komma in.

HA HA! Den var bra...men jag håller med dig.

aja, jag tror fortfarande att SF eller någon annan faktor som har något att tjäna på att sätta en låg åldersgräns är involverad. Om inte annat så blir en jäkla massa människor förbannade på de som sätter gränsen om dem inte sätter den vid 11 (7). Var förresten (det här har jag nog skrivit i nån tråd) på sf vid råsunda och köade och fick reda på att någon där hade sett filmen där inne. Tror att det var där dem satte gränsen och jag tror att SF hade bra mycket mer att göra med åldersgränsen att göra än vad som var nyttigt. Dessutom: Av SF:s biljettintäkter de senaste åren är 10-12% Sagan om ringen relaterat dvs. Sf skulle förlora kanske en sisådär 2-3% av sina biljettintäkter vilket är en jävla massa pengar!

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...