Jump to content

Premiärbiljetterna i hand!

Rekommenderade inlägg

• Svar 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ARRGHHH Kan det bli värre!!! :mad2:  :mad2:

Jag gick dit vid 5- tiden och köade (min bio släppte biljetterna kl.12), men bion hade inte ordnat med något riktigt kösystem. Därför blev det kaos när dörrarna öppnades och alla trängde på. Inte ens alla de som övernattat fick biljetter eftersom andra som nyss kommit lyckades tränga sig före.

Katastrofen blev total när han framför mig i kön köpte de två sista biljetterna!!!!

Jag blev grymt besviken på biografen som inte kan arrangera något sådant bättre.

Mycket konstigt... Var det ingen av de köande som hade en lista?? Vi hade en nisse som var så inne på fair play delen att han ver helt outhärdlig! Men det verkar ju ha varit perfekt. Vi hade ca 180 pers vid våran biograf men allla stod i en stillsam kö helt sjysst. För visst är det de första köande som ska hålla i en kölista och inte sf???

Som jag skrev innan var det några seriösa personer som för sökte ordna en kö, men eftersom några struntade i det blev det ganska snart kaos och sen fanns det inte mycket att göra.

När jag skrev att jag var besviken på bions arrangemang menade jag inte att de skulle göra en kö lista. Men de kunde väl satt upp staket eller liknande så det blev lättare att ordna en riktig kö. Nu fanns det bara en öppen plan och då bildades det ganska snart en klunga istället.

Yes!!!!!!!

Äntligen sitter man här framför datorn och pustar.

Stack till filmstaden kamera kl 6 imorse.

Man känner sig asball när man åker hemmifrån 5.33 men inte lika ball när man ser 150 pers med uppställda tält som redan har stått där i en vecka. RESPEKT!!!

Skönt att alla respekterade könummersytemet.

Till min poäng:

Jag är förvånad över att inte fler prioriterar kvalite över premiären.

OK, ok! om man har stått i en vecka och är garanterad bra platser, men om man kommer dit någon dag innan och sover där i den förpestade kylan, så borde man vilja ha mer valuta för pengarna än att sitta inklämd på nån ynklo-salong.

Jag tog biljetter till Premiärdagen 16.10, Sergel 1, RAD 9 (Inte ens de som köat en vecka fick såna platser) Så big deal! :lol:

När man väntat i tre år kan det vara värt att vänta 16 timmar extra för att få dn perfekta filmupplevelsen. (ELLER?) (Plus att man tjänar 40 kr per biljett)

Det verkar som jag var ensam om att tänka så.

Vad säger ni? Har jag fel? :huh:

Micke.jpg

I kista var det lungt, inga trängde sig. En liten tomtenisse sprang omkring med lappar och såg till att ingen trängde sig.

ArA

Här verkar det gå rätt till!

Ge mig en vägbeskrivning så flyttar jag dit innan Bilbo får premiär.

Eller kanske Malmö? Verkar ju gå lungt till där också, enligt Achtung.

Det ligger lite närmare.

Allt för att slippa uppleva morgonens händelser igen!

I kista var det lungt, inga trängde sig. En liten tomtenisse sprang omkring med lappar och såg till att ingen trängde sig.

ArA

Här verkar det gå rätt till!

Ge mig en vägbeskrivning så flyttar jag dit innan Bilbo får premiär.

Eller kanske Malmö? Verkar ju gå lungt till där också, enligt Achtung.

Det ligger lite närmare.

Allt för att slippa uppleva morgonens händelser igen!

Ja det ligger i stockholm´s området.. det är bara flytta hit..

du kan få bra biljetter kl 07:50.

Bara ta väskorna och komma upp hit.

ArA

jag ska gå på fredagen i lund (kan inte onsdag eller torsdag). hade nog inte behövt åka in så tidigt för biljetter då, men tiden passade mig egentligen ganska bra. kanske inte just att gå upp klockan kvart över fyra, men att vara där innan föreläsningen. jag kommer inte vara i närheten av nån sf-bio under deras ordinarie öppettider de närmaste dagarna. sen är det faktiskt ganska kul att för en gångs skull ta den tidigaste bussen som överhuvudtaget går härifrån, och sen stå och småhuttra av morgonkyla och förväntan, och bara kolla in allt folk i allmänhet.

här blev det också lite småkaos, fast jag tror inte att det drabbade de som övernattat. fram till kvart i åtta fungerade kön utmärkt, sen vet jag inte vad som hände, men det blev en enorm lucka strax framför mig, och då rusade alla fram utan att bry sig om den tidigare ordningen, med en mindre civiliserad kö som resultat.

Är iofs inte överförtjust i filmerna (de är riktigt bra inget annat för mig), men det skulle nog vara kul att köa, jag är en sådan person som gärna gör idiotiska saker (ta inte åt er nu ni som köade, all respekt till er :D). Tyvärr går man ju i skola och man kan inte bara ge sig ut och köa för att få biljetter. Vi ska nog beställa via internet imorgon till den 20 och jag bryr mig inte om det är den 17 eller den 20 faktiskt

själv var jag den första att sätta mig i uppsala... jag satt i tre veckor och det är jag inte besviken över att jag gjorde... vi längst fram gjorde ett kö system som höll ordentligt ända tills att hae slutat köa så alla fick de biljetter som det förtjänade... inga försökte tränga sig och jag fick de biljetter som jag absolut förtjänade...

Aja... Ni som inte har försökt köpa biljetter på sf:s biografer i sthlm:sområdet. Hörde av någon att Heron city och Kista skulle dra sin film på många biografer... Hörde fem i kista och ännu fler i heron... Säker kan jag inte vara men det är värt ett försök! bio som bio, premiär som premiär!

Heron City visar premiären i 8 salonger, Kista visar den i 11 salonger. Heron har just nu ca 2000 platser kvar, Kista ca 900 kvar.

Jag tror att många inte känner till att SF köpte Heron City-bion förra veckan, och räknar därför inte med att premiären ska gå där.

Ändrad av Meldende

Aja... Ni som inte har försökt köpa biljetter på sf:s biografer i sthlm:sområdet. Hörde av någon att Heron city och Kista skulle dra sin film på många biografer... Hörde fem i kista och ännu fler i heron... Säker kan jag inte vara men det är värt ett försök! bio som bio, premiär som premiär!

Heron City visar premiären i 8 salonger, Kista visar den i 11 salonger. Heron har just nu ca 2000 platser kvar, Kista ca 900 kvar.

Jag tror att många inte känner till att SF köpte Heron City-bion förra veckan, och räknar därför inte med att premiären ska gå där.

Btw, Kista kör bara på 3 salonger.. var där och köade.. iallallfall vad jag hörde..

ArA

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...