Jump to content

Premiärbiljetterna i hand!

Rekommenderade inlägg

• Svar 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo jag var också inne och läste det i gårkväll. Därför blev jag väldigt förvånad när de framför i kön fick köpa 8 biljetter. (självklart ska ju var enda kotte utnyttja det till max också och inte lämna något kvar till de som står bakom :mad2: )Om de hade tänkt att sälja vidare biljetterna hoppas jag inte de hittar någon köpare så de får stå där med extra biljetter utan nytta. Tyvärr tror jag inte den chansen är så stor. Biljetterna kommer säkert gå åt rätt snabbt.

Angående det här med att det på SF´s sida står att man kan köpa 4 biljetter och vissa biografer ändå säljer 8 beror (i.a.f på min biograf i Mora. Biogubben förklarade) på att de inte tillhör SF fast man kan beställa biljetter och sådant på deras hemsida. De använder bara sig av SF`s system. Nu finns det väll en del andra orsaker också men så fick jag förklarat för mig.

Usch, vad jobbigt med folk som inte kan köa. Var själv med om det i våras när biljetterna till hockeyfinalen släpptes. Efter nån timma i kö på morgonen skulle kön flyttas för att den blockerade ingången till en annan biljettkassa. Kön var vid det tillfället formad som ett U, och därmed såg de som var sist i kön till att hamna betydligt längre fram. Själv stod jag mitt i svängen. =(

Idag väntade jag tills 10.30 med att komma till Palladium. En timme senare fick jag mina fyra biljetter. Vad gäller om man fick fyra eller fler biljetter vet jag inte, eftersom jag ändå bara hade pengar till fyra, så jag frågade aldrig.

Orkade inte köa i morse, hade kemilab att skriva färdigt.

Åkte till Hötorget under lunchen för att försöka få tag på biljetter, och det gick alldeles utmärkt. Fick biljetter på i stort sett bästa möjliga plats i Heron City (som SF köpte förra veckan!).

För stockholmare som absolut måste se premiären, rekommenderar jag Heron City, det finns troligen en hel del premiärbiljetter kvar där fortfarande.

ARRGHHH Kan det bli värre!!! :mad2:  :mad2:

Jag gick dit vid 5- tiden och köade (min bio släppte biljetterna kl.12), men bion hade inte ordnat med något riktigt kösystem. Därför blev det kaos när dörrarna öppnades och alla trängde på. Inte ens alla de som övernattat fick biljetter eftersom andra som nyss kommit lyckades tränga sig före.

Katastrofen blev total när han framför mig i kön köpte de två sista biljetterna!!!!

Jag blev grymt besviken på biografen som inte kan arrangera något sådant bättre.

Mycket konstigt... Var det ingen av de köande som hade en lista?? Vi hade en nisse som var så inne på fair play delen att han ver helt outhärdlig! Men det verkar ju ha varit perfekt. Vi hade ca 180 pers vid våran biograf men allla stod i en stillsam kö helt sjysst. För visst är det de första köande som ska hålla i en kölista och inte sf???

Aja... Ni som inte har försökt köpa biljetter på sf:s biografer i sthlm:sområdet. Hörde av någon att Heron city och Kista skulle dra sin film på många biografer... Hörde fem i kista och ännu fler i heron... Säker kan jag inte vara men det är värt ett försök! bio som bio, premiär som premiär!

Sedan tycker jag en sak var lite kul... Några köade över natten för att få tillställningen dagen efter. Först tänkte jag att det måste ha varit det mest idiotiska... Men var kanske inte det det mest smartaste av allt? De får de bästa platserna i hela rigoletto på en antagligen ändå helt fullsatt bio. Och så är de lite mer utvilade än oss andra :P

förresten, hur många köpte till marathonet?? Rigoletto hade ju extended och dit fick jag ett par biljetter. Ska bli riktigt härligt att se EE versionerna. Tror inte att jag hade gått på det annars! En sak som är jobbig bara är att filmerna börjar nån gång runt 15-16 snåret! Sedan ska man se på bio ett tag!!!!

Sedan en till sak: Det är kallt, har varit snöstorm under natten (ett par tält flög i väg på kvällen när det inte var någon inne i det) och vi sitter och huttrar i var sin stol för sf har inte öppnat så vi får gå in och värma oss. Då kommer en person ut ur en dörr på sidan och säger: "Jag kan trösta er att filmen var jättebra"(!) Jobbigt!

Ärligt talat förstår jag inte varför man vill ha biljetter till premiärdagen.......filmen är ju fortfarande lika bra om en månad!

Ja, men på premiären så slipper man alla fjortisar som snackar sönder filmen och alla popcornhuliganer.

Dom slipper man ju inte undan för att det är premiär............eller?

På nattpremiären slipper man fjortisar och popcornhulliganer...

Själv köade jag i 12 timmar och fick 4 biljetter längst fram till nattpremiären...

I Kalmar där jag köade var det som på alla andra ställen verkar det som, att folk som kommer någon timme innan dom öppnar och tränger sig som f*n och får biljett förre dom som köat i alla fall halva natten...

Ärligt talat förstår jag inte varför man vill ha biljetter till premiärdagen.......filmen är ju fortfarande lika bra om en månad!

Ja, men på premiären så slipper man alla fjortisar som snackar sönder filmen och alla popcornhuliganer.

Dom slipper man ju inte undan för att det är premiär............eller?

Stämning.

Satt som sagt hela natten till idag och prata tolkien framför en brasa vid köningen. Det var sketasköjj! Då var vi 15 personer.

Om man slänger in 1000 sådana personer i en biograf blir det en hyfsad stämning. Alla dessa 1000 personerna förstår sig på berättelserna. Om det händer något kul skrattar alla 100 personerna åt det. om det händer något som inte alls har med tolkien att göra ignorerar 1000 personer det. Sedan är det ju alltid kul att 500 personer är utklädda och att 100 av dem ser extremt lajviska ut som om man vore i midgård. Till sist så kommer det att vara mycket lättare att snyfta när 999 andra gör det!

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...