Jump to content

Premiärbiljetterna i hand!

Rekommenderade inlägg

• Svar 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var ju lätt att få tag i bra biljetter utan att stå i kö. Själv åkte man till malmö först. Där var det aslång kö så jag åkte upp till helsingborg och där var ingen kö alla. så där köpte jag biljetterna till royal i malmö...

Easy as... :D

Visst inte att det gick.

Jo det går, jag kunde beställa biljetter över hela Stockholms området..

Fanns dem i kista som beställde på sergel.

ArA

Mm, men jag tror att dem har ett sammarbete just nu på premiär, fast det är inte spec sjysst om nån som har köat till nån stor biograf, så kommer en som bara har köat i 10 min på en liten biograf, och tar biljetten för den stora..

ArA

Ändrad av ArA

själv var jag den första att sätta mig i uppsala... jag satt i tre veckor och det är jag inte besviken över att jag gjorde... vi längst fram gjorde ett kö system som höll ordentligt ända tills att hae slutat köa så alla fick de biljetter som det förtjänade... inga försökte tränga sig och jag fick de biljetter som jag absolut förtjänade...

Aha, ok. Ja, man förtjänar väl bra biljetter när man köar i tre veckor. Men det såg lite skräpigt ut efteråt.

• Filmstar

Har nu biljetter för familjen, efter en del strul (se nedan). OK, inte till premiären. Vi har gjort till tradition att se Sagan om ringen-filmerna på Annandag jul nämligen.

Hur som helst, jag bokade mina biljetter via nätet. Fyra st till Spegeln i Uppsala 26/12. Sen åker jag in till stan för att hämta ut dem. Men, icke. Bokningen har inte gått igenom. Ingen bokning finns på mitt bokningsnummer. Nähä. Får lite hjärnblödning i det här läget. I stället för att strunta i bokningen och helt enkelt köpa nya biljetter direkt i kassan, så går jag sur därifrån och ringer SF:s telefonbokning. Går igenom alla jävla knapptryckningar för att komma fram till min film, i min stad, på min biograf, på min tid. Då säger den trevliga rösten: "Ett tekniskt fel har uppstått. Samtalet avslutas." Jaha.

Ringer igen ett tag senare. Då kommer jag så långt att jag kan mata in ett bokningsnummer. Svaret blir då att det bokningsnumret redan använts. Just det, det är ju förstås. Min tidigare bokning finns alltså registrerad men SF har nåt datorfel så att om man ringer syns bokningen men inte via deras datorer. Jaha. Bra. Går till Saga och kollar om bokningen finns där. Påpekar att det är i Uppsala, inte Stockholm, men det ska gå att få upp här också enligt kassören. Men, nej, det finns ingen bokning på det numret blir det självklara svaret. Men, när man ringer så är det ju upptaget, försöker jag... Nej, jag får inte upp nån bokning. Jaha, men då köper jag biljetter direkt här då. Det finns platser kvar, men de blir sämre än min första bokning. Längre bak och nästan längst ut på kanten.

Nåväl, jag har i alla fall fått biljetterna. Men, tänker ändå att jag på skoj kan gå till Sergel och kolla om min första bokning går att komma åt där. Till min överraskning så funkar det alldeles utmärkt där. Alltså, jag köper ut de biljetterna och får bättre platser, längre fram och i mitten. Återköper mina andra biljetter och allt är löst. Inte tack vara SF dock. :D

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...