Jump to content
Plox

FILMKLUBBEN

Recommended Posts

Fint val med Elephant. Har den liggande hemma sen en tid tillbaka så jag kan faktiskt välja tidpunkt när jag vill se den. Sen om det kommer att finnas någon sådan tidpunkt är en helt annan sak.

Vill gärna se bifilmerna också men det lär bara bli Barnet för min del då jag köper mina filmer och anser den tredje som lite för dyr än så länge.

Fråga till Plox. har du själv sett alla tre? Eller blir det nu?

Jag har sett Elephant tidigare bara, Van Sant är ju en av mina topp3 regissörer så jag har sett samtliga filmer av honom. Men jag ska se Elephant på torsdag igen.

De övriga två har jag inte sett men kommer att beställa båda idag, Ken Loach är alltid sevärd och Barnet har jag velat se ett tag nu.

Jag har sett Elephant tidigare bara, Van Sant är ju en av mina topp3 regissörer så jag har sett samtliga filmer av honom.

En spontan fråga till Plox bara... Var det Guus Van Sant som gjorde remaken av Psycho? Om det nu var det - vad tycker du om hans version (jag har inte sett den själv)?

Yojimbo: Ja, det var Gus Van Sant som gjorde remaken av Psycho (bland det dummaste man kan göra). Har själv inte sett den, och inget jag vill se.

Angående de två bifilmerna har jag iaf den ena och ska försöka skaffa den andra också. Elephant har jag också, men ska försöka sikta på att se den på torsdag ändå.

Länk till tråden med denna omgångs tre filmer om någon missat det.

Barnet har jag inte sett än, missade den på bio så den ska jag ta och se nu. Övriga två har jag sett men ska försöka se om.

Har sett Elephant och minns den som en väldigt stark film. Men det var länge sen, så det är på tiden att man ser om den. Angående Gus van Sant så är det en liten favorit här med. :)

Har varken sett Frihetens Pris eller Barnet och det blir nog svårt att fixa dom med min ekonomi men jag kan ju alltid göra ett försök på annat håll.

Elephant hade jag tänkt se ändå, nu blir det iaf av. Frihetens pris har jag inte direkt tänkt se, men det är en film jag säkert hade sett om jag fått chansen. Däremot tror jag inte jag hade sett L'enfant, men jag ska försöka se den om jag får tag på den.

Kanske är tur att man har sett alla tre filmerna, för egentligen bör jag plugga inför tenta på lördag :P Jag tycker alla tre är bra, kanske rentav har gett fyra till samtliga. Så, fuskar lite gör jag nog :o

Ang. filmer som visas på TV:

Tänkte ifall någon skulle nämna det en bra tid i förväg, kanske inte behöver vara 1 vecka men åtminstone några dagar - för de av oss som inte befinner sig i Sverige och måste gå och hyra den eller nåt i den stilen..

Ska nog bli mer aktiv här igen, har som slackat efter de senaste månaderna/året...

Jodå Snoopy, ska försöka hålla det med en veckas framförhållning i alla fall.

Pga skolmassakern i Finland igår har SVT ersatt Elephant med Swimming pool ikväll kl 22.25. Det ställer till det lite för vår Filmklubb, vad tycker ni vi ska göra? Ska vi inkludera Swimming pool (nominerad till Guldpalm i Cannes) också i temat eller ska vi försöka köra på med redan valda filmer ändå?

Pga skolmassakern i Finland igår har SVT ersatt Elephant med Swimming pool ikväll kl 22.25. Det ställer till det lite för vår Filmklubb, vad tycker ni vi ska göra? Ska vi inkludera Swimming pool (nominerad till Guldpalm i Cannes) också i temat eller ska vi försöka köra på med redan valda filmer ändå?

Aj då, det hade jag ingen aning om. Såg ännu mer fram emot Elephant som ju blev riktigt högaktuell i och med det som hände i Finland. Tycker det är fel att inte visa den nu, förstår faktiskt inte varför.

Däremot ska jag nog ta och se Swimming Pool istället, så för mig kvittar det om vi byter ut Elephant eller inte. Svårt val faktiskt.

Jag har inget emot att vi kör Elephant ändå, men det kanske blir svårt för andra. Ser mer fram emot Elephant än Swimming pool, eftersom jag redan sett den. Ett alternativ är väl möjligen att vi byter någon av de andra två alternativ-filmerna mot Elephant, men de andra två filmerna ser man ju också förstås fram emot, hehe.

Vad krångligt det ska vara :wacko:

Fan vad trist att inte Elephant (som jag faktist såg fram emot) visas, och varför ersätter man den när den blir ännu mer aktuell? Det känns nästan ungefär som att t.ex. SVT skulle ha planerat att visa ett hyllningsprogram om Ingmar Bergman samma dag som han dör, men tar sedan bort det p.g.a. hans död. Dumt.