Jump to content

FILMKLUBBEN


Plox

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

En idé kan kanske vara att köra, som du själv nämnde, endast en film eller två. En huvudfilm och en valfri bifilm kan kanske vara lämpligt. Annars kan det lätt bli så att man inte hinner med/orkar se två till. Sen är det klart att det är en fördel om bifilmen/filmerna har ett starkare band till huvudfilmen så man blir mer motiverad till att se dem. Jag har båda bifilmerna hemma, men tveksamt om jag orkar se dem...

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 428
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag tycker att man kan ha en bifilm åtminstone, för det håller diskussionen vid liv längre och så finns det en chans att vara med även fast man inte har eller kan se huvudfilmen.

 

Jag sitter redan och är spänd på vad nästa filmer blir när det blir en ny omgång. Det är alltid roligare att se film när det finns någon att prata med dem om!

Link to comment
Share on other sites

På lördag i SVT2 (kl. 22.00) visas en film som flera här sett, men som är diskussionsvänlig - och det är Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Det kan ju vara ett förslag, för det är ju svårt att hitta någon osedd film som inte går på tv. ESOTSM är ju en ny film, precis som förra huvudfilmen, men den är ju ingen vanlig ny film, precis. Vad för tema den skulle kunna ingå i vet jag inte riktigt... kanske nyskapande historier/filmer?

Link to comment
Share on other sites

Varför inte ett "Jim Carrey där han är serriös" tema? Eternal Sunshine... Truman show och Cable Guy

 

Seriös i Cable guy. Vad har du rökt?? :P

 

Alltså, jag tycker faktiskt att han är det i Cable Guy. Ganska tragisk film där han har börjat ta steget från tokkomedier. Men det beror ju på hur man ser på filmen. Jag ser den som en mycket ensam mans strävan att faktiskt passa in i samhället... Men, du har lite rätt i att man kan se den som vilken gammal Jim Carrey komedi som helst, ganska genialisk film på det sättet.

Link to comment
Share on other sites

Varför inte ett "Jim Carrey där han är serriös" tema? Eternal Sunshine... Truman show och Cable Guy

 

Seriös i Cable guy. Vad har du rökt?? :P

 

Alltså, jag tycker faktiskt att han är det i Cable Guy. Ganska tragisk film där han har börjat ta steget från tokkomedier. Men det beror ju på hur man ser på filmen. Jag ser den som en mycket ensam mans strävan att faktiskt passa in i samhället... Men, du har lite rätt i att man kan se den som vilken gammal Jim Carrey komedi som helst, ganska genialisk film på det sättet.

 

Kan dock omöjligt se honom som seriös i filmen. Men sedan kanske filmen i sig har en seriös underton.

tycker också att det är en av hans sämsta filmer.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Mja, men jag kan förstå vad Lamaz menar. Om man jämför Carrey i Den galloperande detektiven och Dum och Dummare tycker jag att han gör en bättre karaktär i den senare. Han ska inte bara vara fjantiga Jim Carrey.

Sen att båda rollerna är fjantiga och inte kan jämföras med rollen i t.ex Eternal sunshine...[/] kan jag hålla med om.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...