Jump to content

*Struntsnack om film*


Plox

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar
Haha, ja, det stämmer. Ser i princip aldrig om filmer.

 

Får man fråga varför ? Är det en princip sak eller vill du inte bli besviken på filmer du gillade / vill inte ge filmer du inte riktigt gillade en andra chans ?

 

Varför jag undrar är att det är ovanligt att man inte ser om filmer helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Tredje inlägget i rad, ännu mer Nicolas Cage.

 

Spoilers för The Wicker Man:

 

1:20 kan ju vara det roligaste jag NÅGONSIN sett.

HAN SÄNKER HENNE UTKLÄDD TILL EN BJÖRN! Hahahah!

 

 

Är det någon som har sett The Wicker Man? Hur kan man inte bara börja garva som en tok. Alla scener i den där videon är ju helt briljanta, speciellt eftersom att Nicolas Cage är komplett värdelös.

Link to comment
Share on other sites

Tredje inlägget i rad, ännu mer Nicolas Cage.

 

Spoilers för The Wicker Man:

 

1:20 kan ju vara det roligaste jag NÅGONSIN sett.

HAN SÄNKER HENNE UTKLÄDD TILL EN BJÖRN! Hahahah!

 

 

Är det någon som har sett The Wicker Man? Hur kan man inte bara börja garva som en tok. Alla scener i den där videon är ju helt briljanta, speciellt eftersom att Nicolas Cage är komplett värdelös.

Jag gillar ju Nicolas Cage även om han kör samma karaktär i varenda film han är med i, men han är en skön karaktär i alla fall. Men Wicker Man-klippen är sanslöst roliga och jag håller med om att han är värdelös på ett väldigt uppfriskande sätt i dem. :lol::up:

 

Man vet att en skådis kör samma grej lite för mycket när man som jag tyckte att det var ett enormt framsteg i Nicolas Cages karriär när han lät håret vara lite längre i några filmer.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Haha, ja, det stämmer. Ser i princip aldrig om filmer.
Får man fråga varför? Är det en principsak eller vill du inte bli besviken på filmer du gillade/vill inte ge filmer du inte riktigt gillade en andra chans?

 

Varför jag undrar är att det är ovanligt att man inte ser om filmer helt enkelt.

Mmm, jag ser hellre osedda filmer än ser om filmer, helt enkelt. Jag tar nästan aldrig ett aktivt initiativ och ser om en film, varken om det gäller en film jag gillade eller om det är för att ge en film en andra chans. Däremot kan det hända att jag ser om en film jag verkligen gillade om det av en händelse råkar vara så att jag kan se om den (kanske att den råkar visas på tv en lämplig tid eller om en kompis ska se den). Det är väl snarare en principsak och inte kopplat till de andra alternativen du angav. Så mycket film, så litet tid. Hellre en dålig filmen gång än en bra film en gång till, resonerar "märkliga" jag.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Nej, men du har rätt i att man hela tiden kan se nya filmer och förhoppningsvis bli överraskad, vilket man blir då och då. Kan bli många dalar, men topparna blir ju kanske desto trevligare då man inte förväntat sig det som med en film man gillade och ser om.

 

Jag skulle dock inte klara den "disciplinen" och det är främst av det skälet att jag gärna ser om filmer jag gillar och kanske inte sett på länge. Hur som helst så förstår jag ditt resonemang.

Link to comment
Share on other sites

Jag planerar att fira lördagen med att se The Wicker Man.

AAAAH, NOT THE BEES!

Ja, jag har sett originalet och jag trodde att det räckte, men nu vill man ju se remaken då den ju verkar ha helt andra kvaliteter än den från 70-talet. Ibland är remakes bra ju - om dom görs på rätt sätt... :D

 

David Fincher i samtal om att göra film av Facebook:s historia

 

Hoppas den här nyheten stannar i Struntsnacks-tråden, för även om det låter som en ptentiellt intressant idé så tycker jag inte att David Fincher behöver lägga sin energi på det. Sånt där är filmer för Spielberg och andra producenter/regissörer som är sugna att tjäna pengar mer än att göra filmer. Jag undrar hur mycket Facebook lägger på projektet?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Läste att det den 21 juli släpps en 188 min lång directors cut av Wachmen på DVD och Blue Ray under namnet Watchemen BD. Kan ju klart vara intressant.

På Blue Ray-skivan skulle det tydligen som extramaterial b.la. finnas ett "kommentatorsspår" där regissören Zach Snyder i bild står och berättar om stilistiska val han gjort. Låter iofs spännande, men frågan är om man orkar se en hel film med honom stående framför. :D

 

Även 300 släpps då som dc, under namnet 300: The complete exprerience.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Läste idag på IMDb att Oscarsgalan nästa år kommer gå tillbaka till originalformatet med att ha 10 st nominerade för bästa film. Det kommer innebära att filmer som nominerats i andra kategorier även får chansen till bästa film istället för att man måste sålla bort vissa.

 

Intrycken är blandade. Det positiva är att fler filmer uppmärksammas (även om många är nominerade i andra kategorier också) och det kan bli lite mer bredd på fältet. Det negativa är att nivån på fältet kanske blir sämre över lag. Dock kan det vara bra för filmer som annars hade fattats som man gillar. Vi får väl se, hoppas bara de inte ger "tröst" nomineringar.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Såg precis att Michael Jackson dött ! Vet inte om det är officiellt, men det verkar så. Han har kanske inte så mycket med film att göra, men är/var trots allt en av de mest kända underhållarna. Om man bara ser till hans musik var han en legend, utan tvekan.

Link to comment
Share on other sites

Tycker att det är rätt skönt att han dog ändå. Han har ju inte haft en positiv rubrik på mycket länge, och sysslar väl inte ens med musik längre (fast har läst något om inplanerade konserter dock), så det är bara bra att han får leva vidare genom sin musik och förhoppningsvis kan väl allt annat komma i andra hand när man pratar om honom.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...