KurosawaLeoneKubrick Skriven 2 Augusti, 2006 Report Share Skriven 2 Augusti, 2006 Skulle kunna se Robin Williams som Jokern. Tänker mest på Insomnia där han spelade ett riktigt äckel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 2 Augusti, 2006 Report Share Skriven 2 Augusti, 2006 Ja Williams som Joker tror jag kan bli lyckat, men tror även det hade kunnat bli riktigt bra om man fick ombord Depp. Den lite "små crazy" biten har han ju inga problem med, men tror han hade kunnat fungerar riktigt bra som en riktigt ond karaktär. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 2 Augusti, 2006 Report Share Skriven 2 Augusti, 2006 Håller med i det som Manetheren tidigare skrev, om att man borde fokusera mera på Wayne som person efter att man i Begins fick reda på barndomen och allt, som även tidigare visats men med mörkare twist. Och Williams borde funka avsevärt mycket bättre än Ledger, se bara på honom i Patch Adams... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
IEatFish Skriven 2 Augusti, 2006 Report Share Skriven 2 Augusti, 2006 Ser mycket hellre Depp eller Williams i rollen som jokern än Heath Ledger. Tycker att Heath än så länge är ganska så ensidig i sina roller och har bara spelat en typ av karaktär i mitt tycke. Har svårt att se honom göra rollen som jokern lika bra som Depp eller Williams hade kunnat. Fast vem vet, Nolan med sin brillians kanske kan vägleda Ledger så pass mycket att han klarar av att göra rollen. Oavsett så ser jag fram emot den här filmen väldigt mkt då den första är den överlägset bästa superhjältefilmen som gjorts. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortesque Skriven 10 Augusti, 2006 Report Share Skriven 10 Augusti, 2006 Tydligen gick man igår (möjligtvis i förrgår) ut med nyheten att Heath Ledger (Brokeback mountain) ska göra rollen som the Joker i den kommande Batman filmen "The Dark Knight". Jag brukar personligen inte vara förtjust i att två "hunks" trängs om utrymmet i samma film, men med Nolans mörka skärpa tror jag det kan bli ganska intressant. Oj, åskan har börjat mullra här, dags att stänga av burken. Peace out. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortesque Skriven 10 Augusti, 2006 Report Share Skriven 10 Augusti, 2006 Jag läste att Robin Williams var "desperat sugen" att få rollen som Jokern. Han om nån skulle väl kunna spela vansinnig pladderkvarn. Phui *torkar kallsvetten ur pannan* tyckte det var en jäkla TUR att Robin Williams inte fick spela Jokern - med hans gubbkropp, håriga rygg och helt enkelt fruktansvärt otränade fysik, hade man ju bara suttit där och tyckt synd om Jokern varje gång Batman damp ner från nåt hustak och örfilade honom med gummivanten. Heath Ledger har precis den fysik och ungdomlighet) som måste till för att möta upp mot den "nya" Batman(nen). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortesque Skriven 10 Augusti, 2006 Report Share Skriven 10 Augusti, 2006 När det gäller Jokern i övrigt hoppas jag att design/regi teamet läser igenom ett ganska obskyrt album av Dave McKean som heter "Arkham Asylum", där de spinner ganska friskt på Jokerns potentiella cross-dressing tendenser och bisexualitet. För en superhjältefilm vore det coolt kontroversiellt och det skulle inte alls förvåna mig om det är nåt Nolan tänker använda sig av. "Mom is dead. Daddy is dead. Brucie is dead. I shall become a bat." Bruce Wayne - Arkham Asylum, av Dave Mckean Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 10 Augusti, 2006 Report Share Skriven 10 Augusti, 2006 Alla idéer om att Jokern nu skulle kunna spelas av Robin Williams verkar gå i graven då Aftonbladet hade en artikel om bädjan efter hjälp med hans alkoholproblem. Stod även i Stardust att han tidigare haft problem med spriten och gick även på meskalin i sin ungdom. Fortfarande tveksam till Ledger... Nu hittar jag ingen länk till artikeln men ni som har tidningen hemma kan ju alltid läsa om ni är intresserade. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 10 Augusti, 2006 Report Share Skriven 10 Augusti, 2006 Ledger har ju inte spelat elak i någon film innan, men vem vet, han kanske passar som Joker. Han har ju visat prov på bra skådespeleri. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortesque Skriven 11 Augusti, 2006 Report Share Skriven 11 Augusti, 2006 Jag tror att det viktigaste med en modern Joker, är att man inte fokuserar på vem som skulle kunna göra den "roligaste" Jokern (typ Robin Williams då), utan vem som skulle kunna göra den mest hemska. Det är feltänk att tro att man måste ha en duktig komiker bara för att karaktärisera Jokern - en bra allround skådis är helt klart att föredra. Med Robin Williams känns det som om det kunde ha blivit Jack Nicholson all over again - så även om jag inte går i taket över Heath Ledger är han helt ok enligt mig. Personligen skulle jag också vilja se en stark fysisk strid mellan Joker och Batman, istället för att Batman slår och Jokern levererar punch-lines. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 14 Augusti, 2006 Moderator Report Share Skriven 14 Augusti, 2006 Jag tror att det viktigaste med en modern Joker, är att man inte fokuserar på vem som skulle kunna göra den "roligaste" Jokern (typ Robin Williams då), utan vem som skulle kunna göra den mest hemska. Det är feltänk att tro att man måste ha en duktig komiker bara för att karaktärisera Jokern - en bra allround skådis är helt klart att föredra. Med Robin Williams känns det som om det kunde ha blivit Jack Nicholson all over again - så även om jag inte går i taket över Heath Ledger är han helt ok enligt mig.Personligen skulle jag också vilja se en stark fysisk strid mellan Joker och Batman, istället för att Batman slår och Jokern levererar punch-lines. Word! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewDay Skriven 15 Augusti, 2006 Report Share Skriven 15 Augusti, 2006 Ber om ursäkt för att jag har varit oaktiv i filmsnacket ett bra tag nu...har haft mycke o göra o lite tid.... Jag gillade idén om Johnny Depp som Jokern. Vi har sett honom galen, vi har sett honom ondskefull, o vi har sett att han sällan misslyckas på duken. Beslutet om att Heath Ledger blir Jokern är visserligen inte så dumt det heller, skulle tro att han har många jokrar i kortärmen så att säga. Det kan bli riktigt bra. Men hela grejen med uppföljare till Batman Begins? Det e ju idiotiskt. Batman Begins funkade så bra därför att den utspelade sig innan de gamla filmerna gjorde. Men om det görs fler filmer så kommer de ju bara att bli omgörningar (om man nu kan säga så) av de gamla filmerna med samma skurkar om igen. Det har vi redan sett ju! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortesque Skriven 16 Augusti, 2006 Report Share Skriven 16 Augusti, 2006 Ber om ursäkt för att jag har varit oaktiv i filmsnacket ett bra tag nu...har haft mycke o göra o lite tid.... Jag gillade idén om Johnny Depp som Jokern. Vi har sett honom galen, vi har sett honom ondskefull, o vi har sett att han sällan misslyckas på duken. Beslutet om att Heath Ledger blir Jokern är visserligen inte så dumt det heller, skulle tro att han har många jokrar i kortärmen så att säga. Det kan bli riktigt bra. Men hela grejen med uppföljare till Batman Begins? Det e ju idiotiskt. Batman Begins funkade så bra därför att den utspelade sig innan de gamla filmerna gjorde. Men om det görs fler filmer så kommer de ju bara att bli omgörningar (om man nu kan säga så) av de gamla filmerna med samma skurkar om igen. Det har vi redan sett ju! Nja, håller inte riktigt med - om nästa film också följer Frank Millers Batman:Year One böcker, så finns det mycket bra kvar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewDay Skriven 17 Augusti, 2006 Report Share Skriven 17 Augusti, 2006 Jo visserligen, jag tycker också att det finns mycket som kan utvecklas, så "omgörning" är kanske fel ord. Men Batman Begins gjordes ju i syfta att bli en del av serien Batmanfilmer, vilket var väldigt kul. Om de nu gör en till film med en gammal skurk i, så blir det ju liksom ingen del kedjan som länkar ihop Batman-filmerna. Ok, kan bli kul å se ändå, men jag kan inte låta bli att tycka att konceptet förstörs en aning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 17 Augusti, 2006 Report Share Skriven 17 Augusti, 2006 Fick reda på en vän att Philip Seymore Hoffman är tänkt att spela Pingvinen i en kommande film om det nu vidarutvecklas, någon som vet om det finns planer eller bara är ett rykte utan innebörd? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.