Arcelebgor Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 Är sent ute jämfört med alla andra men som det stora Tolkien fan jag e så röstar jag självklart på Sagan om de Två Tornen..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 21 Mars, 2003 Moderator Report Share Skriven 21 Mars, 2003 (ändrad) Rycktet säger att Peter Jackson inte kommer att närvara vid Oscarsutdelningen, eftersom han är rädd att bli försenad tillbaka till filmningen av ROTK. Det kallar jag engagemang! *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Ändrad 21 Mars, 2003 av Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 vad har du hört det...det låter ganska osannolikt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Override Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 (ändrad) Rycktet säger att Peter Jackson inte kommer att närvara vid Oscarsutdelningen, eftersom han är rädd att bli försenad tillbaka till filmningen av ROTK. Det kallar jag engagemang! *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Måste säga att det låter mycket osannolikt med tanke på att filmen ligger i "post-production", vilket betyder att själva filminspelningen är färdig. Själv tror jag Chicago blir den stora vinnaren på årets Oscarsgala. Hur mycket jag än motsätter mig detta verkar kritikerna vara tokiga i den. Överlag tycker jag Oscarsgalan blivit ganska ointressant. Från att vara en gala för att uppmärksamma och belöna bra film har den övergått till att vara ett enda stort PR-jippo. Den enda riktigt, riktigt bra amerikanska film jag sett ifrån 2002, som verkligen förtjänar en nominering, är Christopher Nolans "Insomnia". David Cronenbergs "Spider" och Joe Carnahans "Narc" förtjänar också uppmärksamhet. Ändrad 21 Mars, 2003 av Override Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 (ändrad) vad har du hört det...det låter ganska osannolikt! Läs det här Lord of the Rings director Peter Jackson is opting to stay in New Zealand, where he's filming the third Rings film, rather than risk getting delayed in returning to the production. Ändrad 21 Mars, 2003 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Override Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 (ändrad) Okej, jag antar att jag är motbevisad. Voodoo Film definierar dock post-production (den fas filmen av IMDb sägs ligga i) så här: Inspelningen förser med råmaterial från vilken filmen kommer att konstrueras. Detta råmaterial består utav fragment av film och ljudband, innehållande karaktärer, platser och händelser som utgör filmens handling och tolkning. Efterarbetet (post-production) är perioden då råmaterialet klipps ihop till en film. Klippning refererar till den totala processen av att sätta ihop filmen i en slutlig form. Det kanske råder oklarheter om vilken fas produktionen egentligen befinner sig i. Ändrad 21 Mars, 2003 av Override Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 21 Mars, 2003 Moderator Report Share Skriven 21 Mars, 2003 Jag vet mycket väl att filmen är färdiginspelad, de sköt ju ändå alla filmerna samtidigt. Jag vet också att PJ inför TTT samlade skådespelarna igen för att ta scener han ville ha med som han saknade. Det gör han med all säkerhet igen, även om jag inte läst det någonstans. De håller fortfarande på med dateranimationerna och så vitt jag förstår har de massor kvar att göra. Ljudet läggs på nu kan jag tro och klippningen finslipas. Dessutom återstår hästjobbet med DVD-utgåvorna av TTT. Så nog har han att göra allt, den gode PJ. Antar att hans rädsla för förseningar kan ha en del med kriget att göra också. Vem vet hur flygen fungerar nu. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 22 Mars, 2003 Report Share Skriven 22 Mars, 2003 Oscarsgalan vinner nog Chicago. Vill att TTT ska vinna men det kommer den väl inte att göra. Om alla i världen ändå kunde vara Tolkienfreaks :/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 23 Mars, 2003 Report Share Skriven 23 Mars, 2003 Jag såg Chicago igår på bio med två vänner och jag kan ärligt säga att den var ------>DÅLIG. orkade inte med hur de sjöng hela tiden eller hur den ens kan vara oscarsnominerad....oscarsgalan har verkligen tappat sin touch! Men jag tror iaf att det kommer bli en flipp för filmen, precis som det blev för LOTR förra året! Timmarna vinner, men jag hoppas på Sagan om de två tornen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 24 Mars, 2003 Moderator Report Share Skriven 24 Mars, 2003 Jaha... så här med facit i hand hade jag massor av fel. Det enda jag fick rätt på var Chicago som bästa film och Chatrine Zeta Jones som biroll. Annars var nattens gala en rätt trevlig tillställning. Den stora behållningen var Michel Moores tacktal, där han pratade om den fiktiva värden, det det hölls fiktiva val som valde fiktiva presidenter. Därefter sa han åt George W att skämmas, till mycket buarop och en del applåder. Kriget märktes inte så mycket, det blev mer som att alla som vann nåt i de tunga kategorierna måste säga nåt om kriget, det kändes lite oäkta. Adrian Brodys tacktal hör till en av pärlorna. Alldeles för långt, men innehållsrikt och vackert. Önskar alla fick hålla såna tal, tal med värme, inte bara upprabblingar av personer och filmbolag. Till min stora besvikelse fick inte Ed Harris pris i år heller, stackarn. Far och son Douglas gjorde bra ifrån sig vid utdelandet av bästa film, blev riktigt roligt. Steve Martin var bra, men rollen som värd känns lite innehållslös. Han förolämpar kollegor och sig själv genom hela galan, det skulle fungera utan en värd. Beundrar Catherine Zeta Jones mycket för hennes mod att ställa upp höggravid på galan. Ingen annan av stolpskotten skulle ha gjort det. Hon var finas av alla på hela galan, nuff said! Var det förresten nån som såg vad som kommer att gå till historien som Bio.nu:s största groda? I min recension av Daredevil kritiserade jag Colin Farell för att han inte kunde prata irländska. Det visade sig att karln är från irland, han pratar så där! Långnäsa med stödhjul för mig! *Bugar sig och lämnar scnene åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 24 Mars, 2003 Report Share Skriven 24 Mars, 2003 Blev faktiskt lite besviken i natt över att Sagan om de två tornen bara tog hem två oscars men annars tyckte jag att galan var helt oki... Tyckte dock att Steve Martin var en rolig värd för galan men vi kan ju inte alla tycka lika.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 24 Mars, 2003 Report Share Skriven 24 Mars, 2003 Steve Martin var kanon... Men blev väldigt glad över det lilla talet som Michael Moore drog till.. Starkt att ställa sig framför hela världen och säga vad han tycker om en av världens mäktigaste män... Hade stor lust att hurra jag med men avstod med tanke på hur högt jag skulle låta.... Men är ändå nöjde med galan, men chicago är inte så bra som dom verkar tycka, enligt min åsikt.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 24 Mars, 2003 Report Share Skriven 24 Mars, 2003 Håller med dig och tyckte även att det var fegt att de inte lät Moore tala klart. Han har ju rätt till sin åsikt oavsett om den är en negativ eller posotiv. Han tog emot ett pris för en dokumentär med många politiska anknytningar och borde därför få prata om det. Shame on you Bush!!!!!!!!!!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Mars, 2003 (ändrad) Först och främst hade alla 45 sekunder på sig innan musiken drog igång och mikrofonen (oftast) drogs ner i golvet (mycket roligt). Vissa fick längre tid (de tunga priserna), men att Michael Moore inte skulle ha fått tala klart pga det han sa stämmer inte. Han hade precis som alla andra 45 sekunder på sig, enkelt. Tycker det är fel att göra som han gjorde och det visade de flesta också. Alla får ha sina åsikter, men jag tycker inte det var passande att göra så bara. Nu till mina åsikter om vinnarna (och förlorarna): Bästa film: Att Chicago vann var väl ingen överraskning, men att den vann förstår jag inte...Iaf inte om man ser till film och manus. Vilken borde ha vunnit ? Nu har jag inte sett alla filmerna, men jag hoppades i slutet av galan att The Pianist skulle vinna... Bästa manliga huvudroll: Adrien Brody hade jag inte tippat, tror de flesta också trodde det stod mellan Daniel-Day Lewis och Jack Nicholson. Tycker mest synd om Daniel Day-Lewis som var grym. Nu har jag inte sett The Pianist, men jag tror inte att Brody var bättre. Dock var det en intressant vinnare eftersom han inte var tippad. Bästa kvinnliga huvudroll: Ingen stor överraskning att Kidman vann, men jag hoppades mer på Diane Lane eller kanske Julianne Moore. Dock har jag inte sett någon av dessa filmer. Glad att inte Zellweger eller Hayek vann, de känns väldigt jobbiga... Bästa manliga biroll: Chris Cooper spelade bra i American Beauty, så jag är säker på att han förtjänar att vinna. Men jag hoppades på Ed Harris och Christopher Walken, speciellt Harris som borde vinna... Bästa kvinnliga biroll: Roligt att Catherine Zeta-Jones vann, hon är verkligen en pärla...roligt också att Sean Connery fick ge Oscarn och hur stora problem han har med att uttala bl.a. "S". Lite synd om han. Bästa regissör: Hoppades på att Martin Scorsese skulle vinna och att The Pianist skulle vinna för bästa film. Men Roman Polanski var mitt andra val och det är kul att han fick vinna (filmen fick ändå tre tunga Oscars, vilket var lite överraskande). Ser nu att Polanski inte hade vunnit någon Oscar tidigare (trodde han vann för Chinatown), roligt. Helt ofattbart att inte Scorsese har vunnit en Oscar...Att han inte fick en för Tjuren från Bronx (Raging Bull) är helt otroligt... Övrigt noterbart: Bästa musik: Att Eminem vann var ju hur överraskande som helst, men absolut välförtjänt. Är inget fan, men den låten är helt ok. Annars hoppades jag lite på U2 (och Eminem). Ändrad 25 Mars, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 25 Mars, 2003 Report Share Skriven 25 Mars, 2003 Jag hävdar fortfarande att det inte är för att chicago är bra som den vann en oscar. Den vann för att $miramax$ har en oscarsbudget som är överägsen alla de andras. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.