Jump to content

Köa

Rekommenderade inlägg

Hur lång tid är ni beredda på att vänta för att få biljetter till premiären?

Förra året fick jag lov att köa i 4 dagar för att få biljetter till filmen.. det kommer antagligen bli längre detta år.. vad säger ni?

• Svar 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Moderator

Nja... är nog lite för gammal för det. Visst skulle det vara kul, skulle gärna köra hela kittet, utklädd, sovsäck, busa på i kön, göra en grej av det. Skulle vara roligt.

Nu brukar det räcka med att ringa samma dag som biljetterna släpps på vår lilla privata biograf. Bara man är ihärdig brukar man komma fram och få premiärbiljetter.

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Efter ihärdigt köande nån timme eller så på pyttelilla lokala biografen brukar saken vara biff. Man behöver inte ens beställa i förväg; det är alltid något miffo som beställer tio biljetter och hämtar ut tre eller inga alls. Sen är det ju frågan om själva filmerna verkligen är värda att köas för i flera dagar.. Kan dock förstå att man kan köa för själva köandets skull, så att säga.

Gick inte på premiären utan på kvällen efter förra året, får väl se hur jag gör i år. Biografen brukar inte öppna så tidigt så jag far väl kanske dit efter skolan. Man behöver inte köa flera dagar där jag bor eftersom det är en ganska liten stad och en ganska liten biograf. Nu när jag har sagt så här kommer väl halva stan tälta en vecka i förväg men det är smällar man får ta... :D

• Filmstar

Jag ska försöka att köa á la Gudfadern. Alltså att jag låter någon köa för mig så gör jag dem en gentjänst lite senare :)

Funkar inte det så går det säkert att skaffa biljetter till dagen efter via datorn (fick premiärbiljetter till Reloaded via datorn) så då får jag se den en dag senare.

Men den filmen som jag är beredd att köa i flera veckor under ett tälttak och med en jediutrustning är Star Wars episod 3 2005!

köade drygt tre timmar för tt-biljetter till premiärkvällen (efter premiärnatten). premiärpremiär hade varit kul, men var uteslutet av främst tre anledningar: tenta, skulle gå med pappa, som inte är road av att gå på bio mitt i natten, och sen var det inte aktuellt att dra in sovsäcken några dagar i förväg, vilket var det minsta man behövde göra. skulle gärna gå på premiärpremiären i år, skulle också gärna köa för köandets skull, det var himla skön stämning där inne de tre timmar jag var där, men, som sagt, min vänskapskrets utgörs inte av lotr-fans.

• 2 weeks later...

Föregående år har jag ej köat utan bokat över internet och låtit någon mindre inteligent person trängas vid biografen för att hämta ut dem.

Dock i år kan jag tänka mig att köa, inte överdrivet mycket för staden är inte så stor, men att få biljetter till premiärdagen är bra mycket viktigare nu än föregående år!

Tänk om något miffo kommer och avslöjar något som jag absolut ej vill veta! Nänä, nu är det premiärdags!

Föregående år har jag ej köat utan bokat över internet och låtit någon mindre inteligent person trängas vid biografen för att hämta ut dem.

? Du måste väl köa för premiärbiljetterna?

På matrix reloaded var det inte så (sf släppte plötsligt sina över internet vilket var mycket irriterande) men vad jag vet kunde man inte få biljetter till TTT annat än med köning, eller?

det beror helt på vart man bor och ska se filmen.. jag behövde absolut köa för att få biljetter tioll premiärvisningen i uppsala.. jag köade i 3 dygn och då var det ändå 30 pers före mig.. ska man se den i nån håla så behöver man nog inte köa så värts mycket..

? Du måste väl köa för premiärbiljetterna?

På matrix reloaded var det inte så (sf släppte plötsligt sina över internet vilket var mycket irriterande) men vad jag vet kunde man inte få biljetter till TTT annat än med köning, eller?

Jo, visst måste man köa för att få premiärbiljetter.

Nu var det så att när jag kom ner till biografen´så var kön för lång, så jag hade förmodligen inte fått några biljetter.

Så jag beställde över internet till kvällsvisningen, eller var det morgonvisningen dagen därpå? Inte bra när minnesluckorna blir sådär.

Men ROTK förtjänar att bli sedd på premiärdagen! Helst premiären, men skolskötsel är viktigt det också.

• 1 month later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...