Jump to content

Vinn medlemskort i Stockholm Filmfestival!

Peo

Rekommenderade inlägg

Snart är det äntligen Stockholm Internationella Filmfestival, närmare bestämt den 13 - 23 november.

medlemskap.jpg

Dessa tio medlemskort ligger och väntar på att bli hemskickade till vinnarna i Bio.nu:s tävling

Nu kan du vinna medlemskort för Stockholm Filmfestival här på Bio.nu. Medlemskortet kostar normalt 170 kr och krävs för att komma in på festivalens filmvisningar (dock måste man betala för biljetter under festivalen, 55 kr st). Förutom entré till festivalen berättigar medlemskortet till gratis förhandsvisningar av kommande biofilmer, specialvisningar till rabatterat pris och andra förmåner under resten av år 2003. Om du redan är medlem kanske du kan göra en kompis glad.

10 medlemskort lottas ut!

Allt du behöver göra är att skicka ett PM (privat meddelande) till mig med ditt namn, din adress och svaret på denna fråga:

Vad heter filmen som vann Bronshästen på 2002 års Stockholm Filmfestival för bästa film?

Du måste vara medlem på detta forum för att kunna skicka PM. Medlemskap på Bio.nu:s forum är helt gratis. Skicka ditt svar senast den 15 oktober. Vinnarna kommer att meddelas via PM. Självklart kommer varken ditt namn eller din adress att publiceras på Bio.nu eller någon annanstans.

Tävlingen är avslutad! Tack till alla som deltagit.

Jag kommer meddela vinnarna via PM under torsdagen och sedan skicka iväg medlemskorten. Förhoppningsvis kommer de lyckliga vinnarna ha medlemskorten på fredag eller måndag.

Rätt svar är precis som alla lyckats lista ut Irreversible.

Vinnarna i tävlingen har meddelats via PM, alla utom en som hade en full PMbox, nämligen Tofu. Rensa bort några gamla onödiga PM Tofu så får du ett glatt meddelande från mig.

Grattis till alla vinnare! Om du vunnit får du gärna skrika ut din glädje här i denna tråd. Har du några åsikter om själva tävlingen skriv också gärna här.

Jag tyckte det var för lätt som sagt :)

Med bilden på filmen.

Eftersom nästan ingen förutom mig såg den på förra festivalen som jag förstod det. Men jag förstod varför Peo gjorde så, så det är lugnt.

Grattis till alla som vann och mig själv :D

• Filmstar

Det går ju rykten om att Tarantinos Kill Bill ska visas under festivalen. Kan meddela att ryktet är sant. Var ikväll på en förhandsvisning av Coen-brödernas senaste Intolerable Cruelty som Sthlm Filmfestival ordnade. Innan filmen visades trailers till filmer som ska visas under festivalen. Kill Bill var en av dem. En annan film som verkade rätt kul, av trailern att döma i alla fall, var The Station Agent. Ojdå, den hade rätt högt betyg på IMDb.

Intolerable Cruelty var för övrigt en klassisk screwballkomedi i modern tappning och riktigt lyckad faktiskt.

Biljetterna till festivalen släpps fredag 24/10.

Ändrad av Jojje

Jag grävde ner mig i festivalträsket förra året så jag kan nog säkert dra upp en lista på alla intressanta filmer i år om någon är intresserad.

Förra året gjorde jag faktiskt 4-5 olika filmscheman, bla ett för en annan person som var väldigt upptagen och litade på mig B)

Men 3 tips än så länge är nog,

Kill Bill

Whale Rider

The Station Agent

13-23 november är det filmfest i hufvudstaden.

Två saker jag ska försöka fixa till i nästa tävling (nej, jag vet inte än när den blir av) är att den ska ha en svårare fråga och att den ska vara mer öppen för alla, inte bara Stockholmare.

13-23 november är det filmfest i hufvudstaden.

Två saker jag ska försöka fixa till i nästa tävling (nej, jag vet inte än när den blir av) är att den ska ha en svårare fråga och att den ska vara mer öppen för alla, inte bara Stockholmare.

Annars kan du ha en tävling som bara jag kan vinna :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Skapa nytt...