Filmstar Jojje Skriven 5 Oktober, 2005 Filmstar Report Share Skriven 5 Oktober, 2005 Albumet One Nation Under a Groove med Funkadelic: One Nation Under a Groove Grooveallegiance Who Says a Funk Band Can't Play Rock? Promentalshitbackwashpsychosis Enema Squad (The Doo-Doo Chasers) Into You Cholly (Funk Getting Ready to Roll) Lunchmeatophobia (Think!...It Ain't Illegal Yet!) P.E. Squad/DooDoo Chasers ("Going All-The-Way Off" Instrumental) Maggot Brain (Live) Ja, jag fortsätter med en dåres envishet att marknadsföra detta kultband kallat Parliament-Funkadelic, som i själva verket var två band bestående av samma musiker ledda av Dr Funkenstein himself, George Clinton, som fullständigt dominerade under 70-talet med sin utomjordiska P-Funk som tar oss till stjärnorna med sitt Moderskepp efter att under tusentals år legat i dvala djupt under pyramiderna men som alltså när tiden är mogen återigen drabbar oss med sin grymma funk som kämpar för "the preservation of the motion of hips" och för att vi alla ska frigöra vårt sinne eller som det heter på engelska "free your ass and your mind will follow" samt får oss att inse att "everything good is nasty" och "nothing is good unless you play with it". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 5 Oktober, 2005 Report Share Skriven 5 Oktober, 2005 Jag har aldrig varit mycket för Bob Dylan, men idag lyssnade jag på hans album från 1966 som heter Blonde To Blonde. Det var överraskande bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 5 Oktober, 2005 Report Share Skriven 5 Oktober, 2005 (ändrad) Jag har aldrig varit mycket för Bob Dylan, men idag lyssnade jag på hans album från 1966 som heter Blonde To Blonde. Det var överraskande bra. Har ingen vidare koll på Dylan men stenhårt fastnat för Brownsville girl Leta rätt på den och njut. Grymt bra låt Ändrad 5 Oktober, 2005 av Ingoman Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 7 Oktober, 2005 Report Share Skriven 7 Oktober, 2005 Soggy Bottom Boys - I'm a man of constant sorrow James Blunt - Good Bye, Jimmy George Baker - Little Green Bag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 7 Oktober, 2005 Report Share Skriven 7 Oktober, 2005 Fort Minor - Remember the Name Fort Minor - Believe Me Fort Minor - Petrified Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
farmor_gas Skriven 9 Oktober, 2005 Report Share Skriven 9 Oktober, 2005 Jag har aldrig varit mycket för Bob Dylan, men idag lyssnade jag på hans album från 1966 som heter Blonde To Blonde. Det var överraskande bra. Jag har aldrig varit mycket för Bob Dylan, men idag lyssnade jag på hans album från 1966 som heter Blonde To Blonde. Det var överraskande bra. Har ingen vidare koll på Dylan men stenhårt fastnat för Brownsville girl Leta rätt på den och njut. Grymt bra låt Dylan är riktigt bra, just nu lyssnar jag på Positively 4th Street. Är det någon mer än jag som ska gå och kolla på han nu när han kommer? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 11 Oktober, 2005 Report Share Skriven 11 Oktober, 2005 Green Day - Jesus of Suburbia, Basket Case, Sassafras Roots Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 12 Oktober, 2005 Report Share Skriven 12 Oktober, 2005 Revolverheld - Die Welt steht still Michael Buble - Home Brian McFadden & Delta Goodrem - Almost Here Och en massa mera som jag precis glömt vad latarna heter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 1 November, 2005 Filmstar Report Share Skriven 1 November, 2005 Rallypack - Luke Skywalker Guns n' roses - Rocket Queen Gluecifer - Little man The postal service - Such great heights KISS - Black Diamond System of a down - Prison Song Judas Priest - Turbo lover Kansas - Dust in the wind Turbonegro - Prince of the rodeo Oasis - Don't look back in anger Van Halen - Panama Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 Lite svårt med bara låtar, brukar lyssna hela skivor i taget men en lite lista på vad som finns i mp3an nu kanske: Indochine: Det mesta, är helt underbara Postal Service: Så jäkla bra, slår Death Cab.. med hästlängder Nada Surf: Deras nya är lovande, måste lyssa in mig mer på den Blood Hound Gang:Tyvärr... trodde dom kunde lyckas med en ny Horray for... men ack nej... Anna Ternheim: Shoreline, så jäkla bra cover på en underbar låt av underbara BD Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptile Skriven 1 November, 2005 Author Report Share Skriven 1 November, 2005 1. Saint Etienne - Only Love Can Break Your Heart (4:30) 2. Blind Melon - No Rain (3:39) 3. Pavement - Range Life (4:54) 4. Mercury Rev - Tonite it Shows (3:40) 5. Slint - Good Morning, Captain (7:39) 6. Olivia Tremor Control - California Demise (2:46) 7. Beta Band - She's the One (8:21) 8. Massive Attack - Unfinished Sympathy (5:08) 9. Jayhawks - Waiting for the Sun (4:30) 10. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness (5:06) 11. Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight (4:14) 12. Sonic Youth - Dirty Boots (5:29) 13. Belle and Sebastian - The Stars of Track and Field (4:48) 14. Built to Spill - Car (3:07) 15. Ride - Chelsea Girl (2:58) 16. Spiritualized - Come Together (4:40) 17. Supergrass - Caught by the Fuzz (2:16) 18. Stereolab - Ping Pong (3:00) 19. The La's - There She Goes (2:42) 20. Tom Waits - Get Behind the Mule (6:52) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 13. Belle and Sebastian - The Stars of Track and Field (4:48) Dom gör det ju så vackert! Tigermilk är ett underbart album Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 1 November, 2005 Filmstar Report Share Skriven 1 November, 2005 Frank Zappa - Poodle Lecture Frank Zappa - Dirty Love Frank Zappa - Camarillo Brillo Frank Zappa - Muffin Man Frank Zappa - Pygmy Twylyte Frank Zappa - Watermelon in Easter Hay Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 2 November, 2005 Report Share Skriven 2 November, 2005 Lite svårt med bara låtar, brukar lyssna hela skivor i taget men en lite lista på vad som finns i mp3an nu kanske: Indochine: Det mesta, är helt underbara Postal Service: Så jäkla bra, slår Death Cab.. med hästlängder Nada Surf: Deras nya är lovande, måste lyssa in mig mer på den Blood Hound Gang:Tyvärr... trodde dom kunde lyckas med en ny Horray for... men ack nej... Anna Ternheim: Shoreline, så jäkla bra cover på en underbar låt av underbara BD Postar Service är bra, Death Cab är kan jag inte höra något speciellt i dock. Kan du säga vad nada surf-låten typ "highschool guide to dating" eller nått heter? Hörde den för länge sedan och fick för mig att den ska vara bra nu när jag såg namnet Nada Surf. Kan vara så att jag blandat ihop allt också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 2 November, 2005 Report Share Skriven 2 November, 2005 Lite svårt med bara låtar, brukar lyssna hela skivor i taget men en lite lista på vad som finns i mp3an nu kanske: Indochine: Det mesta, är helt underbara Postal Service: Så jäkla bra, slår Death Cab.. med hästlängder Nada Surf: Deras nya är lovande, måste lyssa in mig mer på den Blood Hound Gang:Tyvärr... trodde dom kunde lyckas med en ny Horray for... men ack nej... Anna Ternheim: Shoreline, så jäkla bra cover på en underbar låt av underbara BD Postar Service är bra, Death Cab är kan jag inte höra något speciellt i dock. Kan du säga vad nada surf-låten typ "highschool guide to dating" eller nått heter? Hörde den för länge sedan och fick för mig att den ska vara bra nu när jag såg namnet Nada Surf. Kan vara så att jag blandat ihop allt också. Det är intePopular du tänker på? Om det är den så är det enligt mig det bästa som dom har åstadkommit... Var ytterst nära att kalla dom ett One hit wonder band men efter att jag har slölyssnat igenom senaste kanske dom har lyckats igen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.