Nit89ram Skriven 25 September, 2009 Report Share Skriven 25 September, 2009 Då kan jag uttala mig om In The Loop. En riktigt bra satir och komedi, som tar sin publik på allvar och levererar ett smart manus. Rekommenderas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 26 September, 2009 Report Share Skriven 26 September, 2009 Jag kan väl i så fall fortsätta och åtminstone refera till vad de sa om The Girlfriend Experience på Movie Geeks United. De sa att den liknade Rachel Getting Married mycket, men att Rachel Getting Married lyckades med det som The Girlfriend Experience misslyckades med (har dock glömt vad ). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 1 Oktober, 2009 Filmstar Report Share Skriven 1 Oktober, 2009 Läste precis att Oscarsnominerade Richard Jenkins är klar för amerikanska remaken av Låt den rätte komma in som kommer heta Let Me In. Läs hela artikeln här. Eftersom jag gillade originalet så vet jag inte om detta behövs, men det ska bli kul att se vad de gör med den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
smultronet Skriven 2 Oktober, 2009 Report Share Skriven 2 Oktober, 2009 Läste precis att Oscarsnominerade Richard Jenkins är klar för amerikanska remaken av Låt den rätte komma in som kommer heta Let Me In. Läs hela artikeln här. Eftersom jag gillade originalet så vet jag inte om detta behövs, men det ska bli kul att se vad de gör med den. Hade noll intresse för den här filmen när jag hörds att den skulle få en remake, men visst ökar intresset ytterst lite nu när Richards Jenkins är med, bara kul att han får vara med i fler filmer - gillade verkligen honom i The Visitor. Som du säger, Czechflash, så ser jag inte riktigt poängen med att göra en remake. Jag älskade inte Låt den rätte komma in som många andra gjorde (jag gillade den, men inte riktigt en av 2008 bästa filmer), utan tyckte definitivt att den hade lite brister. Vad är det som kan förbättras egentligen? Känns bara som att de vill få ut filmen snabbt så att de kan tjäna pengar på namnet sålänge originalet fortfarande är fräscht i minnet hos folk, och nu är filmen på engelska också med en kortare titel. Jag får inga positiva vibbar just nu iaf. Oftast så gör man en remake för att "uppdatera" filmen till nutiden, till exempel War of the worlds. Men att göra en remake av en film som är ett år gammal? Nja, jag gillar inte den här nya trenden (som iofs inte är något nytt). Men visst, om regissören inte bara vill göra en engelsk version av originalet utan faktiskt har en vision att göra något unikt så kan det säkert bli bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Oktober, 2009 Filmstar Report Share Skriven 2 Oktober, 2009 Läste att författaren var positiv till remaken och hoppades på att de skulle få med mer från boken än i originalet. Tror de kan lyckas förbättra vissa delar, men överlag tror jag inte den blir bättre. De brukar ju göra dessa remakes på icke-engelsktalande filmer då många missar/väljer att inte se filmer med undertexter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 2 Oktober, 2009 Report Share Skriven 2 Oktober, 2009 Läste att författaren var positiv till remaken och hoppades på att de skulle få med mer från boken än i originalet. Tror de kan lyckas förbättra vissa delar, men överlag tror jag inte den blir bättre. De brukar ju göra dessa remakes på icke-engelsktalande filmer då många missar/väljer att inte se filmer med undertexter. Men det var ju författaren, John Ajvide Lindqvist, som gjorde filmanuset till originalet, så han borde väl vara ganska nöjd med den rent innehållsmässigt? Det tycker man ju i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Oktober, 2009 Filmstar Report Share Skriven 2 Oktober, 2009 Ja, jag vet inte, antar att han inte fick med allt i sitt egna manus då och att de har mer budget (?) till att ta med mer i remaken. Men som sagt, tror inte den blir bättre, men kan ändå bli något att se om den skulle få bra kritik. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 2 Oktober, 2009 Report Share Skriven 2 Oktober, 2009 Ja, jag vet inte, antar att han inte fick med allt i sitt egna manus då och att de har mer budget (?) till att ta med mer i remaken. Men som sagt, tror inte den blir bättre, men kan ändå bli något att se om den skulle få bra kritik. Jo, budgeten kan ju spela in, helt klart. Jag kommer nog aldrig att förstå mig på remakes, speciellt inte på så pass nya filmer. Men jag måste nog ändå erkänna att det alltid är lite lockande att se en utländsk variant, av en svensk film. Det bevisar ju om något att vi faktiskt har relativt bra filmer här uppe i Europas norra utkant. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper Skriven 19 Oktober, 2009 Report Share Skriven 19 Oktober, 2009 Det verkar bli en mycket intressant filmhöst/vinter. (500) Days of Summer Paranormal Activity 2012 Luftslottet som Sprängdes Where the wild things are Avatar Paranormal Activity ser jag mycket fram emot. Bra skräckfilmer kommer ju inte allt för ofta, och denna har ju gått hem både hos kritikerna och publiken. Blir nog ett biobesök tror jag. EDIT: Glömde ju en av de filmerna jag mest ser fram emot, The Road. Boken är fantastisk och att döma av trailern så ser filmen ut att vara detsamma. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 1 November, 2009 Report Share Skriven 1 November, 2009 Paranormal Activity ser jag mycket fram emot. Bra skräckfilmer kommer ju inte allt för ofta, och denna har ju gått hem både hos kritikerna och publiken. Blir nog ett biobesök tror jag. Nu har jag sett Paranormal Activity (slängdes med kort varsel in till en av halloweenkvällarna) och trots att den är ganska hypad så imponerade den på mig. Helt och hållet en psykologisk rysare och faktiskt en av de bästa i genren för detta årtionde. Kommer med en recension på den... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper Skriven 3 November, 2009 Report Share Skriven 3 November, 2009 Yojimbo: Låter utmärkt, inte alltför ofta en bra psykologisk rysare kommer. Ser mycket fram emot att få se filmen. Förövrigt såg jag trailern till Prince of Persia : The Sands of Time tidigare idag och tycker tyvärr inte det ser så bra ut. Det kommer säkert vara en snygg och häftig film men det är nog allt. Det skall iaf bli kul att se Gyllenhaal som Prince Dastan . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharade Skriven 5 November, 2009 Report Share Skriven 5 November, 2009 Förövrigt såg jag trailern till Prince of Persia : The Sands of Time tidigare idag och tycker tyvärr inte det ser så bra ut. Det kommer säkert vara en snygg och häftig film men det är nog allt. Det skall iaf bli kul att se Gyllenhaal som Prince Dastan . Hmm, flera har sagt det, att det inte ser så bra ut. Tycker dom har lyckats bevara känslan bra från spelen. Oroar mig dock smått för handlingen. Jämför med första Tombraider-filmen som ju var en minst sagt rörig dynghög. Blir säkert mycket häftig action och inte så mycket mer än så. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 5 November, 2009 Report Share Skriven 5 November, 2009 Förövrigt såg jag trailern till Prince of Persia : The Sands of Time tidigare idag och tycker tyvärr inte det ser så bra ut. Det kommer säkert vara en snygg och häftig film men det är nog allt. Det skall iaf bli kul att se Gyllenhaal som Prince Dastan . Hmm, flera har sagt det, att det inte ser så bra ut. Tycker dom har lyckats bevara känslan bra från spelen. Oroar mig dock smått för handlingen. Jämför med första Tombraider-filmen som ju var en minst sagt rörig dynghög. Blir säkert mycket häftig action och inte så mycket mer än så. Jag har ju ingen erfarenhet av spelen, men mina förväntningar på filmen är inte mycket större än typ de jag hade på Troja eller Alexander. Det kommer vara mycket effekter i bästa Pirates-stil (eller som i de filmer jag nämnt) och en extremt vältrimmad seriefigurspojke i huvudrollen (alltså Jake Gyllenhaal - perfekt kropp, roligt stirrande ansikte) och en passiv, kärlekskrank, vacker kvinna vid hans sida som inte tillför något mer (väl?). Filmen landar väl nånstans mellan Troja, Mumien och Pirates-filmerna kanske... mer än en stark trea i betyg kan jag inte tänka mig. Handlingen lämnar säkert mer att önska, men ingen kommer förvänta sig mycket annat heller och därför får den nog inte mycket kritik för det. Är över huvud taget rätt trött på utseendefixerade effektfilmer och är det något 00-talet ska sammanfattas för i filmväg så är det som remake- och effektfilmernas årtionde. Nu låter jag bitter, men det var inte meningen från början. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 5 November, 2009 Filmstar Report Share Skriven 5 November, 2009 Är över huvud taget rätt trött på utseendefixerade effektfilmer och är det något 00-talet ska sammanfattas för i filmväg så är det som remake- och effektfilmernas årtionde. Nu låter jag bitter, men det var inte meningen från början. Håller helt och hållet med dig. Remakes och överdrivna effekter har präglat 2000-talet, speciellt andra halvan då det eskalerat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 6 November, 2009 Report Share Skriven 6 November, 2009 Mmm börjar nog också känna mig lite avtrubbad. Jag vill minnas att det var lite festligt när det vankades en stor "effektfilm" för ett par år sedan, typ som när man gick och kollade på Independence Day eller någon annan 90-tals klassiker. Numera är det ju som ni är inne på en ny storbudget-rulle var varannan vecka och den ena ska ju vara värre än den andra, så visst börjar det kännas lite urvattnat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.