Jump to content

Härskarringen del 1,2 och 3

Rekommenderade inlägg

• Svar 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar

Edit: sorry, jag trodde att jag skrev i trivia-tråden *slår mig själv i pannan*

Jag har läst på flera sidor och där står det att Faramir hade en son vid namn Elboron. Men det står inte om Elboron i boken Sagor från Midgård eller Silmarillion.

Försöker att komma in på Ardas encyklopedi, men det funkar inte just nu för mig. Du kan väl prova att gå in där och se om din dator är snabbare. Man kan söka i bokstavsordning.

Jag har läst på flera sidor och där står det att Faramir hade en son vid namn Elboron. Men det står inte om Elboron i boken Sagor från Midgård eller Silmarillion.

Försöker att komma in på Ardas encyklopedi, men det funkar inte just nu för mig. Du kan väl prova att gå in där och se om din dator är snabbare. Man kan söka i bokstavsordning.

Nope, jag hittar inget om nån son där. Däremot tycker www.annalsofarda.dk att de hade en son som hette elboron.

• Filmstar
Nope, jag hittar inget om nån son där.

ok

Står det ingenting i encyklopedia of Arda så har nog Faramir och Eowyn inte en son vid namn Elboron. Om de hade en annan son, så kanske det var han som blev kallad för Elboron någonstans i Midgård, men hans riktiga namn var någonting annat.

Pippin första son blev kallad för Faramir 1 iallafall. :)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...