Legolas chic Skriven 9 Januari, 2003 Report Share Skriven 9 Januari, 2003 Jag vill veta vart man kan få tag i texten på ringen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 9 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 9 Januari, 2003 Den kan jag utantill Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimpatûl Ash nazg thrakatulûk Agh buirzum-ishi krimpatul. Sådär EDIT: här är en länk med alla de nyheterna som jag lade upp igår. Finns ett par vackra smeagol/Deagol bilder http://www.comingsoon.net/movies/l/lotrrotk.php Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 9 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 9 Januari, 2003 Har hittat en sida som visar att det finns två easter eggs i extended version av LOTR!!! http://dvd.ign.com/articles/375/375119p1.html Verkar vara ganska roliga också Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 9 Januari, 2003 Report Share Skriven 9 Januari, 2003 EDIT: här är en länk med alla de nyheterna som jag lade upp igår.Finns ett par vackra smeagol/Deagol bilder http://www.comingsoon.net/movies/l/lotrrotk.php bilden på aragorn är ju grymt snygg! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 10 Januari, 2003 Report Share Skriven 10 Januari, 2003 Man kan köpa den enda ringen på http://lrp.zon.se/handelsboden Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 10 Januari, 2003 Report Share Skriven 10 Januari, 2003 Ok. Hjälp mig. Får Éowyn och Faramir en son vid namn Elboron, eller gör de inte? Har hittat lite motstridiga uppgifter. (argh!) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 10 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 10 Januari, 2003 Edit: sorry, jag trodde att jag skrev i trivia-tråden *slår mig själv i pannan* Jag har läst på flera sidor och där står det att Faramir hade en son vid namn Elboron. Men det står inte om Elboron i boken Sagor från Midgård eller Silmarillion. Försöker att komma in på Ardas encyklopedi, men det funkar inte just nu för mig. Du kan väl prova att gå in där och se om din dator är snabbare. Man kan söka i bokstavsordning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 10 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 10 Januari, 2003 Sorry, glömde att skriva hemsideadressen. www.glyphweb.com/arda : Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 10 Januari, 2003 Report Share Skriven 10 Januari, 2003 Jag har läst på flera sidor och där står det att Faramir hade en son vid namn Elboron. Men det står inte om Elboron i boken Sagor från Midgård eller Silmarillion.Försöker att komma in på Ardas encyklopedi, men det funkar inte just nu för mig. Du kan väl prova att gå in där och se om din dator är snabbare. Man kan söka i bokstavsordning. Nope, jag hittar inget om nån son där. Däremot tycker www.annalsofarda.dk att de hade en son som hette elboron. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 11 Januari, 2003 Nope, jag hittar inget om nån son där. ok Står det ingenting i encyklopedia of Arda så har nog Faramir och Eowyn inte en son vid namn Elboron. Om de hade en annan son, så kanske det var han som blev kallad för Elboron någonstans i Midgård, men hans riktiga namn var någonting annat. Pippin första son blev kallad för Faramir 1 iallafall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 16 Januari, 2003 Report Share Skriven 16 Januari, 2003 jag har en fråga till. (inte trivian, greenleaf! skojar. ) i slutet av rotk kallas saruman "hajen", vad kallas han där på engelska? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 16 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 16 Januari, 2003 jag har en fråga till. (inte trivian, greenleaf! skojar. ) i slutet av rotk kallas saruman "hajen", vad kallas han där på engelska? hehe. Han kallas faktist för Sharkey i den engelska versionen. Sharkey är det orchiska ordet för gammal man. Varsågod. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 23 Januari, 2003 Report Share Skriven 23 Januari, 2003 hehe.Han kallas faktist för Sharkey i den engelska versionen. Sharkey är det orchiska ordet för gammal man. Varsågod. Är då hajen helt enkelt en felaktig översättning eller va det meningen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimac Skriven 23 Januari, 2003 Report Share Skriven 23 Januari, 2003 tja, shark är ju engelska för haj, så det är väl inte fel? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 23 Januari, 2003 Report Share Skriven 23 Januari, 2003 ja men då borde han ju bara hetat Sharky? Eller? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.