ovän Skriven 31 December, 2002 Report Share Skriven 31 December, 2002 jag kom att tänka på en sak i SoR som är med på extended... det är när de åker från lothlorien och galadriel och aragorn tar farväl. hon säger "vi kommer aldrig återses, elessar" detta oroar mig nåt ofantligt, för i boken återses de ju... vad har PJ gjort av det här nu då? för övrigt måste jag fråga, ni som läst böckerna, hur tyckte ni saurons öga var i filmen? jag tycker det ser ut som om de har ändrat lite på det i TT, för då ser man liksom hela ögat, med "vitan" och allt, i ettan såg man bara iris och pupillen på det, och då såg det skitkonstigt ut. hur som helst hade jag inte tänkt mig det på det sättet. jag hade nog mer föreställt mig ett helt vanligt uppspärrat öga fast utan ögonlock som söker över världen som en stor strålkastare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 31 December, 2002 Report Share Skriven 31 December, 2002 Jag tänkte ögat i boken som bara en känsla som frodo har att någon letar efter honom. Det enorma som blivit av ögat är rätt kul! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 31 December, 2002 Author Filmstar Report Share Skriven 31 December, 2002 Jag trodde inte att det skulle se ut som ett vanligt öga för att det ser inte så ond ut med bara ett vanligt öga. Tänkte mer som ett öga utan ögonlock, i olika färger. Ungefär som i filmen, men då är det bara rött. <------ En annan sak som var med i böckerna angående ögat var att dess pupill vändes inåt ibland för att se bakom sig. Det har man inte fått se i filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 1 Januari, 2003 Report Share Skriven 1 Januari, 2003 http://www.topsitelists.com/hollywood/halo...l/topsites.html - Hittade denna... Borde räcka! Det är en top 100 elijahwood röstning där alla stora sidor med honom i princip är med! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grottrolf Skriven 1 Januari, 2003 Report Share Skriven 1 Januari, 2003 *ROTK spoiler* Galadriel får man se i slutet av filmen, men på vilket sätt vet vi ju inte =) Antagligen så är hon med vid Dom Grå Hamnarna å det sorgliga slutet som väntar där. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 2 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 2 Januari, 2003 detta oroar mig nåt ofantligt, för i boken återses de ju... vad har PJ gjort av det här nu då? Nu är jag inte riktigt med, när träffas Aragorn och Galadriel igen i boken? När ringen förstörs kommer ju även Nenya att tappa sin kraft. Hon ger sig säkert iväg till Hamnarna, förmodligen får man se det i ROTK. Man fick ju se alverna från Vattnadal i TTT, säkert får man se alverna från Lothlorien i den sista. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 2 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 2 Januari, 2003 Nu är jag inte riktigt med, när träffas Aragorn och Galadriel igen i boken? När Aragorn blir kung av Gondor och gäster kommer ifrån olika platser. Bland gästerna finns Arwen, Elrond, Celeborn och Galadriel. Läs sidan 294 i ROTK så får du veta mer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 2 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 2 Januari, 2003 Ja jädrar, där ser man. Tack för ett utförligt svar. :-) *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 6 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 6 Januari, 2003 Jag har en fråga om de sju ringarna som dvärgarna fick av bedrägaren Sauron. Vet någon vad de sju hette? Jag vet bara att en av dem var Dúrin. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 7 Januari, 2003 Report Share Skriven 7 Januari, 2003 Tolkiens Arda I nummer 2 2002 ("Angående Tolkien") skrivs det om ett fel den annars så perfektionistiske Tolkien ska ha gjort, angående hur Gollum tog sig ut från Morias gruvor. Intressant... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Posjnov Skriven 7 Januari, 2003 Report Share Skriven 7 Januari, 2003 Först måste jag säga att jag tycker att Sagan om de två tronen är sämre än första delen för PJ har förlorat mycket djup i handlingen som fanns i första delen. Det är tur att Gollum finns som ger filmen lite mer boklika handling. Jag tycker också att alla skämt förstör en hel del. vissa av dom är också totalt onödiga. Jag tänker då främst på stackars Gimli som dom hackar på hela tiden. synd om honom Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 8 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 8 Januari, 2003 Någon som känner sig lite spoileraktig? I sådana fall så har det kommit upp ett par bilder som tydligen ska vara med i Sagan om konungens återkomst. Varning för spoilers! http://www.theonering.net/perl/newsview/2/1041895042 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 8 Januari, 2003 Report Share Skriven 8 Januari, 2003 ett par bilder som tydligen ska vara med i Sagan om konungens återkomst. Underbart, underbart... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 8 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 8 Januari, 2003 VARNING, GROVA SPOILERS!!!!!!!! Här är en till, men jag undrar om de får bilderna verkligen är ifrån PJ:s film. Man vet aldrig, men, men http://www.quintessentialwebsites.com/lord...rapics_rotk.htm Lite om Smeagol och Deagol som kanske kommer i extended http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/...041183999,11411, Lite spoilerfakta om ROTK http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/...041697724,58595, Artikel om PJ och kanske-filmatiseringen av Bilbo http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/...041860383,29217, Här är några länkar för Spoiler-fansen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 9 Januari, 2003 Report Share Skriven 9 Januari, 2003 Får inte de tre senare länkarna att funka Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.