tokig flicka Skriven 28 Januari, 2003 Report Share Skriven 28 Januari, 2003 Haha, ni måste bara se vad jag har hittat.Det är såkallade "captions". Man har hittat riktigt dåliga översättningar av en asiatisk kopia av TTT. Det här är riktigt roligt. Och tror mig, det här är riktiga försök till översättningar! "Follow you fools!" "I am Arogon, son of Alfred" vart hittade du detta??? Låter som något man bara måste läsa.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 28 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 28 Januari, 2003 vart hittade du detta??? Låter som något man bara måste läsa.... Tusan, vad korkad jag är! Jag glömde att skriva upp adressen. Aja, den är här: http://home.online.no/~gremmem/engrish_ttt...tions/index.htm Ha en trevlig läsning Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 28 Januari, 2003 Report Share Skriven 28 Januari, 2003 Tusan, vad korkad jag är! Jag glömde att skriva upp adressen. Aja, den är här: http://home.online.no/~gremmem/engrish_ttt...tions/index.htm Ha en trevlig läsning Fangorn what magnums troop migth be there I cannot allow you in front of the king whit so many arms..... You must lead the people to the Humsdeed... I bring word from Elfron of the riven death.... Måste säga att du hitta rätt.... Fick mig allt några goda skratt..... tack tack Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 28 Januari, 2003 Report Share Skriven 28 Januari, 2003 Måste säga att detta är bland det roligaste jag läst på långt och länge... LOL och jag menar det! Too long i wanted my sister!! (den första e bäst)! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 29 Januari, 2003 Report Share Skriven 29 Januari, 2003 Jag håller oxå med.... Det va jättekul... Hade nästan velat se den filmen... med dom replikerna... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimac Skriven 29 Januari, 2003 Report Share Skriven 29 Januari, 2003 jeesus! helt fantastiskt Toast me! I say you must toast me! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillefar Skriven 30 Januari, 2003 Report Share Skriven 30 Januari, 2003 Intresant, om det nu är sant. Annars har jag en rolig svensttextad bootleg av sagan om ringen. I Moria när Sam dänger en stekpanna i huvudet på en orch så säger han nått i stil med "vi börjar bli duktiga på det här". I bootleg verisionen står det "de kan inte få tag på oss". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 30 Januari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 30 Januari, 2003 Intresant, om det nu är sant. Jo då, det stämmer. Min kompis hade tydligen sett den hemma hos en annan och han rabblade upp några meningar som jag hittade på den sidan. Jag måste få tag i den där Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 30 Januari, 2003 Report Share Skriven 30 Januari, 2003 är det inte väldigt sällan man läser en beskrivning av handlingen i eller en recension av Härskarringen, böckerna eller filmerna, där människan som skrivit det har fått all fakta och alla namn rätt? det syns så väl om läsaren har en liten smula extra intresse. handlingen är i och för sig svår att klämma in i få meningar, men fel på namn visar tydligt att den som skrivit det inte egentligen är insatt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 31 Januari, 2003 Moderator Report Share Skriven 31 Januari, 2003 För er som vill se filmen igen, fast mer som bildspel, kolla in denna länk. Vilket jobb! *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 31 Januari, 2003 Report Share Skriven 31 Januari, 2003 Underbart... Jag tackar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 31 Januari, 2003 Report Share Skriven 31 Januari, 2003 är det inte väldigt sällan man läser en beskrivning av handlingen i eller en recension av Härskarringen, böckerna eller filmerna, där människan som skrivit det har fått all fakta och alla namn rätt? det syns så väl om läsaren har en liten smula extra intresse. handlingen är i och för sig svår att klämma in i få meningar, men fel på namn visar tydligt att den som skrivit det inte egentligen är insatt. jo.. vet inte hur många "sauroman" jag har sett.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 3 Februari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 3 Februari, 2003 Jag undrar om någon här har sett den tecknade versionen av Return of the King som kom ut 1980. Jag gär ganska sugen på att se den, därför undrade jag om man kunde få någon kommentar om den och var man kan hitta den filmen i så fall. EDIT: Hittade en artikel om Peter Jackson och hans LOTR-filmer. I slutet så stod det såhär: "What's next for Jackson? He says he has six or seven ideas for movies, "all of them small." But he denies rumors that he has refused to direct "The Hobbit," the first Tolkien Middle-earth book, which served as a prologue to "The Lord of the Rings." "Part of me would love to have somebody else make 'The Hobbit,' so I could watch it as an audience member," Jackson says. "On the other hand, it would feel odd. " Låt oss hoppas Peter Jackson får otrolig lust att spela in den, tar en mycket kort semester och börjar med att spela in The hobbit så snart som möjligt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 3 Februari, 2003 Report Share Skriven 3 Februari, 2003 Låt oss hoppas Peter Jackson får otrolig lust att spela in den, tar en mycket kort semester och börjar med att spela in The hobbit så snart som möjligt det måste han verkligen göra.... sen kan han ju fortsätta med lite fler böcker åsså... Skulle vara roligt att se hanses tolkning av bilbos lilla äventyr.... Smaug, dvärgarna, mörkmården och "forsränningen"... Jag skulle verkligen vilja se Bomburs avsvimmningar... =) Man kan ju alltid hoppas... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillefar Skriven 3 Februari, 2003 Report Share Skriven 3 Februari, 2003 Jag har den tecknade return of the king, även Bilbo. De är lita skumma när det gäller hur figuerna gestaltas (alverna är gröna med päls) men musiken är helt otroligt bra. Bla annat nynnar orcherna när de går "where there`S a whip there`s a way". Det är en mustig manskör som sjunger massa i filmerna. Som sagt var sevärda men inte bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.