Jump to content

Härskarringen del 1,2 och 3

Rekommenderade inlägg

Haha, ni måste bara se vad jag har hittat.

Det är såkallade "captions". Man har hittat riktigt dåliga översättningar av en asiatisk kopia av TTT. Det här är riktigt roligt.

Och tror mig, det här är riktiga försök till översättningar!

"Follow you fools!"

"I am Arogon, son of Alfred"

vart hittade du detta??? Låter som något man bara måste läsa....

• Svar 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tusan, vad korkad jag är! Jag glömde att skriva upp adressen. :)

Aja, den är här:

http://home.online.no/~gremmem/engrish_ttt...tions/index.htm

Ha en trevlig läsning

Fangorn what magnums troop migth be there

I cannot allow you in front of the king whit so many arms..... :huh:

You must lead the people to the Humsdeed... :blink:

I bring word from Elfron of the riven death.... :lol:

Måste säga att du hitta rätt....

Fick mig allt några goda skratt.....

tack tack

är det inte väldigt sällan man läser en beskrivning av handlingen i eller en recension av Härskarringen, böckerna eller filmerna, där människan som skrivit det har fått all fakta och alla namn rätt? det syns så väl om läsaren har en liten smula extra intresse. handlingen är i och för sig svår att klämma in i få meningar, men fel på namn visar tydligt att den som skrivit det inte egentligen är insatt.

är det inte väldigt sällan man läser en beskrivning av handlingen i eller en recension av Härskarringen, böckerna eller filmerna, där människan som skrivit det har fått all fakta och alla namn rätt? det syns så väl om läsaren har en liten smula extra intresse. handlingen är i och för sig svår att klämma in i få meningar, men fel på namn visar tydligt att den som skrivit det inte egentligen är insatt.

jo.. vet inte hur många "sauroman" jag har sett....

• Filmstar

Jag undrar om någon här har sett den tecknade versionen av Return of the King som kom ut 1980. Jag gär ganska sugen på att se den, därför undrade jag om man kunde få någon kommentar om den och var man kan hitta den filmen i så fall.

EDIT: Hittade en artikel om Peter Jackson och hans LOTR-filmer. I slutet så stod det såhär:

"What's next for Jackson? He says he has six or seven ideas for movies, "all of them small." But he denies rumors that he has refused to direct "The Hobbit," the first Tolkien Middle-earth book, which served as a prologue to "The Lord of the Rings."

"Part of me would love to have somebody else make 'The Hobbit,' so I could watch it as an audience member," Jackson says. "On the other hand, it would feel odd.

"

Låt oss hoppas Peter Jackson får otrolig lust att spela in den, tar en mycket kort semester och börjar med att spela in The hobbit så snart som möjligt :)

Låt oss hoppas Peter Jackson får otrolig lust att spela in den, tar en mycket kort semester och börjar med att spela in The hobbit så snart som möjligt :)

det måste han verkligen göra.... sen kan han ju fortsätta med lite fler böcker åsså... :P

Skulle vara roligt att se hanses tolkning av bilbos lilla äventyr....

Smaug, dvärgarna, mörkmården och "forsränningen"...

Jag skulle verkligen vilja se Bomburs avsvimmningar... =)

Man kan ju alltid hoppas... :D

Jag har den tecknade return of the king, även Bilbo. De är lita skumma när det gäller hur figuerna gestaltas (alverna är gröna med päls) men musiken är helt otroligt bra. Bla annat nynnar orcherna när de går "where there`S a whip there`s a way". Det är en mustig manskör som sjunger massa i filmerna. Som sagt var sevärda men inte bra.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...