Jump to content

Bästa asiatiska filmen?

Plox

Rekommenderade inlägg

Jag älskar verkligen Asiatiska filmer och kommer med några tips.

5/5

De sju samurajerna

Battle Royale

Old Boy - hämnden

Rödskägg

Ringu

Vägvisaren

Yojimbo

Visitor Q

4/5

Ichi The Killer

Himmel och Helvete

Suicide Club

Three... Extremes

Kung Fu Hustle

Kung-fu Soccer

Lady Vengeance

Ran

When the Last Sword is Drawn

Twilight Samurai

Musashi Miyamoto

Duel at Ichijoji Temple

Duel on Ganryu Island

Sanjuro

Kagemusha

Infernal Affairs

The Promise

Crouching Tiger, Hidden Dragon

Hero

Kikujiros sommar

Flying Daggers

Vägen hem

Zatoichi

Brother

Hana-bi

Kids Return

Brotherhood of War

Audition

Den vilda flykten

Anime:

Princess Mononoke 5/5

Akira 5/5

Eldflugornas grav 5/5

Nausicaä of the Valley of the Wind 5/5

Spirited Away 5/5

Laputa: Castle in the Sky 5/5

My Neighbor Totoro 4/5

Metropolis 4/5

The Animatrix 4/5

Porco Rosso 4/5

Kiki's Delivery Service 4/5

Det levande slottet 4/5

• Svar 46
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Plox: Själv tycker jag Lady Vengeance är snäppet bättre än Mr. Vengeance. Dock är Oldboy bäst av de tre.

Ok låter ju lovande, själv har jag tyvärr inte haft tillfälle att se Lady Vengeance ännu. Men får snart ta och göra det...

Gillade Isle jag med, småmysig och rätt obehalig, men väldigt stämningsfull som det brukar bli då Kim-Ki Duk är i farten, har dock bara hunnit att se Isle och Bad Guy av honom men väntar med spänning på att få se Järn 3:an, Livets Hjul samt Samarian Girl.

• Filmstar
Gillade Isle jag med, småmysig och rätt obehalig, men väldigt stämningsfull som det brukar bli då Kim-Ki Duk är i farten, har dock bara hunnit att se Isle och Bad Guy av honom men väntar med spänning på att få se Järn 3:an, Livets Hjul samt Samarian Girl.

Av de jag sett är Livets hjul klart bäst. En av de bästa asiatiska filmerna.

• Filmstar

He he, jag såg The Bow på Festivalen, men den gick mig helt förbi av nån anledning. Tyckte inte om den. Fånig. Kommer dock se fler av Kim Ki-duks filmer. Livets hjul blev given att se efter att jag läste en viss recension av en viss tjeck. Har dock inte sett den eller några andra av hans filmer än.

• Filmstar

The Bow valde jag att inte se på Filmfestivalen efter råd av Greenleaf, så den har jag inte sett än. Har inte heller hunnit se The Isle som jag dock vill se. Däremot var jag alltså mycket nöjd med Livets hjul och jag har svårt att tro att han kommer göra en annan film i den klassen.

• Filmstar
Blir lite förvånad ! Är det bara jag som sett "Blue light" ? Den är iaf sjukt bra. Gå gärna in på film och recensera era asiatiska filmer där ^^.

Aldrig hört talas om Blue Light, men om du skulle kunna skriva om den kanske jag skulle se den. Heter den förresten Ao no hono-o (The Blue Light) och är från 2003 ?

Kan inte instämma i hyllningskören till Livets hjul. Så här skrev jag efter att ha sett den för ett knappt år sedan.

"Filmen är långsam och rätt trist faktiskt. Handlingens två huvudpersoner lär vi egentligen aldrig känna (vi får inte ens veta vad de heter). Filmens budskap känns väldigt förenklade och övertydliga. Visst bjuds vi på vackra bilder, men det beror nog mer på det fantastiska landskapet än på en mästerlig fotograf. Om vackra bilder räcker för att göra en vacker film är tveksamt. Ensamt räcker det definitivt inte för att göra en bra eller tänkvärd film."

Det enda av Kim Ki Duk jag verkligen har gillat hittills är Bad Guy.

• Filmstar

Nja, håller inte riktigt med dig Dunbar. Jag håller med om att fotot kanske inte är mästerligt, utan det är landskapet som är häpnadsväckande vackert. Sen tycker jag filmen stämning som gör att man själv (iaf jag) känner ett lugn och välbehag. Det har jag iofs känt med flera asiatiska filmer (främst sydkoreanska), men i det här fallet var det verkligen det man ville få till, tror jag.

Så här skrev jag om Livets hjul.

Battle Royale är den bästa jag har sett. Itchi the killer har jag aldrig sett faktiskt, är den verkligen värd en 5:a?

Berår på filmsmaken tror jag... Många avskyr ju den men jag tycker den är så snyggt filmad och många härliga karaktärer och att den är så Kontroversiell.

Battle Royale är den bästa jag har sett. Itchi the killer har jag aldrig sett faktiskt, är den verkligen värd en 5:a?

Berår på filmsmaken tror jag... Många avskyr ju den men jag tycker den är så snyggt filmad och många härliga karaktärer och att den är så Kontroversiell.

Jo men så är det ju, ryckte lite på ögonbrynen nämligen när jag såg att den fick en 5:a av dig. Mina förhoppningar är att den ligger på en standard vid 3. Hoppas däremot att jag gillar den lika mycket som du ;)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...