Ralle-San Skriven 13 April, 2006 Report Share Skriven 13 April, 2006 Jag älskar verkligen Asiatiska filmer och kommer med några tips. 5/5 De sju samurajerna Battle Royale Old Boy - hämnden Rödskägg Ringu Vägvisaren Yojimbo Visitor Q 4/5 Ichi The Killer Himmel och Helvete Suicide Club Three... Extremes Kung Fu Hustle Kung-fu Soccer Lady Vengeance Ran When the Last Sword is Drawn Twilight Samurai Musashi Miyamoto Duel at Ichijoji Temple Duel on Ganryu Island Sanjuro Kagemusha Infernal Affairs The Promise Crouching Tiger, Hidden Dragon Hero Kikujiros sommar Flying Daggers Vägen hem Zatoichi Brother Hana-bi Kids Return Brotherhood of War Audition Den vilda flykten Anime: Princess Mononoke 5/5 Akira 5/5 Eldflugornas grav 5/5 Nausicaä of the Valley of the Wind 5/5 Spirited Away 5/5 Laputa: Castle in the Sky 5/5 My Neighbor Totoro 4/5 Metropolis 4/5 The Animatrix 4/5 Porco Rosso 4/5 Kiki's Delivery Service 4/5 Det levande slottet 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 20 April, 2006 Author Report Share Skriven 20 April, 2006 Plox: Själv tycker jag Lady Vengeance är snäppet bättre än Mr. Vengeance. Dock är Oldboy bäst av de tre. Ok låter ju lovande, själv har jag tyvärr inte haft tillfälle att se Lady Vengeance ännu. Men får snart ta och göra det... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 20 April, 2006 Report Share Skriven 20 April, 2006 Gillar The Isle för den var så vacker och skrämmande... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 20 April, 2006 Report Share Skriven 20 April, 2006 Gillade Isle jag med, småmysig och rätt obehalig, men väldigt stämningsfull som det brukar bli då Kim-Ki Duk är i farten, har dock bara hunnit att se Isle och Bad Guy av honom men väntar med spänning på att få se Järn 3:an, Livets Hjul samt Samarian Girl. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 20 April, 2006 Filmstar Report Share Skriven 20 April, 2006 Gillade Isle jag med, småmysig och rätt obehalig, men väldigt stämningsfull som det brukar bli då Kim-Ki Duk är i farten, har dock bara hunnit att se Isle och Bad Guy av honom men väntar med spänning på att få se Järn 3:an, Livets Hjul samt Samarian Girl. Av de jag sett är Livets hjul klart bäst. En av de bästa asiatiska filmerna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 20 April, 2006 Report Share Skriven 20 April, 2006 Jag har sett att Livets Hjul fanns att hyra i lokala videobutiken och blir troligtvis så att jag plockar den nästa gång. Hans senaste film, The Bow visades väl på Stockholms Filmfestival, såg du möjligtvis den Czech? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 20 April, 2006 Filmstar Report Share Skriven 20 April, 2006 He he, jag såg The Bow på Festivalen, men den gick mig helt förbi av nån anledning. Tyckte inte om den. Fånig. Kommer dock se fler av Kim Ki-duks filmer. Livets hjul blev given att se efter att jag läste en viss recension av en viss tjeck. Har dock inte sett den eller några andra av hans filmer än. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 20 April, 2006 Filmstar Report Share Skriven 20 April, 2006 The Bow valde jag att inte se på Filmfestivalen efter råd av Greenleaf, så den har jag inte sett än. Har inte heller hunnit se The Isle som jag dock vill se. Däremot var jag alltså mycket nöjd med Livets hjul och jag har svårt att tro att han kommer göra en annan film i den klassen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinterriket Skriven 25 April, 2006 Report Share Skriven 25 April, 2006 Blir lite förvånad ! Är det bara jag som sett "Blue light" ? Den är iaf sjukt bra. Gå gärna in på film och recensera era asiatiska filmer där ^^. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 April, 2006 Filmstar Report Share Skriven 25 April, 2006 Blir lite förvånad ! Är det bara jag som sett "Blue light" ? Den är iaf sjukt bra. Gå gärna in på film och recensera era asiatiska filmer där ^^. Aldrig hört talas om Blue Light, men om du skulle kunna skriva om den kanske jag skulle se den. Heter den förresten Ao no hono-o (The Blue Light) och är från 2003 ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dunbar Skriven 26 April, 2006 Report Share Skriven 26 April, 2006 Kan inte instämma i hyllningskören till Livets hjul. Så här skrev jag efter att ha sett den för ett knappt år sedan. "Filmen är långsam och rätt trist faktiskt. Handlingens två huvudpersoner lär vi egentligen aldrig känna (vi får inte ens veta vad de heter). Filmens budskap känns väldigt förenklade och övertydliga. Visst bjuds vi på vackra bilder, men det beror nog mer på det fantastiska landskapet än på en mästerlig fotograf. Om vackra bilder räcker för att göra en vacker film är tveksamt. Ensamt räcker det definitivt inte för att göra en bra eller tänkvärd film." Det enda av Kim Ki Duk jag verkligen har gillat hittills är Bad Guy. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 26 April, 2006 Filmstar Report Share Skriven 26 April, 2006 Nja, håller inte riktigt med dig Dunbar. Jag håller med om att fotot kanske inte är mästerligt, utan det är landskapet som är häpnadsväckande vackert. Sen tycker jag filmen stämning som gör att man själv (iaf jag) känner ett lugn och välbehag. Det har jag iofs känt med flera asiatiska filmer (främst sydkoreanska), men i det här fallet var det verkligen det man ville få till, tror jag. Så här skrev jag om Livets hjul. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Besserwisser Skriven 30 April, 2006 Report Share Skriven 30 April, 2006 Battle Royale är den bästa jag har sett. Itchi the killer har jag aldrig sett faktiskt, är den verkligen värd en 5:a? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 30 April, 2006 Report Share Skriven 30 April, 2006 Battle Royale är den bästa jag har sett. Itchi the killer har jag aldrig sett faktiskt, är den verkligen värd en 5:a? Berår på filmsmaken tror jag... Många avskyr ju den men jag tycker den är så snyggt filmad och många härliga karaktärer och att den är så Kontroversiell. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Besserwisser Skriven 4 Maj, 2006 Report Share Skriven 4 Maj, 2006 Battle Royale är den bästa jag har sett. Itchi the killer har jag aldrig sett faktiskt, är den verkligen värd en 5:a? Berår på filmsmaken tror jag... Många avskyr ju den men jag tycker den är så snyggt filmad och många härliga karaktärer och att den är så Kontroversiell. Jo men så är det ju, ryckte lite på ögonbrynen nämligen när jag såg att den fick en 5:a av dig. Mina förhoppningar är att den ligger på en standard vid 3. Hoppas däremot att jag gillar den lika mycket som du Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.