Michael Myers Skriven 5 Augusti, 2006 Report Share Skriven 5 Augusti, 2006 Hmm Maneten tyckte vi skulle starta en tråd om öl.. det tycker jag med.. meningen med den?? tja varför inte dela med sig av olik sorter man gillar/inte gillar.. Själv dricker jag nog det mesta.. specielt förtjust är jag i Stout där jag håller Murphys Stout som nr 1.. andra stout öl som är riktigt goda är.. Guiness,Beamish och Youngs doubble chocolat stout den sisstnämnde är en ganska mild stout som snabbt för tankarna till chokladen riesen.. testade även igår en Jamaicansk stout som kallades för Dragon Stout den var väldigt söt å fruktig.. men ändå ingen riktig topklass.. Tips om ni gillar öl å nån gång drar till göteborg.. sök upp delirium (inte så långt ifrån movieline) där har dom över 2000 ölsorter visst dom flesta är på flaska.. men ändå... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 5 Augusti, 2006 Report Share Skriven 5 Augusti, 2006 För min egen del gäller Heineken och Karhu, helst på flaska som känns godare att dricka ur än aluminiumburk. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 5 Augusti, 2006 Report Share Skriven 5 Augusti, 2006 Dricker inte öl så ofta, är inte så gott som alla säger. Men ska jag ha något så blir det definitivt Heineken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 5 Augusti, 2006 Report Share Skriven 5 Augusti, 2006 Intressant tråd. Gillar öl, men dricker inte så himla ofta. Men kanske någon gång i månaden/månader. Mycket beroende på vilka kompisar man träffar osv. Mina favoriter: Carlsberg Lapin Kulta Koff Karhu Föredrar glasflaska för kylan och smakens skull. I fall man bastar, är detta ett krav. Men om man är ute på stan och hänger är aluminiumburken rätta valet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 5 Augusti, 2006 Report Share Skriven 5 Augusti, 2006 Förr drack jag ofta Fucking close to water (Bud) men mest för att den var lättdrucken. Den e egentligen inte så god. Åsså Michelob ibland men det är samma där. Är ingen stor ölhävare men kan dricka det mesta så längde det är ljust. Klarar inte alls av mörk öl. K2 (heter den va) var en favvis ett tag. Vet inte den kanske inte ens finns längre. var ju över ett år sedan jag var på bolaget liasom. En off topic. Ett år under gatufesten här i sundsvall så gjorde jag misstaget att köpa en karta drygt, Chili mandarin xider. faaaaan vad ess jag var på den sista dagen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 6 Augusti, 2006 Author Report Share Skriven 6 Augusti, 2006 Mhm.. som jag skrev sisst.. jag dricker nog det mesta.. jag gillar väll dock inte bitter så där görmycket.. har oxå druckit många Bud och Miller i mina dar.. samma orsak lätt drucket... hur öl skall drickas/serveras 1.Fat helst i märkets eget glas.. 2.Flaska.. går kanon å dricka rätt ur.. men gärna även där upphält 3.Burk.. köper man ett billigt öl i tyskland kan man lika gärna dricka det direkt ur burken.. annars föredrar jag även där att dricka ur glas.. där kan smaken göra en stor skillnad.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Skriven 6 Augusti, 2006 Report Share Skriven 6 Augusti, 2006 Jag dricker helst flasköl men dessa är väldigt jobbiga dagen efter. lättare med burköl då. så när jag har förfest här hemma så dricker jag bara burköl. Då blir det oftast Lapin Kulta och Norrlands Guld. Men flasköl är ju faktiskt godare. Koff är riktigt go. Så Koff och Lapin Kulta när det gäller flasköl. Finsk öl är godast. Men ibland kan man ju exprimentera lite på systemet och ta nya sorter. Brukar köpa en japansk öl som heter typ Ahsii, eller något sånt. Mest bara för att den är japansk Den är rätt god den med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 6 Augusti, 2006 Author Report Share Skriven 6 Augusti, 2006 utav dom japanska ölen har jag provat Kirinoch Sapporo båda två helt ok öl.. dock tycker jag det är lite tråkigt med allt licensbryggt öl.. man ill ju gärna prova orginalet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 6 Augusti, 2006 Report Share Skriven 6 Augusti, 2006 Bästa ölet någonsin var Wiibroes 2,8:or som man för nåt år sen kunde köpa på sexpack av på Ica för typ 10 spänn. De var inte bara billiga, de var också betydligt godare än alla 3,5:or. Är det någon som fortfarande kan köpa dessa i sitt lokala snabbköp? Saknar dem verkligen, man fick ju mer alkohol för pengarna än på systemet. Sommartid gillar jag annars Tuborg Grøn och Red Stripe. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 6 Augusti, 2006 Report Share Skriven 6 Augusti, 2006 Jag dricker tyskt! Och det ska vara följande: - Beck's (Visserligen Bremen, men jävligt gott öl) - Warsteiner (smakar som Beck's, i stort sett..) - Holsten (En av Hamburgs tva ölsorter, himla trevlig att dricka) Sen kan man ju även dregla sig trött över Desperados, som väl kyld med ett klyfta lime bara är fantastiskt gott... Sagre(s?) heter nat portugisiskt (tror jag) som ocksa rinner ner lätt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 7 Augusti, 2006 Report Share Skriven 7 Augusti, 2006 Jag dricker tyskt!Och det ska vara följande: - Beck's (Visserligen Bremen, men jävligt gott öl) - Warsteiner (smakar som Beck's, i stort sett..) - Holsten (En av Hamburgs tva ölsorter, himla trevlig att dricka) Sen kan man ju även dregla sig trött över Desperados, som väl kyld med ett klyfta lime bara är fantastiskt gott... Sagre(s?) heter nat portugisiskt (tror jag) som ocksa rinner ner lätt. Ja Holsten är en fin öl Synd bara att de stavat fel. Det ska stavas med två L juh Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 7 Augusti, 2006 Moderator Report Share Skriven 7 Augusti, 2006 Finfin ide till en tråd, Myers!! Dricker inte så ofta öl själv, så tips är alltid bra att ha. Gillar Czechisk öl, främst Staropramen. Håller mig oftast till de ljusar ölen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 7 Augusti, 2006 Author Report Share Skriven 7 Augusti, 2006 Finfin ide till en tråd, Myers!!Dricker inte så ofta öl själv, så tips är alltid bra att ha. Gillar Czechisk öl, främst Staropramen. Håller mig oftast till de ljusar ölen. Min idé va!!?? vart?? vardå?? neeeeeeeeeeeeeeh!!! inte skall väll jag ta åt mig äran.. nehe.. så att men tråden är kanonbra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 9 Augusti, 2006 Report Share Skriven 9 Augusti, 2006 OJ! Har nog en del att ta igen här på forumet verkar det som. Har precis kommit tillbaka från Zakinthos (Grekland) efter en veckas slappande och drack faktiskt en hel del ÖL just Kan varmt rekomendera det inhemska ölet Mythos, smakar vatten men jäklars vad svalkande i 40 gradig hetta det var... Det som de flesta sålde mycket av var Amstel (konstigt nog) där nere, men den gick inte upp emot just Mythos... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 9 Augusti, 2006 Report Share Skriven 9 Augusti, 2006 Om man nu ska slänga in irländskt öl i bilden blir det helt klart Guinness före b.la Murphys av dom två som jag prövat. Guinness är ett gott, fylligt mörkt öl som passar bra till såväl kött som vanlig krogrunda. Ett klart tips till dom som dricker ljust nu och vill vidga vyerna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.