Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

lite struntsnack nu från mig då..

Köpte Sagor från midgård idag under min trip till stan för att beställa biljetter till The Ring i helgen, dock var dom slutsålda här.. Får nog bli nästa vecka istället. Men nu har jag liksom bara en fråga till er tolkien kunniga forumskribenter som läst Sagor från midgård.. Bör jag läsa klart Sillmarillion först, eller kan jag börja med denna nu... Har liksom kört fast i Sillmarillion.. För sagor från midgård verkar så bra, har tjuvtittat lite... :)

• Filmstar
Men nu har jag liksom bara en fråga till er tolkien kunniga forumskribenter som läst Sagor från midgård.. Bör jag läsa klart Sillmarillion först, eller kan jag börja med denna nu... Har liksom kört fast i Sillmarillion.. För sagor från midgård verkar så bra, har tjuvtittat lite...

Det där var väl inget struntsnack, eller? :)

Det kunde du också ha frågat i Härskarringen, om du ville.

Personligen så läste jag klart Silmarillion på grund av att jag inte kunde sluta att läsa den. Du kan också börja på Sagor från Midgård, men den kan ta upp sagor som förekommer i senare delen av Silmarillion. Jag tycker inte om att starta en ny bok innan man läser klart den gamla, eftersom då kan man inte sluta läsa den nya boken.

Mitt tips är att du ska läsa klart Silmarillion innan Sagor från Midgård.

Jag tycker oxå att du ska läsa klart Silmarillion först innan du börjar på Sagor från Midgård. Håller med Greenleaf om att man ska läsa klart en bok först innan man börjar på en ny.

Något som börjar bli ett problen för mig då jag har två böcker som ligger o skriker efter mig att jag ska läsa dom, medans jag håller på att läsa klart en annan bok...

• Filmstar
nu känner jag mig dum i huvet, men var i h***e är Nurn?

en fråga som kommit upp när det nu börjar närma sig avfärd i rollspelet, och dessutom en ganska relevant...

Nurn ligger precis under Mordor om man tittar på någon karta i Sagan om Ringen. Det är en bergskedja som skiljer dem åt, men Nurn kan lätt blandas ihop med Mordor. Det gäller att titta på en lagom stor karta.

Det kändes så uttjatat med Mordor, så varför inte ta platsen brevid? :)

Det där var väl inget struntsnack, eller? :)

Det kunde du också ha frågat i Härskarringen, om du ville.

Personligen så läste jag klart Silmarillion på grund av att jag inte kunde sluta att läsa den. Du kan också börja på Sagor från Midgård, men den kan ta upp sagor som förekommer i senare delen av Silmarillion. Jag tycker inte om att starta en ny bok innan man läser klart den gamla, eftersom då kan man inte sluta läsa den nya boken.

Mitt tips är att du ska läsa klart Silmarillion innan Sagor från Midgård.

Tackar för detta, jag vet ju innerst inne vad som är rätt att göra.. Sagor från Midgård får vänta..

Sillmarillion here I come

Okej, jag vet att detta nu är två inlägg på raken efter mig och jag ber så hemskt mycket om ursäkt över det.. Men jag bara måste få skriva av mig detta...

Min bil har lagt av, och jag kan visserligen ändå inte köra just nu för knät, så lilla jag bestämde mig för att åka kollektivt här inne i göteborgs sköna miljö.. Så fort jag gått in i spårvagnen kom jag på varför jag var så bestämd över att ha mitt körkort klart vid 18 års ålder.

Det var väldigt mycket folk på vagnen både gamla och unga, jag hoppar på kryckor och därför borde jag egentligen inte åka kollektivt men var tvungen att komma till min syster på ett eller annat sätt, spårvagns chaffören körde ganska knaggligt bromsa, gasa, bromsa, gasa.. hela tiden efter mitt femtielfte F-ord så reste sig en medelåldersman och erbjöd mig hans plats, tyckte jag var riktigt snällt, men detta var inte det ända jag blev lite ställd av, men på spårvagnen så var det en massa barn runt 9 - 10 år, visst i den ålderna skall man väl försöka vara lite cool så, men man kallar väl ändå inte sin fröken för ho*a, läraren sa likosm bara jaja så gick hon iväg till några andra barn, sedan samma barn som sa detta sade till en kille i 25 års ålder, Va f*n glor du på din fule f*n. Med risk för att låta nedlåtande så kan man vänta sig att en liten pojke kanske vill visa sig tuff för sina kompisar och säga sådant, men en lite flicka, hon var jätte söt om man räknar bort hennes sätt att vara... Jag vet inte, men jag tror knappast att min lilla syster skulle få för sig att säga så... Hade någon av de jag jobbar med sagt det till mig, ojojoj, jag hade nog blivit som en tiger... eller kanske ett lejon..

Jaja, nu har iallafall jag fått berätta om mitt första möte med spårvagnen på 2 år... och dessutom så fick jag åka genom Göteborgs fina tunnelbana... som är typ 2 min lång... Chalmerstunneln... :D

Min syster fick en hamster idag, och jag har nyss läst ur Bilbo för henne, så skulle hamsterna få ett namn, det stod mellan Bilbo, Bombur och Nóri, Nóri heter hennes favorit häst på ridskolan och hamstern såg inte ut som en Bombur, så nu har jag Bilbo som en ny familjen medlem... Blir jobbigt att hålla hunden Pippin i från honom bara.. ajaj

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...