ovän Skriven 17 Februari, 2003 Report Share Skriven 17 Februari, 2003 håller med dig fullständigt. särskrivning gör mig vansinnig, iaf när det totalt förändrar innehållet i en text. skylt i juletid: julafton stängt juldagen stängt öppet mellan dagarna jahadu? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 17 Februari, 2003 Report Share Skriven 17 Februari, 2003 håller med dig fullständigt. särskrivning gör mig vansinnig, iaf när det totalt förändrar innehållet i en text. skylt i juletid: julafton stängt juldagen stängt öppet mellan dagarna jahadu? haha, det var något jag missat, men det är ju bara drygt ett år kvar innan det är dags igen... hehe öppet mellan dagarna hur går det ihop? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 17 Februari, 2003 Report Share Skriven 17 Februari, 2003 Angående särskrivning är jag stenhård. Det heter jättebra, inte jätte bra! Så är det bara. Stavfel är helt OK (nästan ). Särskrivning däremot, det är nåt vi "lånat" från engelskan. Det hör inte hemma i svenskan, så det så. Rökning för bjuden står det överallt. Kyckling Lever kan man få på menyn - gott Sjuk gymnast, Kassa skåp, Ett trumpet solo, Skum tomte... Kolla in http://www.skrivihop.nu/ Där finns många bra! Riktiga exempel: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 17 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 17 Februari, 2003 Tack för stödet och dem roliga exemplen. Ska bli medlem i skrivihop.nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 18 Februari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 18 Februari, 2003 Har tänkt på en sak som ni kanske inte har gjort. Har många av er mIRC här? Tänkte att det skulle vara roligt med en IRC-kanal om tillräckligt många har det på forumet. Läs mer om det här: http://www.mirc.com Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 Särskrivning är skitjobbigt! Några fler exempel: gla packad macka 20:- Den nya dammsugaren, suger upp både hund och katthår Kan fler, ska bara försöka komma ihåg dom EDIT: en till sak som är jobbigt (såg nu att det även står på bilden då lade upp zoodiak) det är apostrofer (hoppas det stavas så) när något är någons. Det finns inte i Svenska språket och är alltså helt fel. T ex Peppe's Pizzeria Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 stackars er som stör er på det..det finns ju överallt.. men nåt som är jobbigt för mig är att jag måste säga allt baklänges(jag är jävligt bra på det också ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 Jag ska ut o slåss med elaka orcher, bára så ni vet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 HA EN FORTSATT TREVLIG DAG, KÄRA FORUMISTER!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 Ja apostrofer hör inte hemma i det svenska språket Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 *splasch, schoch, schvich.... * ja! jag dödade en elak orch... Hurra för mig... Och jag dödade den med mina bara klor!!! (kunde inte låta bli...) Trevlig kväll på er allihop.... Mjau Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 18 Februari, 2003 Report Share Skriven 18 Februari, 2003 hade mirc förut, men jag använde det aldrig... ofta är folk så desperata där att man blir helt trakasserad.. blir mest uttråkad av att chatta kallprat med folk jag inte känner. (diskussionforum däremot, är beroendeframkallande) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 19 Februari, 2003 Report Share Skriven 19 Februari, 2003 Men varför inte sätta upp en Irc - kanal till forumet? Skulle vara ett bra komplement till forumet! Sedan är det ju upp till en själv att gå in där. Vet inte men det lotr som en bra idé tycker jag! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 19 Februari, 2003 Report Share Skriven 19 Februari, 2003 Tänkte bara lämna ett litet förslag... Vad sägs om att ha en tråd med kartor över midgård... tänkte oxå fråga Greenleaf var i Nurn? Det är ett rätt stort område... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 19 Februari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 19 Februari, 2003 Tänkte bara lämna ett litet förslag... Vad sägs om att ha en tråd med kartor över midgård... tänkte oxå fråga Greenleaf var i Nurn? Det är ett rätt stort område... Har inte vi inte redan lagt upp kartor på Midgård i någon sida? Vi möts framför den jättelika stenporten i Nurn, det finns bara en så det är inte så svårt att missa den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.