Achtung Skriven 11 Februari, 2003 Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Som jag gissade så blir det ingen större utdelning för de två tornen. Tråkigt men det konstigaste var att inte filmmusiken ens blev nominerad. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 11 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Trailermusiken i TTT är tagen från Requiem for a Dream... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Februari, 2003 Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Trailermusiken i TTT är tagen från Requiem for a Dream... Och? Jag visste inte att det fanns en oscar för bästa trailermusik. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 11 Februari, 2003 Moderator Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Det kan bli en intressant duell i klassen Visual Effects. TTT eller SW2. Mycket om Oscars: Oscar.com (ursäkta Peo att jag tar focus från din sida) *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 11 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Manetheren, helt ok. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 11 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Bara det att musiken är framtagen till en annan film, inte TTT. Borde kanske ha en kategori för trailermusik Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 11 Februari, 2003 Report Share Skriven 11 Februari, 2003 nu är nomineringarna klara...lotr har bara sex stycken....synd. > > http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,262637,00.html Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Februari, 2003 Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Bara det att musiken är framtagen till en annan film, inte TTT.Borde kanske ha en kategori för trailermusik Ja men filmmusiken är ju orginell. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 11 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Nu har Bio.nu's specialsida om Oscargalan uppdaterats med anledning av dagens nomineringar. Bio.nu's specialsida om Oscargalan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 8 Mars, 2003 Report Share Skriven 8 Mars, 2003 jag sätter min högra hand på att Kathy Bates vinner för hennes rollpresentation i about schmidt!!! nån som håller med mig?? kul och se henne naken förresten!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 8 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 8 Mars, 2003 (ändrad) kul och se henne naken förresten!! Warren verkade inte tycka det... Ändrad 8 Mars, 2003 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 Jag har en teori som jag tror stämmer när det gäller oscar. Det är bara "annorlunda" filmer som vinner. Jag menar vinner en film för bästa manus är det för att det är "annorlunda" manus. Vinner dom för bästa regi, så är det "annorlunda" regi. Vad tycker ni om den teorin? (med annorlunda menar jag också nyskapande) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 21 Mars, 2003 Report Share Skriven 21 Mars, 2003 Jag har en teori som jag tror stämmer när det gäller oscar.Det är bara "annorlunda" filmer som vinner. Jag menar vinner en film för bästa manus är det för att det är "annorlunda" manus. Vinner dom för bästa regi, så är det "annorlunda" regi. Vad tycker ni om den teorin? (med annorlunda menar jag också nyskapande) Ibland kanske, men den bör då ändå följa några regler som tex: Historiskt tema Stor Budget och vinst mm mm Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 25 Mars, 2003 Moderator Report Share Skriven 25 Mars, 2003 Framför allt är premiärdatum viktigt. Få filmer som har premiär tidigt på året är aktuella i Oscarssammanhang. De flesta filmbolag lanserar sina filmer så sent som möjligt på året, så att de ska vara aktuella när Oscarssnacket drar igång. Mister_torture, vet inte om jag håller med. Det är snarare popularitet som gäller. Men visst, det är ju nästan uteslutande dramer som vinner de tunga priserna, sällan eller aldrig vinner filmer ur andra genrer. När lammen tystnar är väl den enda uppstickaren här. Annars tycker jag det är lite logiskt att "annorlunda" filmer anses som bra, i alla fall av de som ser mycket film. Det är väl just det som känns nytt, som inte är som andra filmer brukar vara, som uppskattas av dessa. Så är det nog också i akademins fall, annorlunda är bra och kommer därför med i oscarsdiskussionerna. Jaha... det verkar som om jag håller med dig i alla fall då! :-) Sedan drar ju nominering för bästa film alltid med sig nomineringar i andra kategorier, typ bästa klippning, kostym, ljud osv. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 27 Mars, 2003 Report Share Skriven 27 Mars, 2003 Såg sammandraget igår, och blev glatt överraskad när Gael García Bernal skulle presentera en låt och började prata om att om Frida Kahlo varit i livet skulle hon varit på "den rätta sidan", mot kriget. Han fick väl några burop men det var ändå bra gjort av honom. Och Adrien Brodys tal... inte av för hackor. Roligt hur han hånglade upp Halle Berry också.. hoho När jag tittar på såna där galor känns det för det mesta som ett frosseri av inbördes beundran och fåniga klyschor som "I've always wanted to make my mother proud, and now I can make my daughter proud too" (Nicole Kidman). Därför är det skönt med folk som bryter av lite från allt detta och faktiskt kan visa att de lever i verkligheten också. Eller som kan använda sig av den lilla tid de har i rampljuset för att faktiskt säga nåt vettigt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.