Ralle-San Skriven 25 Juli, 2005 Report Share Skriven 25 Juli, 2005 Måste hålla med om att Louis Armstrong What a wonderful world är en av världens bästa låtar helt underbar. Använder låten som väckar klocka, Låten passsar utmärkt till det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 26 Juli, 2005 Report Share Skriven 26 Juli, 2005 Måste hålla med om att Louis Armstrong What a wonderful world är en av världens bästa låtar helt underbar.Använder låten som väckar klocka, Låten passsar utmärkt till det. Ja det förstår jag att den gör. Då känner man verkligen att man vaknar upp till en underbar värld! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basse Skriven 26 Juli, 2005 Report Share Skriven 26 Juli, 2005 Ah, så typiskt. Man lär sig precis söka igenom forumen vilket förenklar en hel del (nu behöver jag inte läsa igenom alla 71 sidor (och år av journalistiskt uppföljande på musikkulturen) för att hitta det jag letar efter, och när jag väl hittat en person som också fått Muse-nojjan, då visar det sig att detta inträffade dec 2003. Suck. Nåja, i övrigt, me love Kings of Leon samt Silverchair, om något framtidsbarn läser denna intel 2020 i någon post-nuclear värld, ta kontakt! Jag är säkert nedfryst eller liknande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 26 Juli, 2005 Report Share Skriven 26 Juli, 2005 Ah, så typiskt. Man lär sig precis söka igenom forumen vilket förenklar en hel del (nu behöver jag inte läsa igenom alla 71 sidor (och år av journalistiskt uppföljande på musikkulturen) för att hitta det jag letar efter, och när jag väl hittat en person som också fått Muse-nojjan, då visar det sig att detta inträffade dec 2003. Suck. Nåja, i övrigt, me love Kings of Leon samt Silverchair, om något framtidsbarn läser denna intel 2020 i någon post-nuclear värld, ta kontakt! Jag är säkert nedfryst eller liknande. Muse är ett helt okej band, med ett par hyfsade plattor bakom sig. Jag gillar Absolution som är ett ganska starkt kort. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basse Skriven 26 Juli, 2005 Report Share Skriven 26 Juli, 2005 (ändrad) Javisst, absolution är nog deras starkaste kort, även om jag gillar Origin of Symmetry och Showbiz också. En låt du bör tanka som inte alls låter som Muse är Map of your head, ett snedsteg enligt vissa, men ett slag för mångfalden enligt mig. (: Och bara för att promota lite andra band som faller på mitt tycke vill jag nämna Silverchairs debutplatta, Frogstomp. Mycket inspiration från Nirvana och Pearl Jam (då var dessa unga pojkar bara 15 bast) lite äldre och djupare låtar hör du på deras yngsta platta, Diorama som är underbar. Annars kan du alltid lyssna på sydstarna Kings of Leon med deras nyaste platta Aha shake heartbreak, väldigt egen musik som är klockren om du vill ha en stund för dig själv. Edit: Större delen av den svårlästa meningsbyggnaden, jag påminnde om min 5åriga bror när jag kladdade ner all text i min iver att höras så fort som möjligt. Ändrad 26 Juli, 2005 av Basse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 29 Juli, 2005 Report Share Skriven 29 Juli, 2005 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 29 Juli, 2005 Report Share Skriven 29 Juli, 2005 Yay, James Blunt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 29 Juli, 2005 Report Share Skriven 29 Juli, 2005 (ändrad) Eftersom Lestat redan tipsat om Keane får jag ta en annan riktigt bra skiva jag nyss upptäckt. Allra bäst är Red Rain och Sledgehammer. Ändrad 29 Juli, 2005 av Off The Ground Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptile Skriven 29 Juli, 2005 Report Share Skriven 29 Juli, 2005 Jag hänger på i "tipsa-skivor-nojjan" They Might Be Giants - Lincoln Grüm skiva Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 29 Juli, 2005 Report Share Skriven 29 Juli, 2005 Eftersom Lestat redan tipsat om Keane får jag ta en annan riktigt bra skiva jag nyss upptäckt. <{POST_SNAPBACK}> min favvo låt med petta.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 3 Augusti, 2005 Report Share Skriven 3 Augusti, 2005 Jag är fullt medveten om att, lite längre upp på sidan, Lestat redan tipsat om James Blunt, men jag måste bara lägga in ett litet inlägg för att bekräfta! James Blunt - You´re Beautiful är en otroligt bra låt, som skall avnjutas minst fyra gånger om dagen i ett mörkt rum. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 4 Augusti, 2005 Report Share Skriven 4 Augusti, 2005 Jag är fullt medveten om att, lite längre upp på sidan, Lestat redan tipsat om James Blunt, men jag måste bara lägga in ett litet inlägg för att bekräfta! James Blunt - You´re Beautiful är en otroligt bra låt, som skall avnjutas minst fyra gånger om dagen i ett mörkt rum. <{POST_SNAPBACK}> har hört att den ligger/legat etta på topplistor i england....utan en endaste marknadsföring. måste säga att videon i sig är ju en skönhet! så vacker så enkel så rätt..................... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 6 Augusti, 2005 Report Share Skriven 6 Augusti, 2005 The Avalaches - Frontier Psychiatrist. Helst videon, men låten är skitbra också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 6 Augusti, 2005 Filmstar Report Share Skriven 6 Augusti, 2005 Om jag vill bli glad, lyssnar och tittar jag på George Clinton-Parliament-Funkadelic och deras konsert-DVD Mothership Connection live från 1976! Everything good is nasty... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 13 Augusti, 2005 Report Share Skriven 13 Augusti, 2005 STEFAN SUNDSTRÖM FOR PRESIDENT!! Så har Vänersborgs årliga Jazz, Blues och Rockfestival gått av stapeln, och huvudnumret detta år var Stefan Sundström, en enligt mig väldigt bra trubadur. Vädret var kanon, ljudet var bra, och Stefan körde ett rejs med ett par av sina bästa låtar, allt var på topp! En av de bästa konserter jag sett i år, och då var jag ändå på Hultsfred! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.