Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

azzddine_341.jpg

Saxar text från SRs program Klingan, där jag hörde denna första gången.

Azzddine (with Bill Laswell)

Den brusiga och svajiga kassett som den blinde sångaren och oudspelaren Azzddine skickade till skivbolaget Barraka talade sitt tydliga språk: genom bruset hördes en talang som bara MÅSTE spelas in på skiva! CD:n Massafat är ett fantastiskt resultatet av vision, artisteri och logistik (mellan Marocko, Schweiz och USA). Azzddines sång är mässande och en orkester understödjer med stråkslingor den makligt framåtskridande ökenlunken. Snilledraget är dock att koppla in Bill Laswell på distans från USA. Hans transatlantiska basgångar är bland de mest fingertoppskänsliga någonsin och ger hela paketet lyft, luft och sväng. Ihop med den lika känsliga produktionen hoppar Azzddine rakt in i samtiden, utan att för ett ögonblick lämna den marockanska markkontakten. En av årets bästa, helt klart!

Underbar blandning av "klassisk arabiskt" i kombination med fantastiska Bill Laswell !

Jojje: Hittade flera favoriter i din lista. Självklart Public Enemy då. Men även Rage Against the Machine är ett av mina favoritband. Håller med dig om att första skivan är bäst, överlägset bäst faktiskt. Här i Uppsala har vi faktiskt turen att ha ett Rage-cover liveband som heter Fistful of Rage. Och efter tillräckligt många öl känns det nästan som riktiga Rage när man ser dom, hehe.

Om jag ska fortsätta kommentera din lista håller jag även med om att Timbuktu är Sveriges bästa rappare, kanske till och med Sveriges bästa artist överhuvudtaget. Hans förra skiva har en säker plats bland dom fem bästa på min albumlista. Sen diggar jag Beastie Boys och Dr. Dre också. Amerikansk hiphop var helt enkel bäst under 80- och början av 90-talet. Nu för tiden är den för det mesta totalt värdelös enligt mig.

Ska försöka sammanfatta min musiksmak med några artister senare när jag har tid.

B0007PH8GW.03.LZZZZZZZ.jpg

01: March Of Mephisto

02: When The Lights Are Down

03: The Haunting (somewhere In Time)

04: Soul Society

05: Interlude 1:dei Gratia

06: Abadoned

07: This Pain

08: Moonlight

09: Interlude 2:un Assassinio Molto Si

10: The Black Halo

11: Nothting Ever Dies

12: Memento Mori

13: Interlude 3:twelve Tolls For A New

14: Serenade

Ett riktigt härligt album som inte innehåller en enda dålig låt. Kamelot spelar ngn blandning av power-metal och progresiv metal. Jag brukar inte gilla power-metal men det här är bara för jävla bra. Det är även rätt många gästartister på albumet, den mest kände är väl Dimmu Borgirs sångare.

K o R n

Lisebergshallen 2005-09-16

Då har man återigen upplevt ett konsertminne! KoRn var fantastiska live och hela Lisebergshallen studsade upp och ner när de spelade låtar såsom Blind, Got The Life, Shoots and Ladders och Pink Floyd-covern Another Brick In The Wall.

Det sorgliga var bara att det tog slut så fort och att det sedan tog två timmar att ta sig tillbaka till Vänersborg på grund av all jädra dimma!

Ändrad av Pumbaa

K o R n

Lisebergshallen 2005-09-16

Då har man återigen upplevt ett konsertminne! KoRn var fantastiska live och hela Lisebergshallen studsade upp och ner när de spelade låtar såsom Blind, Got The Life, Shoots and Ladders och Pink Floyd-covern Another Brick In The Wall.

Det sorgliga var bara att det tog slut så fort och att det sedan tog två timmar att ta sig tillbaka till Vänersborg på grund av all jädra dimma!

Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg :mad2:

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...