blixa Skriven 9 September, 2005 Report Share Skriven 9 September, 2005 Sitter och lyssnar på Black Rebel Motorcycle Clubs nya skiva Howl... riktigt bra, inte alls samma stil som tidigare plattor dock. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 10 September, 2005 Report Share Skriven 10 September, 2005 Nja, jag kommer nog aldrig gilla Slipknot, även om dem råkar vara ett bra liveband. Musiken(Nu-metal) och hela grejen med fula, töntiga masker tilltalar mig inte särskilt mycket. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 10 September, 2005 Report Share Skriven 10 September, 2005 Tycker Slipknot är rätt kassa, både deras musik och deras liveshower. Rätt skoj när dem var förband till Metallica och folk satt längst fram och spela kort medans slipknot spela. Så rätt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 10 September, 2005 Report Share Skriven 10 September, 2005 Saxar text från SRs program Klingan, där jag hörde denna första gången. Azzddine (with Bill Laswell) Den brusiga och svajiga kassett som den blinde sångaren och oudspelaren Azzddine skickade till skivbolaget Barraka talade sitt tydliga språk: genom bruset hördes en talang som bara MÅSTE spelas in på skiva! CD:n Massafat är ett fantastiskt resultatet av vision, artisteri och logistik (mellan Marocko, Schweiz och USA). Azzddines sång är mässande och en orkester understödjer med stråkslingor den makligt framåtskridande ökenlunken. Snilledraget är dock att koppla in Bill Laswell på distans från USA. Hans transatlantiska basgångar är bland de mest fingertoppskänsliga någonsin och ger hela paketet lyft, luft och sväng. Ihop med den lika känsliga produktionen hoppar Azzddine rakt in i samtiden, utan att för ett ögonblick lämna den marockanska markkontakten. En av årets bästa, helt klart! Underbar blandning av "klassisk arabiskt" i kombination med fantastiska Bill Laswell ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 10 September, 2005 Report Share Skriven 10 September, 2005 Jojje: Hittade flera favoriter i din lista. Självklart Public Enemy då. Men även Rage Against the Machine är ett av mina favoritband. Håller med dig om att första skivan är bäst, överlägset bäst faktiskt. Här i Uppsala har vi faktiskt turen att ha ett Rage-cover liveband som heter Fistful of Rage. Och efter tillräckligt många öl känns det nästan som riktiga Rage när man ser dom, hehe. Om jag ska fortsätta kommentera din lista håller jag även med om att Timbuktu är Sveriges bästa rappare, kanske till och med Sveriges bästa artist överhuvudtaget. Hans förra skiva har en säker plats bland dom fem bästa på min albumlista. Sen diggar jag Beastie Boys och Dr. Dre också. Amerikansk hiphop var helt enkel bäst under 80- och början av 90-talet. Nu för tiden är den för det mesta totalt värdelös enligt mig. Ska försöka sammanfatta min musiksmak med några artister senare när jag har tid. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 10 September, 2005 Report Share Skriven 10 September, 2005 Tycker Slipknot är rätt kassa, både deras musik och deras liveshower. Rätt skoj när dem var förband till Metallica och folk satt längst fram och spela kort medans slipknot spela. Så rätt! HAHAHAHAHAHA....FAN VAD BRA!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 10 September, 2005 Filmstar Report Share Skriven 10 September, 2005 ... och min lista hittas här, om nån är intresserad. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 12 September, 2005 Report Share Skriven 12 September, 2005 ... och min lista hittas här, om nån är intresserad. <{POST_SNAPBACK}> Har du hört Boards of Canada? Dem skulle du nog gilla. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 12 September, 2005 Report Share Skriven 12 September, 2005 01: March Of Mephisto 02: When The Lights Are Down 03: The Haunting (somewhere In Time) 04: Soul Society 05: Interlude 1:dei Gratia 06: Abadoned 07: This Pain 08: Moonlight 09: Interlude 2:un Assassinio Molto Si 10: The Black Halo 11: Nothting Ever Dies 12: Memento Mori 13: Interlude 3:twelve Tolls For A New 14: Serenade Ett riktigt härligt album som inte innehåller en enda dålig låt. Kamelot spelar ngn blandning av power-metal och progresiv metal. Jag brukar inte gilla power-metal men det här är bara för jävla bra. Det är även rätt många gästartister på albumet, den mest kände är väl Dimmu Borgirs sångare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 14 September, 2005 Filmstar Report Share Skriven 14 September, 2005 ... och min lista hittas här, om nån är intresserad. <{POST_SNAPBACK}> Har du hört Boards of Canada? Dem skulle du nog gilla. <{POST_SNAPBACK}> Har en skiva med dem, men det var ett tag sen jag lyssnade på den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 14 September, 2005 Report Share Skriven 14 September, 2005 Maccas nya! Chaos And Creation In The Backyard Fine Line Jenny Wren Too Much Rain Follow Me Promise To You Girl Anyway Fina betyg: SVD Aftonbladet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 16 September, 2005 Report Share Skriven 16 September, 2005 (ändrad) K o R n Lisebergshallen 2005-09-16 Då har man återigen upplevt ett konsertminne! KoRn var fantastiska live och hela Lisebergshallen studsade upp och ner när de spelade låtar såsom Blind, Got The Life, Shoots and Ladders och Pink Floyd-covern Another Brick In The Wall. Det sorgliga var bara att det tog slut så fort och att det sedan tog två timmar att ta sig tillbaka till Vänersborg på grund av all jädra dimma! Ändrad 16 September, 2005 av Pumbaa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 K o R nLisebergshallen 2005-09-16 Då har man återigen upplevt ett konsertminne! KoRn var fantastiska live och hela Lisebergshallen studsade upp och ner när de spelade låtar såsom Blind, Got The Life, Shoots and Ladders och Pink Floyd-covern Another Brick In The Wall. Det sorgliga var bara att det tog slut så fort och att det sedan tog två timmar att ta sig tillbaka till Vänersborg på grund av all jädra dimma! Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg Tro mig, Kåvepenin. Jag gillar Pink Floyd, och den här covern var BRA! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg Tro mig, Kåvepenin. Jag gillar Pink Floyd, och den här covern var BRA! Hmm, okej. Men har faktiskt svårt att tro det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.