Filmstar Greenleaf Skriven 17 September, 2005 Filmstar Report Share Skriven 17 September, 2005 Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg <{POST_SNAPBACK}> Jag hörde en cover på den grymma låten av mister Marilyn Manson faktiskt. Det lät verkligen inte bra... Och ändå har han gjort bra covers som t.ex. Tainted love och Personal Jesus. Men covers på Pink Floyd-låtar borde vara olagligt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg Jag hörde en cover på den grymma låten av mister Marilyn Manson faktiskt. Det lät verkligen inte bra... Och ändå har han gjort bra covers som t.ex. Tainted love och Personal Jesus. Men covers på Pink Floyd-låtar borde vara olagligt! Håller med. Den enda covern som är bra är den som spelas i slutet på Lords of Dogtown, Wish you were here. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 Va?!?!? Körde dem en cover på Another Brick In tha Wall? Tur att jag inte var där, hade vart såå jävla arg Jag hörde en cover på den grymma låten av mister Marilyn Manson faktiskt. Det lät verkligen inte bra... Och ändå har han gjort bra covers som t.ex. Tainted love och Personal Jesus. Men covers på Pink Floyd-låtar borde vara olagligt! Another Brick in the wall gjorde han cover på när bandet fortfarande hetter Marilyn Manson and the Spooky Kids, dvs för cirka 10 år sedan, så självklart är den inte lika bra. Men just med KoRn var den väldigt bra! Glöd och kärlek, glöd och kärlek. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 Eftersom De La Soul kommer till Uppsala nästa månad, och en kompis lyckats få med mig dit även fast biljetten kostar hela 290 kr, så kände jag mig tvungen att kolla upp dom lite nogrannare. Och vad passa bättre än att starta med deras första album: 3 Feet High and Rising. Riktigt skön svängig funkig hiphop som jag fastnade för direkt. Känns lite som USA's svar på Timbuktu, eller tvärtom kanske man borde säga. Tänker då främst på Timbuks senaste platta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 17 September, 2005 Filmstar Report Share Skriven 17 September, 2005 (ändrad) Åhå, nostalgi. Var på deras konsert på Berns för typ två år sen. Underbart bra, och speciellt kul att dj mase spelade typ en halvtimme extra när de andra två hade lämnat scenen. Har alla De La Souls skivor (såg dock att de inte stod på min musiklista; borde de kanske ha gjort). Riktigt bra och svängigt. Känns väl dock inte riktigt lika politiskt som Timbuktu tycker jag ändå. Hört nåt med A Tribe Called Quest? T ex är deras första skiva People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm jazzigt skön. Ändrad 17 September, 2005 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 17 September, 2005 Report Share Skriven 17 September, 2005 Jojje: Tänkte faktiskt inte alls på texterna när jag jämförde med Timbuk. Utan mer på den svängiga stilen som flera av låtarna på hans nya skiva har. Angående att Timbuk skriver mer politskt stämmer det säkert, jag inte hunnit koncentrerat mig så mycket på De La Soul's texter än. A Tribe Called Quest har jag inte hört någonting med vad jag vet. Kollade precis upp dom på allmusic.com och dom verkar helt klart intressanta. Om jag lyckas fixa skivan du skrev så är det mycket möjligt att jag skriver senare vad jag tyckte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 20 September, 2005 Report Share Skriven 20 September, 2005 I USA hölls konserter runt om i landet för att samla in pengar till offren av Orkanen. En intressant kollaboration som uppträde på scen var Motley Crue featuring Chester Bennington (Linkin Parks sångare). Låten man framförde var Home Sweet Home. Jag har inte hört originalet men jag tyckte den här versionen lät bra. På LP Times finns både live videon och mp3:an att ladda hem. Ni får bläddra ner en bit på sidan, filerna finns under rubriken Video & Audio Download: React Now - Chester and Motley Crue. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 26 September, 2005 Report Share Skriven 26 September, 2005 För er som är i Helsingborg eller i närheten på lördag: så tycker jag att ni ska komma till The Tivoli. Min kusins band Los har releaseparty för sitt debutalbum. Man kommer att spela en liveshow. Även Mustasch kommer att framträda. Los hemsida hittar ni här. Sidan är för tillfället under omarbetning, men ni kan ladda hem en låt från albumet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Skriven 27 September, 2005 Report Share Skriven 27 September, 2005 Saknade Håkan Hellström representerad på listan.. <_> Jag lyssnar mest på Moneybrother, Håkan, Timo Räisäinen, Coldplay, och så på radio och sådär. Jag är en allätare, men det där är nog det bästa i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 27 September, 2005 Report Share Skriven 27 September, 2005 Måste säga att du blandar väl! Moneybrother är en favorit, medan Håkan Hellström är ett stort hatobjekt som jag länge har funderat på att skjuta ner. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 27 September, 2005 Report Share Skriven 27 September, 2005 Måste säga att du blandar väl! Moneybrother är en favorit, medan Håkan Hellström är ett stort hatobjekt som jag länge har funderat på att skjuta ner. Popparen i dig har talat! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 27 September, 2005 Report Share Skriven 27 September, 2005 Haha, nejdå, bara bluesrockaren och kråkan gnällström-hataren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 27 September, 2005 Report Share Skriven 27 September, 2005 (ändrad) Haha, nejdå, bara bluesrockaren och kråkan gnällström-hataren. - PUSTAR UT- Hm, bluesrock säger du, skulle du kunna nämna några favoritband? Ändrad 27 September, 2005 av Kåvepenin Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 27 September, 2005 Report Share Skriven 27 September, 2005 (ändrad) James Blunt - Good bye my lover En låt som lever bara på Blunts sensitivitet och skörhet i rösten, och som bara kompas med korta, klingande ackord på piano. Ingenting slår James Blunts falsett. Så underbart! Jag älskar det helt enkelt. Ändrad 27 September, 2005 av Pumbaa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Skriven 29 September, 2005 Report Share Skriven 29 September, 2005 HAHA. Jasså du hatar Håkan? Hur kommer det sig? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.