Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

Och här i uppsala hålls nu den årliga Reggaefestivalen, horder av människor i dreads, gummistövlar och manchesterkjolar lyser upp staden med sin närvaro. Själv tryter ekonomin så ett handledsband för 700 spänn har jag inte råd med, dock skulle jag gärna önska att det var festival här i uppsala varje dag då staden verkligen lyser av alla glada (samt berusade) människor. Senast idag när jag knallade genom stadsparken möttes jag av en oerhört sympatisk skåning med yvigt hår som frågade om jag ville slå mig ned på deras fint placerade filt och käka en bit mat med dom.

Glad blev jag, men avböjde respektfullt pga baksmällan som slog hårt innanför hårfästet.

2004_stor_10_anders_granberg.jpg

• Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Och här i uppsala hålls nu den årliga Reggaefestivalen, horder av människor i dreads, gummistövlar och manchesterkjolar lyser upp staden med sin närvaro. Själv tryter ekonomin så ett handledsband för 700 spänn har jag inte råd med, dock skulle jag gärna önska att det var festival här i uppsala varje dag då staden verkligen lyser av alla glada (samt berusade) människor. Senast idag när jag knallade genom stadsparken möttes jag av en oerhört sympatisk skåning med yvigt hår som frågade om jag ville slå mig ned på deras fint placerade filt och käka en bit mat med dom.

Glad blev jag, men avböjde respektfullt pga baksmällan som slog hårt innanför hårfästet.

2004_stor_10_anders_granberg.jpg

Och jag vill så gärna se Peps Persson, men att åka femtio mil, betala 500 spänn i bensin, sedan 700 kronor i inträde för att sedan åka hem och slänga ut 500 till, känns inte som någon höjdare för att se ett band.

Ja, reggaefestivalen var nog trevligt, men dyyrt, så jag hade inte lust att bli i princip ruinerad för den. Fast jag gissar att davvie var där? ;)

Synd att det var så mycket droger omkring det hela. 130 personer totalt har gripits. För övrigt är Stadsparken ett ställe jag faktiskt försöker undvika, speciellt under festivaltider.

Ändrad av Off The Ground

{d98df8f5-0e0f-42fc-bea2-530b194b21b8}.jpg

Ordo rosarius equilibrio / Spiritual front - satyriasis, somewhere between nihilism and equilibrium

Ett av världens bästa Neofolk-band, ORE, parar upp med Italienska Spiritual Front och gör en väldigt bra skiva. Är nått speciellt med bra neofolk, och ORE har aldrig gjort mig besviken.

Tredje gangen gillt heter det ju och hon blir bara bättre och bättre för varje gang.

oh, hennes första skiva är en gammal favorit! men sen har jag inte hört mer, har varit rädd att det inte skulle leva upp till förväntningarna. får försöka få tag på det nu, tycker väldigt mycket om hennes röst och texter.

oh, hennes första skiva är en gammal favorit! men sen har jag inte hört mer, har varit rädd att det inte skulle leva upp till förväntningarna. får försöka få tag på det nu, tycker väldigt mycket om hennes röst och texter.

Musiken har växt med henne, kan man säga. Sa det är inte same shit all over again, utan annat, pa samma härliga sätt. Trevligt med fler som gillar henne, det brukar va sällsynt.

har tidigare hintat om herr blunt, men har nu albumet.

You're Beautiful är ju anledningen till att jag ville ha plattan. men nu har jag insett att hans otroligt sköna stämma gör sig bra i alla spår.

post-721-1124616446.jpg

först gillade jag inte Green Day. har lite svårt för band som alla helt plötsligt ska gilla.

nu älskar jag Wake Me Up When September Ends och Holiday b l a....

post-721-1124616580.jpg

Fort Minor

Fort Minor är ett projekt som startats av Mike Shinoda från Linkin Park. Man kan säga att det är hans solo hip-hop projekt. Han är dock inte själv, han har bjudit in olika hip-hop artister för att göra låtar tillsammans med honom. Och eftersom han inte vill få all credit för skivan så har han valt att kalla sammarbetet för Fort Minor. Shinoda kommer dock att rappa själv på några spår. Han har dock skrivit alla låtar, gjort alla beats och spelar alla instrument på skivan. Så man kan nog ändå påstå att det är hans skiva. Albumet kommer att heta The Rising Tied, man har inte bestämt vilken datum det kommer släppas men det är under hösten.

Låten Remember the Name finns att ladda hem hod LP Association. På den låten får Mike hjälp av Ryu och Tak från STYLES OF BEYOND. Jag tycker låten är bra. Den blir bättre och bättre ju fler gånger man hör den. Jag tror nog det här albumet kan bli något speciellt.

*EDIT* Glömde nämna att albumet produceras av Shinoda och självaste Jay-Z.

PS. Om någon är intresserad av hur det ligger till med Linkin Park, så kan jag säga att de börjat skriva låtar för deras tredje album. Det förvätas att släppas till sommaren 2006.DS

Ändrad av Puffie

MARILYN MANSON

Han är grymt skön och en riktigt cool och intelligent skräcksymbol som alla kan avreagera sig på! Otroligt cool!

Älskar verkligen hans musik och de plattor jag föredrar bäst är Holy Wood och The Golden Age of Grotesque. Grymma som fasen och fullspäckade med otroligt välskrivna låtar!

• Filmstar
MARILYN MANSON

Han är grymt skön och en riktigt cool och intelligent skräcksymbol som alla kan avreagera sig på! Otroligt cool!

Älskar verkligen hans musik och de plattor jag föredrar bäst är Holy Wood och The Golden Age of Grotesque. Grymma som fasen och fullspäckade med otroligt välskrivna låtar!

Brukar inte lyssna på Manson, men jag gillar verkligenDope Show. Personal Jesus, Tainted love och Beautiful people. Speciellt förstnämnda är förvånansvärt bra. Plus att killen verkar ha en hjärna om man tittar på Bowling for columbine.

Tidigare uttalande gällande Schnappi:

Jag är såld på krokodilen!

Kunde ingen bara da ha slgit mig pa käften och sagt att laten suger? För det gör den, nästan värre än de tre kineserna med kontrabasen.

Ungarna vill höra Schnappi hela jävla tiden här! Den driver mig langsamt till vansinne. Varför kan dom inte gilla bra musik?

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...