Jump to content

Filmlänkar

Manetheren

Rekommenderade inlägg

• Moderator

Visste inte var jag skulle lägga den här och jag ville inte starta en helt ny tråd bara för en enda länk. Så här kan vi väl lägga länkar med filmanknytning vi tycker är roliga.

Börjar med denna:

http://www.cs.virginia.edu/cgi-bin/oracle/movielinks

Här kan man få fram ett nummer genom att ange två skådespelare eller regissörers namn. Nummret anger i hur många led dessa kan kopplas ihop.

Ett ex. Jag försökte koppla ihop Roger Moore med Jan De Bont. Min sökning fick en 3:a. Testa själva så förstår ni.

Sporten här är att försöka hitta två namn som inte har någon koppling. Försök ta namn ni kan utantill. En varning dock, det är ruskigt svårt att sluta när man börjat

Vi startar en tävling här, vi ser vem som kan få fram högst nummer. Som sagt, försök ta namn ni kan utantill.

Jag kan redovisa två namn som ger numret 4. Jag skriver inte namnen än, ni får testa lite först. Om det behövs redovisar jag namnen.

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

• Svar 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar
den funkar ju inte riktigt tycker jag. Skrev in Brad Pitt och Julia Roberts och fick svaret 1. Confessions of a dangerous Mind. Men Mexican då????

Både Roberts och Pitt är ju med i Confessions... så 1 är ju rätt. The Mexican stämmer ju också men dem tyckte väl Confessions... var en nyare film. Eller?

Edit: Fan, det här var beroendeframkallande. Har i alla fall fått fram en 4.

• Filmstar
den funkar ju inte riktigt tycker jag. Skrev in Brad Pitt och Julia Roberts och fick svaret 1. Confessions of a dangerous Mind. Men Mexican då????

Både Roberts och Pitt är ju med i Confessions... så 1 är ju rätt. The Mexican stämmer ju också men dem tyckte väl Confessions... var en nyare film. Eller?

Ja det stämmer. Tog Danny DeVito och Jack Nicholson och fick bara en träff. Det var filmen Mars Attacks som kom fram då.

Vad hände med Gökboet då?

Har för övrigt bara fått två som högst.

Ja det stämmer. Tog Danny DeVito och Jack Nicholson och fick bara en träff. Det var filmen Mars Attacks som kom fram då.

Vad hände med Gökboet då?

Hmmm.. Såg faktiskt inte att det var danny devito han såg så smal ut. Lustigt

Fattade inte det där riktigt, på vilket sätt ska de ihoplänkas. Jag skrev Joe pesci och robert deniro och de kunde kopplas ihop 1 gång.... Tar de inte alla filmer de varit med i eller? Jag menar "tjuren från bronx" goodfellas m.m. de har ju tillsammans med martin scorsese gjort massa film

• Filmstar
Roadie: Jag skrev Joe pesci och robert deniro och de kunde kopplas ihop 1 gång.... Tar de inte alla filmer de varit med i eller? Jag menar "tjuren från bronx" goodfellas m.m. de har ju tillsammans med martin scorsese gjort massa film
ovän: näe det stämmer inte, och det stör mig, alltså inget jag kommer syssla med i framtiden. tack och lov. hehe

1 betyder att man bara behöver räkna upp en film för att hitta länken. Det stämmer.

ovän, du är bara sur för att du inte kommer över 4. He he. :P Jag ska fan i mig fixa en 5... imorgon...

• Moderator
5 läs 5 det lyckades...
Ok, tror det blivit dags för en redovisning. Vilka två kopplade du samman, Howe?

Häng inte upp er på hur många filmer skådisarna gjort tillsammans eller vilken film som dyker upp. Det här hämtas från IMDB och de sökmotorn kanske tar första film i listan, vet ej.

Ge inte upp. Enligt sidan ligger deras rekort på 14 (om jag minns rätt)...

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...