Jump to content

DVDnytt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

  • Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gillar du de filmerna eller köper du såna utgåvor ändå? Bara undrar då jag inte trodde att du gillade sånt som Twilight och Harry P.

 

ae_nostalghia.jpg

 

Tyvärr kommer inte "Diary of a Country Priest", som jag beställde i från axelmusic, att dimpa ned i brevlådan (OOP).

 

Har den Nostalghia. Bra grejer. Har du sett den? Sett Country priest? Criterions utgåva va? Det e den enda Bresson jag gett 4 hitills.

Link to comment
Share on other sites

Gillar du de filmerna eller köper du såna utgåvor ändå? Bara undrar då jag inte trodde att du gillade sånt som Twilight och Harry P.

 

Tror den frågan är riktad till mig;

Jag ser på all slags film, från begynnelsen till dagens datum, även om jag tycker om de äldre filmerna bättre. Tittar på i stort sett all slags genre och tror att man kan uppskatta en bra film bättre om man blandar dem med lite filmer som man inte tror kommer vara värt högre än kanske en tvåa i betyg.

 

Jag samlar på film och köper också de utgåvor som jag tycker är snygga. Har börjat köpa lite mer specialutgåvor och liknande saker, förut var det mest bara vanliga traditionella DVD-filmer som jag tyckte är/var bra.

 

New Moon gav jag ett i betyg och Harry Potter och Halvblodsprinsen fick en tvåa. Men alla filmer som jag ger ettor och tvåor i betyg betyder inte alltid att det är dåliga filmer heller. Dessa två köpte jag mest för att de är snygga, men som jag också skulle kunna titta på igen vid brist på annat.

 

Gav det svar på din fråga?

 

 

ae_nostalghia.jpg

 

Tyvärr kommer inte "Diary of a Country Priest", som jag beställde i från axelmusic, att dimpa ned i brevlådan (OOP).

 

Har den Nostalghia. Bra grejer. Har du sett den? Sett Country priest? Criterions utgåva va? Det e den enda Bresson jag gett 4 hitills.

 

Tråkigt att du inte får hem Prästmans dagbok som är en mycket bra film med en av topp fem bästa foton jag någonsin sett dessutom. Jag tycker personligen inte att det är hans bästa film. Såg att du inte hade sett den ännu så är som sagt tråkigt att du måste vänta ytterligare innan det blir av. Vanlig hederlig fyra i betyg!

 

Nostalghia har jag också samma utgåva av och den är mycket bra. Har sett alla verk som Tarkovskij har skapat och man kan inte säga annat än att han var en riktig mästare. Helt fantastisk film som är med bland hans tre bästa filmer, otroligt svårt att rangordna nu. Stark fyra!

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Nostalghia har jag också samma utgåva av och den är mycket bra. Har sett alla verk som Tarkovskij har skapat och man kan inte säga annat än att han var en riktig mästare. Helt fantastisk film som är med bland hans tre bästa filmer, otroligt svårt att rangordna nu. Stark fyra!

He, jag verkligen avskydde Nostalghia. Det är nästan med nostalgi jag läser min sågning. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jojje: Var det inte du som var sugen på Bläckfisken, men inte ville köpa lösa säsongsboxar? Den här mastiga boxen finns ju för dryga 500-lappen på sina ställen (bla Discshop). Billigt.

Mm, det är korrekt, även om jag inte har nåt emot lösa säsongsboxar. Det är ju bara att limma ihop dem så har du en box! Fast man måste ta ur skivorna först kanske...

 

Men jo, jag kommer införskaffa Bläckfisken snart. Tyvärr verkar just den där utgåvan vara slut med osäker leveranstid (om den nånsin kan levereras?). När jag beställer vill jag få grejorna direkt, så nja det blir nog att köpa för varje säsong. Tack för tipset dock.

 

Sen finns det ju tio säsonger totalt och 8-10 verkar inte finnas på svensk dvd av nån idiotisk anledning. :down:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...