Jump to content

Tillbaka till Framtiden

fylkemordor

Rekommenderade inlägg

Här är något för alla som gillade 1980-tals (respektive tidigt 1990-tal) filmerna med Michael J. Fox och Christopher Lloyd i huvudrollerna. I Tillbaka till Framtiden så har professor Doc. Brown byggt en tidsmaskin, men när han presenterar tidsmaskinen för 17-årige Marty McFly så blir han skjuten av terrorister. Marty lyckas dock rymma i tidsmaskinen, som för övrigt är en bil av märket DeLorean, så hamnar han av misstag 30 år bakåt i tiden alltså i 1950-talet. Där så träffar Marty sin mamma som nu är 30 år yngre och hon blir olyckligtvis kär i sin blivande son istället för Martys blivande pappa. Marty tar hjälp av en trettio år yngre Doc. Marty måste nu se till så att hans mamma blir kär i hans pappa då hans existens står på spel medans 50-tals-Doc ser till så att Marty kan åka tillbaka till framtiden och se till så att 80-tals-Doc inte blir skjuten. I andra filmen så åker Marty och Doc till år 2015. Men när de kommer tillbaka till år 1985 så har allt förändrats. I den tredje filmen så måste Marty resa till år 1885 för att förhindra en för tidig död för Doc Brown.

Texten här ovan var för er som inte vet vad Tillbaka till Framtiden är för något. Här kan ni skriva om allt, skriv om ni har nyheter om den fjärde och femte filmen som ska komma. Det säjs filmen kommer att handla om detta: Doc reser tillbaka till år 1985 för att ta hjälp av Marty då Docs fru blivit tillfångatagen av den onde kung Midas Tannen i Medeltiden.

Tillbaka till Framtiden 1 är verkligen en jätteskön film! Tvåan har jag dessvärre inte sett. Trean har jag sett men det var länge sen och jag minns inte mycket av den. Men hur som helst. Ettan är verkligen jätterolig. Bra manus och jag gillar Michael J. Fox som huvudrollsinnehavare. Det är en film som man inte måste tänka mycket för att se och verkligen något som jag rekommenderar om man vill ha en smårolig lättare film.

• Filmstar

Jag verkar vara den enda här som inte gillar den här serien.

Jag tycker att handlingen är ok och bra påhittat, men själva filmen är så otroligt seg och dålig.

Tycker samma sak om Indiana Jones-serien, förutom "dåliga-biten".

Jag somnar så fort jag försöker att se på en sådan film.

Nej, det är ingenting för mig.

Jag har kommit halvvägs i ettan och tvåan. Båda är lika tråkiga.

Varsågod, nu kan ni hoppa på mig hur mycket ni vill :)

Jag verkar vara den enda här som inte gillar den här serien.

Jag tycker att handlingen är ok och bra påhittat, men själva filmen är så otroligt seg och dålig.

Varsågod, nu kan ni hoppa på mig hur mycket ni vill :)

Å det e precis vad jag tänker göra!!! :)

Nämen, tycker inte att de är så dåliga. Kul idé med ttbaka tll frmtidn, den e kanske lite seg, har sett ettan en gång och blev lite yr av den. Trean tycker jag däremot bättre. Tror att filmen kan vara rolig för att man så lätt förstår så krångliga saker. Sedan återkommer ju alla personer hela tiden och det slutar så lyckligt hela tiden. Kanske inte för den vuxne om du nu e vuxen greenie :D men jag tycker att de e sevärda. Sedan har jag av Indianafilmerna bara sett den tredje men den e riktigt bra! Är nu inte säker men jag hörde att den serien skall göra som hela den fantasilösa filmvärlden. Ja den ska göra en uppföljare.!

Varsågod, nu kan ni hoppa på mig hur mycket ni vill

Mummel...hm..mummel... lite upprörd över detta greenleaf, indiana jones är bra

• Filmstar

Varsågod, nu kan ni hoppa på mig hur mycket ni vill

Mummel...hm..mummel... lite upprörd över detta greenleaf, indiana jones är bra

Nej, Indiana Jones är inte bra, men den är heller inte dålig.

Det är en intressant film, bara det att jag inte tycker det. Handlingen är det ingen fel på, men jag lyckas ändå somna till varje film som jag försöker titta på. Jag försöker i alla fall, hehe.

Sorry för OT:n, Tillbaka till ämnet.

I viken film reser den lilla killen (MIchael J Fox) tillbaka till den tiden då hans föräldrar möttes? Jag tror att det var hans föräldrar i alla fall, men det konstiga var att Michael spelade även pappan då. Det var vid någon bal också.

Tyckte den filmen var ok att titta på tills jag kom någonstans i slutet. Gissa vad jag gjorde då? Just det, jag somnade.

Vilken film var det?

• Filmstar

Har för mig att det är i Del #2 han gör det...

Men det är säkrt Del #1...säger iaf Del #2.

Hmm, var det en trivia fråga eller undrade du själv ? :lol:

Jag kollar upp ---> Det var i den andra, Del #2...

Även om det händer liknande grejer i den första, Del #1.

Tror jag iaf...jag blandar bara ihop dem...Men det var Del #2.

nej, nej...det var i del1 som han åkte tillbaka till balen, föräldrarna och hela köret...i del2 åkte han tillbaka dit ytterligare en gång och den här gången var han tvungen att se upp för sig själv eftersom hans "andra jag" från första filmen fanns där...så är det! :D

Jag verkar vara den enda här som inte gillar den här

Nej nej, du är inte ensam... Har sett en av dom, det värsta jag gjort i hela mitt liv. Då tycker jag bättre om The Ring... Jag gillar visserligen M J Fox.... I Spin City..... Men inte annars.. Vet inte riktigt varför jag inte gillar Tillbaka till Framtiden, den tilltalar mig inte..

Nu ska jag göra upp en sak en gång för alla.

Michael J. Fox spelar alla sina manliga släktingar förutom hans pappa och den enda kvinnliga släkting han spelar är hans blivande dotter. Och jag förstår alla er som inte har sett Tillbaka till Framtiden 4 och 5 eftersom de inte är klara med de filmerna ännu, men har ni några nyheter om de två filmerna så får ni gärna skriva det här. :angry:

Gillar ettan starkt.....

Tvåan är plump....

Trean ochså om det inte varit för alla sköna gliringar till Westernfilmerna, det gör den helt klart sevärd.

Kan inte påstå att jag ser fram emot nya filmer i serien - ettan räcker långt och länge......

/// Howe

Ps Älskar Christoper Lloyds inhopp i Spin City - jag skratts så jag grät..... Ds

• Moderator

Har inte sett filmerna på länge, men jag avgudade dem som ung. Åtminståne den första. Fox var så cool och han var så häftig som åkte skateboard, Lea Thompson var supersnygg, Christopher Lloyd var jätterolig och Crispin Glovers som pappan gjorde att man började uppskatta sin egen farsa mer (såg på imdb att han, Crispin Glover, var snubben som slogs mot charlies angels i gränden, snacka om olika roller!

Dessutom var historien i första filmen så häftig, den var smart. I den andra blev det för rörigt och den tredje kändes inte som om den hörde ihop med de första. Har aldrig förlåtit det flygande loket i slutet. :-)

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...