Jump to content

Oscarsgalan 2008

Peo

Rekommenderade inlägg

• Filmstar

Plox: Ja, jag har hört att Fjärilen i glaskupan ska vara bra och sevärd, men det är kanske som Jojje säger att den låter tung och inte så värst intressant. Men om jag finner och hinner, varför inte ?

Addison DeWitt: Ja, jag läste också om det och det var vad som gjorde att jag reagerade. Men nu kom nog förklaringen av Peo - den hade premiär för sent i hemlandet. Väldigt synd, för den hade varit rolig att ha med.

• Svar 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kan även nya medlemmar som inte har skrivit så många inlägg än testa vår Oscarchat inför galan på söndag. Står det Verifieras eller Medlem under ditt medlemsnamn så ska det gå bra att testa vår chat nu på förstasidan av filmsnack.se.

Jag tycker Tommy Lee Jones inte riktigt känns som en huvudroll i No Country for Old Men, mest bara en nyckelroll. I boken är karaktären säkert en huvudroll, men det är ju i boken det. Tycker om jag tänker till lite att både Brolins, Jones och Bardems karaktärer alla är huvudroller, eller en trio mycket starka biroller... det är svårt att bestämma sig.. :huh:

• Filmstar

Så här hade antagligen mina personliga nomineringar sett ut för filmer från 2007:

Bästa film:

American Gangster

Michael Clayton

No Country for Old Men

Tropa de Elite

Zodiac

Bästa regi:

Joel & Ethan Coen (No Country for Old Men)

David Fincher (Zodiac)

José Padilha (Tropa de Elite)

Sean Penn (Into the Wild)

Ridley Scott (American Gangster)

Bästa manliga skådespelare i huvudroll:

Daniel Day-Lewis (There Will Be Blood)

Michael Douglas (King of California)

Ryan Gosling (Lars and the Real Girl)

Emile Hirsch (Into the Wild)

Philip Seymour Hoffman (Before the Devil Knows You're Dead)

Bästa kvinnliga skådespelerska i huvudroll:

Laura Linney (The Savages)

Ellen Page (Juno)

Hillary Swank (Freedom Writers)

Charlize Theron (The Valley of Elah)

Evan Rachel Wood (King of California)

Bästa manliga skådespelare i biroll:

Javier Bardem (No Country for Old Men)

Ben Foster (3:10 to Yuma)

Philip Seymour Hoffman (Charlie Wilson's War)

Yigal Naor (Rendition)

Tom Wilkinson (Michael Clayton)

Bästa kvinnliga skådespelerska i biroll:

Catherine Keener (Into the Wild)

Emily Mortimer (Lars and the Real Girl)

Amy Ryan (Gone Baby Gone)

Tilda Swinton (Michael Clayton)

Reese Witherspoon (Rendition)

Håller i stort med dig Czech - har dock inte sett Tropa de Elite, som jag nog ska se efter allt snack här på forumet.

Att Emile Hirsch inte fick en nominering för sin insatts i Into the wild är kanske det som gör mig mest besviken, en film som jag mycket väl kan ge en femma vid en andra titt. American Gangster känns också något underrepresenterad bland nomineringarna. Så också Zodiac.

Av de nominerade är det antagligen Tommy Lee Jones två nomineringar jag ställer mig mest emot + Micke Clayton-filmen, som jag inte alls tycker var något speciellt...

• Filmstar

Plox: Kul att höra. Ja, just Into the Wild verkar ha blivit hi princip helt bojkottad, för det kändes som en Oscarsfilm. Jag var inte helt frälst när jag såg den, men har inte kunnat sluta tänka på den och vill se om den inom kort. Annars är det som du säger att Tommy Lee Jones kanske inte borde fått sin nominering, men å andra sidan var han inte dålig. Jag hade ju också gärna sett Ben Foster få en nominering före Casey Affleck som jag både tycker var sämre och tycker mindre om. Michael Clayton förstår jag fått sina nomineringar mer efter andra gången jag såg den. Första gången kände jag inte alls att den borde få några nomineringar. Tycker inte den ska vinna, men den är iaf förtjänt att nämnas i ett par kategorier.

• Filmstar
Tycker att Clayton har fått för många nomineringar, men huvudroll och originalmanus förtjänar den. Nu vet jag visserligen inte ett skit om vilka andra filmer som haft originalmanus under året, men ändå ^_^

Nja, personligen tycker jag de två birollerna som Tom Wilkinson och Tilda Swinton gör nog är mer värda sina nomineringar än vad George Clooney är. Missförstå mig inte, han spelar bra, men det finns minst fem andra som varit bättre. Det är det tveksamt om det varit för de andra nämnda.

American Gangster känns också något underrepresenterad bland nomineringarna. Så också Zodiac.

Av de nominerade är det antagligen Tommy Lee Jones två nomineringar jag ställer mig mest emot + Micke Clayton-filmen, som jag inte alls tycker var något speciellt...

Håller helt med och förstår inte riktigt vitsen egentligen med att nominera både i huvudroll och biroll. Alla vet ju att man inte kan vinna båda. Eller chansen är i alla fall jävligt minimal.

Som jag sa i fel tråd så tycker jag Denzel skulle haft en nominering istället för Tommy Lee

Var ifrån får ni att Tommy Lee Jones har två nomineringar ? Han har endast blivit nominerad för sin huvudroll i In the Valley of Elah. Men jag håller med om att andra hade varit mer värda, men han var också bra. Han har dock redan vunnit sin Oscar (Jagad).

jag har ingen koll på om Tommy har två jag tänkte mer på Cate Blanchette

Ah fick för mig att Tommy Lee Jones var nominerad för både No country for old men och In the valley of Elah, hade t.o.m. missat att han hade huvudrollen i NCFOM... trodde det var en birolls-nominering...

Precis bokat biljetter till There Will Be Blood ikväll, ska minst sagt bli intressant!

Ah fick för mig att Tommy Lee Jones var nominerad för både No country for old men och In the valley of Elah, hade t.o.m. missat att han hade huvudrollen i NCFOM... trodde det var en birolls-nominering...

Precis bokat biljetter till There Will Be Blood ikväll, ska minst sagt bli intressant!

men Tommy lee kan väl knappast ases ha huvudrollen i NCFOM. Det må väl vara Brolin även fast jag nog tycker Bordeen har det

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...