Moderator Manetheren Skriven 27 Februari, 2008 Moderator Report Share Skriven 27 Februari, 2008 Grattis Batuss! (filmlover minsann!) Fint tippat. Hade som sagt sett fler filmer inför galan i år än något annat år tidigare. Och det hade man ju jävligt mycket för! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 27 Februari, 2008 Report Share Skriven 27 Februari, 2008 Grattis till vinnaren Är lite irriterad på mej själv att jag i bästa kvinnliga biroll inte gick efter känslan utan tog den mest tippade. Jag hade samma kännsla för Tilda i år som jaghade inför Alan Arkin ifjol. men men man fegar ur ibland. Fast det hade ju inte varit tillräckligt ändå. Man klantade sig på kostym i år. Så nästa år när jag tar ett kostymdrama lär det bli nå annat som vinner eller så lär det vara 5 nominerade kostymdraman så man väljer fel. Måste också gratulera Manne. Det är inte alltid det lättaste att komma sist heller. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Februari, 2008 Filmstar Report Share Skriven 27 Februari, 2008 Yojimbo: Nu vet jag inte om du tittade ensam eller med någon/några andra, men det gjorde jag och det var ett tillfälle då vi kunde snacka och stänga av ljudet under pauserna. Förra året satt de i studio och Gårdinger blev, som många kommer ihåg, riktigt full och jobbig. Fast det var lite kul iofs, men han gjorde bort sig totalt. Kan ha varit en av orsakerna, men då borde han inte fått vara med alls i år. Tycker det var bättre så här. Och de säger ändå inget nyttigt i pauserna, det är bara "Ja, nu har Harry Potter 4 Oscars, Nalle Puh bara 2". Saker man redan vet... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 27 Februari, 2008 Report Share Skriven 27 Februari, 2008 Yojimbo: Nu vet jag inte om du tittade ensam eller med någon/några andra, men det gjorde jag och det var ett tillfälle då vi kunde snacka och stänga av ljudet under pauserna. Förra året satt de i studio och Gårdinger blev, som många kommer ihåg, riktigt full och jobbig. Fast det var lite kul iofs, men han gjorde bort sig totalt. Kan ha varit en av orsakerna, men då borde han inte fått vara med alls i år. Tycker det var bättre så här. Och de säger ändå inget nyttigt i pauserna, det är bara "Ja, nu har Harry Potter 4 Oscars, Nalle Puh bara 2". Saker man redan vet... Håller med. Men det skulle vara kul om de verkligen kunde utnyttja pauserna till att kommentera. Nu ska de ju hinnamed reklam själv också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Februari, 2008 Filmstar Report Share Skriven 27 Februari, 2008 Håller med. Men det skulle vara kul om de verkligen kunde utnyttja pauserna till att kommentera. Nu ska de ju hinnamed reklam själv också. Ja, det var det som var bättre när det gick på SVT. Då slapp man reklamen och de kunde diskutera och komma med lite bättre kommentarer och inlägg. Så här blir det lite sammanfattning av vad som hänt (vilket man redan vet) och sen reklam. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 27 Februari, 2008 Report Share Skriven 27 Februari, 2008 Håller med. Men det skulle vara kul om de verkligen kunde utnyttja pauserna till att kommentera. Nu ska de ju hinnamed reklam själv också. Ja, det var det som var bättre när det gick på SVT. Då slapp man reklamen och de kunde diskutera och komma med lite bättre kommentarer och inlägg. Så här blir det lite sammanfattning av vad som hänt (vilket man redan vet) och sen reklam. Ja, det var bättre förr... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Februari, 2008 Moderator Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Vet inte hur många som har Boxer och därmed missade slutet på Oscarsgalan. Orehört irriterande var det hur som helst. Mailade Boxer för att fråga varför och fick detta svar: Hej Kanal 9 ingår i Boxerpaketet och Lilla Paketet och sänder måndag - fredag mellan 17.40 - 05.40 och lördag - söndag mellan 14.30 - 02.30. Mvh Boxer Kundtjänst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 28 Februari, 2008 Report Share Skriven 28 Februari, 2008 haha vadå så de bara bröt sändningen 05.40? Värsta jag hört på länge. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 28 Februari, 2008 Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Vet inte hur många som har Boxer och därmed missade slutet på Oscarsgalan. Orehört irriterande var det hur som helst. Mailade Boxer för att fråga varför och fick detta svar: Hej Kanal 9 ingår i Boxerpaketet och Lilla Paketet och sänder måndag - fredag mellan 17.40 - 05.40 och lördag - söndag mellan 14.30 - 02.30. Mvh Boxer Kundtjänst Men hallå du ska inte skriva till Boxer. Du ska RASA i Aftonbladet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 28 Februari, 2008 Author Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Uselt. Oscarsgalan var ju slut klockan 6 och galans två viktigaste priser återstod när Boxer avbröt. Tur att man har comhem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Februari, 2008 Moderator Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Precis, missade de två tunga priserna. Och det var ju inte som att någonting annat började sända då, det blev ju svart och boxen sa att jag inte hade tillstånd att visa kanalen. Tur att vem-det-nu-var hade en bra länk så jag hann höra sista tacktalet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 28 Februari, 2008 Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Precis, missade de två tunga priserna. Och det var ju inte som att någonting annat började sända då, det blev ju svart och boxen sa att jag inte hade tillstånd att visa kanalen. Tur att vem-det-nu-var hade en bra länk så jag hann höra sista tacktalet. Stå på dej Manne. Klaga och säg att du ska få billigare räkning eller nått för du inte fick det du faktiskt betalar för eller nått. jag vet inte hur det fungerar med Boxer om man köper den eller hyr den eller om man köper den och sedan betalar för vissa kanaler. men p nått sätt borde dom kunna kompensera dej lite om du skäller lite Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 28 Februari, 2008 Author Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Mysteriet tätnar... Det är regeringens fel enligt Boxer. Jag tog mig friheten att fråga Boxers informationschef och han svarade så här: Hej Peo Kanal 9 har sändningstillstånd måndag - fredag mellan 17.40 - 05.40 och lördag - söndag mellan 14.30 - 02.30. Eftersom marknätet är fullt har tillståndsgivaren (i detta fall regeringen, i framtiden Radio- och TV-verket) beslutat att kanaler kan tidsdela så att fler kan sända än som frekvensmässigt får plats. Jag beklagar verkligen om ett intressant program avbröts. Skicka gärna en blänkare till Kanal 9, inte för att jag tror att de inte själva beklagar att det blev som det blev. Nya sändningstillstånd är aviserade till den 1 april. Kanske får Kanal 9 då sända heltid. Kanalen blir ju bättre och bättre... Mvh Johan Rimligtvis borde SBS som driver både Kanal 9 och Kanal 5 känt till detta och sänt galan på Kanal 5 istället. Tokstollar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 28 Februari, 2008 Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Vilken skandal. Men var det ingen som råkade ut för det här under förra årets Oscarsgala? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Februari, 2008 Moderator Report Share Skriven 28 Februari, 2008 Vilken skandal. Men var det ingen som råkade ut för det här under förra årets Oscarsgala?Nej, jag har ju funderat just på den saken. Och förra året såg jag hela galan, det är jag säker på. De måste alltså ha ändrat sändnintstider till i år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.