Jump to content

Sämsta filmen ni har sett?


Mathilde

Rekommenderade inlägg

Ang. den lilla MI-diskussionen häruppe så kan man sammanfatta de filmerna med att de är löjliga, överskattade och ingen av dem är särskilt bra.

 

Jag vet inte om jag skrivit i den här tråden förut, och nu när jag börjat skriva inlägget så orkar jag inte titta (får göra det när jag skrivit klart), men en film som helt klart är uppe och slåss i toppen bland de sämsta filmerna jag någonsin sett är Harry Potter and the Half-Blood Prince, där jag bara satt i 150 minuter och vred mig i plågor på Rigoletto. Gick hem och tog en dusch efteråt för att den fick mig att må så illa.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag har en tendens att förtränga minnena av riktigt kassa filmer. Men den sämsta jag har sett är Son of the Mask som var en mardröm att se. Den handlar i princip om en dataanimerad bebis som springer runt och dansar. Jag har fått lite fobi för dataanimerade bebisar sedan jag såg filmen.

 

På rak arm är Twilight och New Moon ett par usla filmer jag kan komma på. Som sagt har jag sett sämre, men förträngt de flesta ur minnet. Dessa "movie"-filmer har jag avstått ifrån att se, och jag tror att det är något jag gjort rätt i.

Link to comment
Share on other sites

Har sett HP6 två gånger, och jag kan verkligen inte säga att den är särskilt bra som film heller. Men mitt största beef är inte att den inte stämmer överens med boken kapitel för kapitel. Problemet är att de ändrar fundamentala saker, såsom karaktärers personligheter, och för att inte tala om att de nästan helt och hållet ignorerar storyn i boken. Utan att försöka nedvärdera HP6 som bok så är det egentligen som en förberedelse för sjuan. Den slutgiltiga uppgiften presenteras, förklaras och förbereds.

 

Här viftade man bort det i ett par mediokra, halvdana scener.

 

Fy fan vad jag avskyr den.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett par riktiga kalkoner där ute, men jag skulle nog säga att "Jaws: The Revenge" tar priset, och då är jag ändå väldigt glad för charmiga b-filmer.

 

En haj som siktet inställt på en enda familj... jisses.

 

Sen gillade jag inte "Avatar" alls, men den kan man ändå inte räkna som en rent av dålig film, med tanke på dess imponerande CGI osv.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett par riktiga kalkoner där ute, men jag skulle nog säga att "Jaws: The Revenge" tar priset, och då är jag ändå väldigt glad för charmiga b-filmer.

 

En haj som siktet inställt på en enda familj... jisses.

Haha den har visst sprungit förbi mig den rullen, får bli att kolla någon dag för ett gott skratt! ;)

 

Personligen toppar nog Route 666 min lista över totalt värdelöst skräp jag någonsin sett! Det bör tilläggas att detta har jag tyckt sedan det att jag såg filmen när den släpptes på video, vid tolv års ålder. En "Action/Horror/Thriller"(IMDbs kategorisering) som inte lyckas roa en tolv åring?

Stor hit! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett par riktiga kalkoner där ute, men jag skulle nog säga att "Jaws: The Revenge" tar priset, och då är jag ändå väldigt glad för charmiga b-filmer.

 

En haj som siktet inställt på en enda familj... jisses.

Haha den har visst sprungit förbi mig den rullen, får bli att kolla någon dag för ett gott skratt! ;)

 

En annan film jag kan rekommendera är "Sakura Killers", klassisk ninjafilm från 80-talet som är så skön en film kan bli. ;)

 

"Chuck Connors is The Colonel in... Sakura Killers!" haha!

 

http://www.youtube.com/watch?v=8fafRT85boU

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Är det den då dom är på någon slags forskarprom och hajen attackar stående på bakfenorna? :lol:

 

Hur som haver. Ser inte speciellt mycket riktigt dåliga filmer längre. Det är ju inte längre som när man var liten och var tvingad att kolla på filmen som gick på en av de två kanalerna som fanns. Oftast tittar man på filmer som man är något sånär intresserad utav.

 

En och annan riktig besvikelse har det dock blivit. Men då brukar jag stänga av. Senast var det väl motorcykel filmen hell ride. Coolt omslag prytt tarantinos namn och ett ämne som motorcykelgäng borde ju vara hyffsat. Men icke. Riktigt tråkig skitfilm, tror jag stängde av efter en kvart.

 

En annan var indie-nonsens filmen gigantic med zooey deschanel. Den såg jag dock klart.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Senast var det väl motorcykel filmen hell ride. Coolt omslag prytt tarantinos namn och ett ämne som motorcykelgäng borde ju vara hyffsat. Men icke. Riktigt tråkig skitfilm, tror jag stängde av efter en kvart.

Ha, om du kollar några inlägg ovan kan du se vad jag tyckte om Hell Ride. Är helt och hållet på din sida!
Link to comment
Share on other sites

Ikväll såg jag Battlefield Earth. Jag måste ge den cred för att den fick mig att skratta ett par gånger. Det var såna här "seriöst, ni trodde detta var en bra idé?"-skratt. Ahhhh, fan va kass film.

 

haha, när jag såg den första gången så tyckte jag den var bra, iof var jag bara 11år eller så...

 

sämsta film jag har sett är nog en film som handlade om ett "killer clown", dvs en clown som dödar folk, en b-film med 7.2 poäng på imdb?! Jag o bror såg den, kom dock inte ihåg vad den hette. (SPOILER) FIlmen slutar med att den snygga bruden i filmen dödar clownen, men blir lite crazy själv.

Link to comment
Share on other sites

Sämsta kan kanske vara "Highwaymen" med Jim Caviezel och Rhona Mitra. Den var väldigt dålig. Och den var otroligt kort. Det kändes mer som en kortfilm.

 

Om man inte räknar med alla dom givna: Date movie, Disaster Movie, Superhero movie osv. Så tycker jag att Mission Imposible 2 är en galet dålig film. Jag älskar ettan och gillar 3an rätt mycket också men denna jävla rulle är bara ett 2 timmars långt slagsmål med "coola" effekter.

Jag tycker om Mission Impossible 2 hyggligt - dock en film jag föll för mer som yngre. Den är helt klart snygg men skådespeleri och trovärdigheten vär inte hög. Dock gillade jag inte alls Mission Impossible 3 då den kändes seg, oinspirerande och 2:an hade redan tömt konceptet kände jag. Den är knappast en av de sämsta filmer jag har sett, men mer än 2/5 får den inte i betyg av mig. MI2 skulle jag nog ge en stark 3/5 i betyg idag.

 

Mission Impossible 2 är faktiskt ganska bra. Ettan var ju jättetråkig. Trean var skaplig.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...