Jump to content

Sämsta filmen ni har sett?


Mathilde

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar
Jag såg en film igår som lätt platsar här - The Blair Witch Project. En skräckfilm från 1999. Det fanns inget i den filmen som jag tyckte var bra. Jag var tom lite deprimerad när den var slut. Storyn är så tunn så tunn. Förutsägbara händelser och riktigt dålig "förklaring" till att det som hände hände. Det som hände ja, det var så löjligt så det inte var klokt. Skådespelarinsatserna dåliga och onaturliga. Och som kronan på allt - "handhållen kamera filmning". Finns det något mer irriterande i en film?

Håller med!

 

PS. Tog mig friheten att ändra lite grann på inlägget om ni inte märkte det. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag såg en film igår som lätt platsar här - Det okända. En svensk skräckfilm från 2000. Det fanns inget i den filmen som jag tyckte var bra. Jag var tom lite deprimerad när den var slut. Storyn är så tunn så tunn. Förutsägbara händelser och riktigt dålig "förklaring" till att det som hände hände. Det som hände ja, det var så löjligt så det inte var klokt. Skådespelarinsatserna dåliga och onaturliga. Och som kronan på allt - "handhållen kamera filmning". Finns det något mer irriterande i en film?

Jag vet att jag tyckte den var läskig när den kom - antagligen för att den var svensk... och för att jag var "yngre". Jag vet också att den är gjord av Tre vänner - samma killar som gjort Svensson Svensson och Heja Björn bland annat. Mest vet jag dock att det i princip är en svensk rip-off på Blair Witch Project. Vad tyckte du om den filmen?

 

EDIT: Trodde det var ett stavfel du ändrat Jojje, men såg sen vad det var... :D

Link to comment
Share on other sites

Den har ju en hel del likheter med Blair witch och har säkert inspirerats i mångt och mycket av den. Blair witch är en riktigt usel film (för övrigt så är Blair witch en film som passar utmärkt som mest överskattad). Jag har inte mycket gott att säga om den. Att dessutom köra med "det här är en verklig dokumentär" gör det hela ännu värre. Det funkade bättre för Cannibal holocaust då det åtminstone fanns en del som trodde det var på riktigt.

 

Blair witch är en dålig film men visar att man kan sälja allt med bra marknadsföring. Trots allt är den bättre än Det okända. Den är bara löjlig.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Men ärligt talat så gillade jag Blair With Project när jag såg den för några år sedan nu (7/10).

Jag blev sugen på att se om filmen när jag såg det där klippet faktiskt. Jag verkar vara en av få här som tyckte Blair Witch Project ruggig, men jag gillar verkligen inte gamla sägner och läskigheterna i filmen som inte går att se, så att man måste fantisera saker och ting i sitt eget huvud. Jag har också en akilleshäl när det kommer till dokumentärliknande bilder, som nog började med Efterlyst:s arrangerade brottsfilmer när jag var väldigt liten. Och om man, som i Blair Witch's fall, parar ihop det med rädslan jag har inför skogen så blir det ju en vinnande kombination.

 

Jag kommer ihåg när jag för ett år sedan sov i tält på en igenvuxen, beryktad gård mitt i skogen hemma i mina trakter, där det i 150 år har snackats om en förbannelse för att alla generationer som bott där har tagit livet av sig. I alla fall så hördes det bland annat ett antal högst märkliga ljud där vid flera tillfällen när jag sov över (som såklart påminde lite om Blair Witch). Det värsta var tydliga ljud av en klockpingla, som på några få sekunder lät långt bort för att sedan låta knappt 15 meter från tältet - det var ruggigt.

Link to comment
Share on other sites

Om man inte räknar med alla dom givna: Date movie, Disaster Movie, Superhero movie osv. Så tycker jag att Mission Imposible 2 är en galet dålig film. Jag älskar ettan och gillar 3an rätt mycket också men denna jävla rulle är bara ett 2 timmars långt slagsmål med "coola" effekter.

Jag tycker om Mission Impossible 2 hyggligt - dock en film jag föll för mer som yngre. Den är helt klart snygg men skådespeleri och trovärdigheten vär inte hög. Dock gillade jag inte alls Mission Impossible 3 då den kändes seg, oinspirerande och 2:an hade redan tömt konceptet kände jag. Den är knappast en av de sämsta filmer jag har sett, men mer än 2/5 får den inte i betyg av mig. MI2 skulle jag nog ge en stark 3/5 i betyg idag.

Link to comment
Share on other sites

Om man inte räknar med alla dom givna: Date movie, Disaster Movie, Superhero movie osv. Så tycker jag att Mission Imposible 2 är en galet dålig film. Jag älskar ettan och gillar 3an rätt mycket också men denna jävla rulle är bara ett 2 timmars långt slagsmål med "coola" effekter.

Jag tycker om Mission Impossible 2 hyggligt - dock en film jag föll för mer som yngre. Den är helt klart snygg men skådespeleri och trovärdigheten vär inte hög. Dock gillade jag inte alls Mission Impossible 3 då den kändes seg, oinspirerande och 2:an hade redan tömt konceptet kände jag. Den är knappast en av de sämsta filmer jag har sett, men mer än 2/5 får den inte i betyg av mig. MI2 skulle jag nog ge en stark 3/5 i betyg idag.

 

Jag tycker verkligen precis tvärtom! 2an är mer en lång förestälning utav stunts än en film med handling, skådespeleri och allt åt det hållet. 3an därimot känns mer seriös samt bjuder på lite djup i karaktärerna. Men det 3an lyckas bäst med av allt är den trovärdige skurken i Philip Seymour Hoffman. Skurken i 2an får mig helt enkelt bara att skratta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kan helt enkelt inte motstå en sån här tråd, så jag piskar lite liv in i denna:

 

Sämsta filmen jag har sett, samtliga kategorier måste vara Possession

Inte ens biten när den hysteriska fransyskan börjar spy filmjölk ur samtliga anatomiska öppningar (plus moms) lyckades rädda denna totalsmörja till elände.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Kan helt enkelt inte motstå en sån här tråd, så jag piskar lite liv in i denna:

 

Sämsta filmen jag har sett, samtliga kategorier måste vara Possession

Inte ens biten när den hysteriska fransyskan börjar spy filmjölk ur samtliga anatomiska öppningar (plus moms) lyckades rädda denna totalsmörja till elände.

Minns att jag inte heller var särskilt förtjust i Possession, men ser att jag ändå gav den 3/5 så något måste den ha haft. Var nog lite för snäll med betyget där, men fotot var väl inte så pjåkigt iaf.

Link to comment
Share on other sites

Kan helt enkelt inte motstå en sån här tråd, så jag piskar lite liv in i denna:

 

Sämsta filmen jag har sett, samtliga kategorier måste vara Possession

Inte ens biten när den hysteriska fransyskan börjar spy filmjölk ur samtliga anatomiska öppningar (plus moms) lyckades rädda denna totalsmörja till elände.

Minns att jag inte heller var särskilt förtjust i Possession, men ser att jag ändå gav den 3/5 så något måste den ha haft. Var nog lite för snäll med betyget där, men fotot var väl inte så pjåkigt iaf.

Jag har inte sett den ännu, men enligt min smak så verkar den ha potential att gå hem hos mig. Jag vet att många gillar den mycket också, så jag tror mer på att jag kommer tycka att den är väldigt bra, snarare än dålig.

Link to comment
Share on other sites

Kan säga så här: Detta är en film för alla som såg House by the Cemetary och började samla idolbilder på ungen i den.

Vi däremot som bara satt och väntade på att dr Freudstein (ha ha, bästa namnet på en badguy) skulle äta upp fanskapet vrider oss i ofrivilliga spasmer genom hela Possession.

 

Ni som tycker om den, gött för er. Ni måste vara mer uppmärksamma än jag och rent av sett något som räddar filmen.

Själv så gör jag mig hellre illa på fantasifulla sätt än att se den igen (och då har jag ändå sett den 2 gånger). :blink:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...