Moderator Manetheren Skriven 24 Februari, 2003 Moderator Report Share Skriven 24 Februari, 2003 Vi männsikor har ju en enastående förmåga att hitta många fler negativa saker än positiva. Tänkte slå an på det i den här tråden. Vi har avhandlat favoritskådisar och favoritfilmer och favoritregissörer. Nu skulle jag vilja veta vilka skådespelare ni inte klarat av att se, som ni verkligen avskyr. Kom ihåg att motivering är viktigt! :-) OBS! innehåller spoilers! Jag vill börja med Kevin Costner. Hans "Dansar med Vargar" var utmärkt, riktigt bra. Tidgare filmer som "De omutbara" och "Ingen utväg" var han helt ok i. Men efter succen med "Dansar med vargar" och "Robin Hood" fick han storhetsvansinne totalt. I "JFK" var han hjälten igen. I "Bodyguard" var han superhjälte. Den avslyvärda slutscenen där någon står och pratar om hur Gud vakar över alla samtidigt som kameran zoomar in Costner bakom kan jag spy åt. I "A perfict world" skulle han spela skurk. Det slutade som vanligt, pojken han kidnappat grät när Costners karaktär höll på att dö och det såg ut som om Clintan också var på väg att böla. Han blev stor hjälte igen på slutet alltså. Och så i "Waterworld". Där skulle han också spela brutal skurk. Filmen slutade likadant som de andra. Han seglar iväg och hon pratar samtidigt om honom som om han vore nån gud som räddat mänskligheten. Blä! Efter det har jag inte klarat av att se en film med karln. Vad är det för fel på en människa som blir så besatt av att var hjälte att han måste skriva såna roller i varenda film han gör!? Dessutom vet jag inget som är så tråkig som Costner. Inga känsloutspel över huvud tagen, bara nån sorts misslyckad coolhet som får honom att likna en bulldogg efter ett slaganfall. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 24 Februari, 2003 Report Share Skriven 24 Februari, 2003 Jag klarar inte steven segal. Inte nog med att hans filmer är löjliga. Hans rollprestationer är så irriterande att .......arghhhhhhhhhh Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 24 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 24 Februari, 2003 (ändrad) De här skådisarna gillar jag verkligen inte: Christopher Lambert: Han är verkligen kass skådespelare. Jag har bara sett honom i ett par Highlander-filmer och där har han inte visat några särskilga talanger för skådespelerit precis. Han kan inte ändra ansiktsuttryck och han gör stela roller. Dolph Lundgren: Absolut avskyvärd, men han har ju bara spelat roller i B-filmer hittills. Möjligtvis undantag från Rocky 4, men hur bra var den egentligen? Här har vi också en person som inte kan ändra ansiktsuttryck. Det enda han är bra på är att hålla sig i trimm. Skådespelerit är inget vidare här heller. Och till slut alla såpa-skådespelarna: Måste jag verkligen säga något om dem här? Ändrad 24 Februari, 2003 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 24 Februari, 2003 Author Moderator Report Share Skriven 24 Februari, 2003 Ja, Achtung, håller med dig. Steven Segal är riktigt dålig! Han KAN bara inte se tuff ut, med det barnsliga ansiktet. :-) *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 24 Februari, 2003 Report Share Skriven 24 Februari, 2003 costner gör mig också vansinnig. över huvud taget skådisar som fastnar i fack tröttar ut mig. jag vill bli överraskad. sandra bullock är en jävligt tröttande skådis tycker jag. aldrig speciellt övertygande och alltid halvt hysterisk. paolo roberto måste annars vara den sämsta skådisen jag nånsin sett i en film. jag klarade inte ens av att titta klart på 9 millimeter (hette den så?), det blev alltför pinsamt. och meg ryan, kan hon spela nåt annat än hurtiga komediroller? gnhgngh.. för övrigt; arnold schwarzenegger borde hålla sig till robotroller. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 24 Februari, 2003 Report Share Skriven 24 Februari, 2003 arnold schwarzenegger borde hålla sig till robotroller. Va men arnold är ju allas favorit...................... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 24 Februari, 2003 Report Share Skriven 24 Februari, 2003 Några jag inte klarar av direkt är Katie Holmes och James van der Beek kanske för att dom spelar i Dawsons Creek som jag inte tycker om alls.. Sen har vi även Kevin Costner som jag tyckte väldigt mycket om efter Bodyguard men efter 3000 miles to Graceland... neee inte längre... Det finns massor mer och jag kommer att printa ner det någon dag... trycker bara på edit... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Christopher Lambert Hur kan man inte gilla honom ? Han har ju i princip kultstatus ju...Vet inte om jag sett en hel Highlander-film iof, men han har gjort några andra filmer som är sevärda, bl.a. Resurrection och Knight Moves. Finns även en annan film med honom som jag har för mig att jag gillade. Han och ett gäng andra personer är inne i en byggnad och den eller de som lyckas ta sig ut får en stor summa pengar. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, men den var ganska ok...någon som vet vilken det var ? Steven Seagel måste vara en av de jobbigaste, håller med om det. Finns även andra, men just nu vill jag inte tänka på negativa saker Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 25 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Lambert tycker jag är helt OK. Han är bra i Bessons Subway t ex. Jag har lite svårt för Mel Gibson. Jag vet inte vad det är, men han känns inte äkta på nåt sätt. Gillar inte hans stil i Dödligt vapen. För kaxig på nåt sätt. Kanske därför jag inte är störtförtjust i Braveheart som många andra gillar. En som har spelat liknande roller som jag tycker är betydligt mer sympatisk och en bättre skådis är Bruce Willis. Men, Gibson, näe. Seagal, Stallone (i viss mån), Dolph, Van Damme är ju självklara hatobjekt, egentligen mest beroende på att dem oftast är med i usla filmer. Arnold däremot är harmlös, tycker jag, kanske då beroende på att han gjort bra filmer (Predator, Total Recall, Terminator-filmerna). Gibson har ju varit med i en del OK filmer, men jag gillar honom ändå inte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 25 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Nae, jag ve tinte riktigt, men Lambert är en skådespelare som jag har väldigt svårt för i filmer. Har inte sett Bessons subway så jag kan inte uttrycka mig om den filmen, men i de filmer som jag har sett honom har inte inte varit imponerande. Jag har lite svårt för Mel Gibson. Jag vet inte vad det är, men han känns inte äkta på nåt sätt. Gillar inte hans stil i Dödligt vapen. För kaxig på nåt sätt. Kanske därför jag inte är störtförtjust i Braveheart som många andra gillar. Där håller jag med dig. Ok, Mel Gibson är väl en ganska ok skådespelare, men i dödligt vapen är hans agerande irriterande. Även i braveheart passar han inte alls in. Han har en för humoristisk blick och det tycker inte jag passar in i sammanhanget. Seagal, Stallone (i viss mån), Dolph, Van Damme är ju självklara hatobjekt, egentligen mest beroende på att dem oftast är med i usla filmer. Arnold däremot är harmlös, tycker jag, kanske då beroende på att han gjort bra filmer (Predator, Total Recall, Terminator-filmerna). Jojje, det var tur att du sade i viss mån med Stallone för annars hade jag blivit väldigt sur på dig Stallone har gjort många bottennapp, men han är underbar, helt underbar i Rocky-filmerna. Där kan man inte säga emot mig, han är bara det. Van Damme är också en sån typ som bara kommer med i filmer på grund av hans kroppsbyggnad såsom Dolph. Fotnot: Pappan min tränade karate med Dolph för lääänge sedan. Lite småkul med tanke på att Dolph är ca 3 huvuden längre än honom Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 25 Februari, 2003 Author Moderator Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Två skådisar som är bra men som jag tröttnat på är Robert DeNiro och Samuel L Jackson. Vet att det är dödssynd att säga nåt negativt som den senare, men jag är villig riskerar min skalp här. :-) Dessa två har egentligen bara en karaktär att ta till i sina filmer. De har spela samma roll och gjort det i för många filmer. Därför har jag börjat lessna på dem. Julia Roberts är en skådespelerska jag tycker är överskattad. Hon gör bra rollprestationer, men inte mer. Vet inte vad det är, men hon känns också lite för samma hela tiden. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 25 Februari, 2003 Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Kan ha varit fortress du menade Czechflash???? Mel gibson är grym i dödligt vapen gillar honom i sådana roller Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Det kan ha varit Fortress, ja. Jag såg tvåan, men den var helt annorlunda isf (och inte lika bra). Men som sagt, jag vet inte. Julia Roberts är en av de jag verkligen inte gillar. George Clooney är en annan jag har svårt för. Josh Hartnett är ingen höjdare han heller. Juliette Lewis tycker hon bara är jobbig. Finns många andra, men filmer med dessa skådespelare försöker jag undvika. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 25 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Stallone har gjort många bottennapp, men han är underbar, helt underbar i Rocky-filmerna. Där kan man inte säga emot mig, han är bara det. Rocky-filmerna... Nja, jag vet inte. Tycker dem är rätt så dåliga. Jag gillar Stallone i första Rambofilmen (First Blood). Det är en bra film och Stallone passar i rollen. Han passar väl även utmärkt som Rocky, men jag tycker det är en sämre film, speciellt uppföljarna (i och för sig, Rambo II och III är väl inga höjdare heller ). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 25 Februari, 2003 Håller med om att First Blood är en bra film och han passar bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.