Moderator Manetheren Skriven 7 Januari, 2008 Moderator Report Share Skriven 7 Januari, 2008 Ah, härligt att fler hittat glädjen i att släppa lös rockstjärnan i sig! Har inte testat 2an lika mycket som du så jag har svårt att jämföra dem, men det överraskar lite att du höjer upp 3an som den bättre, rakii. Har bara hört omvända åsikter faktiskt. Har fullbordat karriären på nivå Normal och försöker nu komma framåt på nivå Hard. Men där börjar det ta stopp. Har kommit drygt 20 låtar in, senast klarade jag underbart sköna Black Magic Woman av Santana. I efterföljande låtar börjar ackorden dugga tätare och där har jag rejäla problem. Jag som normalt sett inte lyssnar på rock och hårdrock lider lite av att jag inte "kan" låtarna. Dock fungerar det förvånansvärt bra att lyssna till rytmen när det gäller att träffa noterna rätt. Nivån börjar iofs bli så hög att det mera är snabbhet som är avgörande, mer än träffsäkerhet. Hur som helst håller jag med om betyget, det är ett spel man kan spela för att komma vidare i, men ockås ett spela man kan lire lite när man har lust och såna spel är de bästa! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 7 Januari, 2008 Report Share Skriven 7 Januari, 2008 Ändrade min spel beställnig till en PS3:a istället. Har just nu lånat polarns Xbox och lirar Mass effect. Ganska kul. Men tyvärr så e min tv lite dum så det var inte så enkelt att koppla in så bilden är inte super och jag har inte lyckats koppla in surrondljudet. Sedan att jag suger på spel är ju en annan sak. Men jag försöker. Med lite lorsande från polarn så går det långsamt framåt. Jävligt snyggt spel i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 7 Januari, 2008 Author Report Share Skriven 7 Januari, 2008 Mass Effect köpte jag i samband med realesen och blev totalt hänförd av det, suggsesivt och stilrent, bland det bästa jag spelat alla kategorier. Råder heller ingen tvekan om att var förra årets i särklass bästa spel och hade väldigt bra element i sig av både sci-fi, rollspel och mänsklighet. Ska även jag till att köpa en PS3:a inom en snart framtid, mestadels spel som Uncharted och Metal Gear Solid 4 som lockar. Har köpt b.la Kane & Lynch: Dead Men, The Darkness och The Elder Scrolls: Shivering Isles så det blir att spela framöver, återkommer med recensioner då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 7 Januari, 2008 Report Share Skriven 7 Januari, 2008 Med såna trevliga ord måste ju Mass Effect nästan bli mitt kommande spel. Har precis klarat Uncharted - Drake's Fortune, som var grymt skoj. Snyggaste spelet jag någonsin spelat också. Jag ska införa en "policy" med mitt tv-spelande nu. §1. Spela ett spel åt gången, när jag klarat det så skeppar jag iväg det och inhandlar ett nytt. Detta då spelen är så satans dyra. Smart va?! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 19 April, 2008 Report Share Skriven 19 April, 2008 Snart, snart, väldigt snart är det här! Som jag väntat, Grand Theft Auto IV 10 dagar kvar. Någon mer än jag som bokat och bara väntar? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 20 April, 2008 Author Report Share Skriven 20 April, 2008 Självklart att man har bokat, gjorde det de första som hände då jag såg att det gick att boka, kommer bli så underbart! Själv spelar jag Rainbow Six: Vegas 2 fram till realesen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 20 April, 2008 Report Share Skriven 20 April, 2008 Låter bra det, själv köpte jag och en kompis Rainbow Six: Vegas 2 och klarade det samma dag (efter bara 8 timmar). Kanske det roligaste co-op spelet hittills - dock lite kort i story-mode som sagt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 25 April, 2008 Report Share Skriven 25 April, 2008 Ey ey ey, ingen som spelade Championship Manager och sedan följde hjärnorna bakom spelet (SIgames) vidare till Football Manager? Simulatorspel där du är en fotbollsmanager, en helt underbar spelserie som jag lirat sen jag var 9. Beroendeframkallande så att det heter duga. På FM08 har jag tre sparningar som jag spelat på. AIK - Började på säsong 2008 med en rätt störd trupp där Wilton fanns kvar och liknande, men körde. Är nu på 2021 och har bara missat ligatiteln två gånger av tretton. Är påväg mot nionde raka. Cupen har jag plockat fyra gånger men den spelas alltsomoftast av mina knattar. Royal League har jag nog bara vunnit en gång, har förtvivlat svårt att stänga matcher där och dessutom stör slutspelet egentligen försäsongen för det som spelar någon roll, allsvenskan. I Europa har det gått ok, fast har inte kommit längre än gruppspel i CL eller sextondelsfinal i UEFA-cupen. Mästare i tre länder - Startade saven med planeringen att vinna de båda Europacuperna (UEFA och Champions League), samtidigt som jag vinner de inhemska cuperna och ligorna i Italien, England och Spanien. Började i Juventus där jag efter tre år hade tagit hem både Serie A och Coppa Italia och byggt ett mer än respektabelt lag, då United blev ledigt. Plockade positionen och med en 20-årig Oier Olazabal och ett i övrigt perfekt lag tog jag hem både PL och CL säsong ett. Efter det la jag ner och har inte spelat så mycket sen dess. Spanska Real Madrid - Plockade storklubben Real för att bara köpa spanska spelare, alla utlänningar såldes eller fick ruttna i reserverna. Första säsongen var en berg-och-dalbana där jag tillslut hamnade på tredje plats, bara två poäng från guldet, vilket är strongt med hälften reserver i laget. På sommaren vann Spanien EM med fyra av mina spelare i truppen. Köpte flera stjärnor som Joaquin och Albiol men spelade så uselt i början av säsong 2 att jag tappade intresset. Don't leave me hangin' nu, någon måste lira det! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 25 April, 2008 Author Report Share Skriven 25 April, 2008 Låter bra det, själv köpte jag och en kompis Rainbow Six: Vegas 2 och klarade det samma dag (efter bara 8 timmar). Kanske det roligaste co-op spelet hittills - dock lite kort i story-mode som sagt. Oj, inte illa pinkat alls att klara ut spelet samma dag man köper det! Men jag har sällan tid med att spela nuförtiden, och främst då sommaren står inför hörnet så blir det mer av att man är ute på stan och besöker restauranger, raggar brudar och sådant som hör sommaren till. Så spelandet kommer i andra hand, men i sommar blir det en inomhusperiod då jag skaffar PS3 och Metal Gear Solid 4. Snake Eater (MGS 3) var ju inte så pass bra jag hade hoppats på, men nådde ändå upp till samma standard som 2:an, så jag hoppas att man kan klämma ur sig det sista ur Solid Snake nu. Andra spel jag frekvent ser fram emot är Alone in the dark 5, gillade 4:an skarpt och man kommer få mer valmöjligheter och frihet i femte delen. Även att man kan förstöra stora delar av omgivningen, tända eld på föremål och skadorna är mer humana man drar på sig. Släpps även det som MGS 4 i juni, kommer bli skitbra! Och när i helvete hade Remedy tänkt att kläcka ifrån sig Alan Wake? En tidsfråga innan man anar ett insiderskämt á la Duke Nukem Forever här... hums. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 26 April, 2008 Report Share Skriven 26 April, 2008 Tjalan// Jodå självklart, medlem på fmsweden och stor fm-lirare. Håller som vanligt på med en West Ham-save. Har kommt till säsong 5 nu och har 2 Premier League guld i bagaget. Väntar fortfarande på min första CL-seger så kampen fortsätter. Spelar i praktiken alltid bara med TFF och West Ham, när jag väl är klara med de lagen så kommer det alltid ett nytt uppdaterat spel och jag börjar om från början. Har blivit en del spel med mindre lag från England också, roligast hittills var min Swansea-save (som också ligger i bibblan på forumet - woho). Förbaskat kul spel - spelat i 7-8 år nu och har ännu inte tröttnat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 26 April, 2008 Report Share Skriven 26 April, 2008 Mjo, jag har också spelat i 7-8 år, men jag har haft perioder där jag tröttnat. Även på 07:an spelade jag med Real, men efter två bra säsonger, när jag var inne på min tredje och hade en trupp som var fullkomligt oslagbar, 18 vinster och 1 oavgjord i ligan... då försvinner varenda ligamatch på hela spelet i alla ligor. Höll på att börja gråta. Så då spelade jag inte 07:an något mer efter det. Sög ur musten så att det heter duga. När 08:an kom var det samma entusiasm som alltid och spelade väl fem säsonger med AIK på två veckor. Sen är det givetvis väldigt enkelt att man bara spelar med sina favoritlag, det blir så... jag har ju dock ett rätt tråkigt i England eftersom Sir Alex har byggt upp världens bästa trupp IRL, så blir ju knappt någon utmaning om man inte ska göra som jag gjorde med Real dårå. Det är f.ö. ett snuskigt roligt projekt. Det är egentligen så jag vill spela när jag inte är United eller AIK, jag vill ha ett projekt. När jag började med Juve så var det också ett projekt, bestämde mig redan från början om tre länder och cuperna. Efter en månad utan att spela är jag tillbaka i AIK-saven och spelar grymt mycket, har betat 1½ säsong igår och idag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 29 April, 2008 Author Report Share Skriven 29 April, 2008 Nu har man fått hem GTA IV men oturligt nog befinner man sig på rehablitering under dagen så man hinner inte spela förrens ikväll, men återkommer med mina reflektioner kring de första speltimmarna då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 29 April, 2008 Report Share Skriven 29 April, 2008 Tjohooo! Gta på hallgolvet när man vaknar, nu ska det liras - ska dock och jobba om 2 timmar men hinner iaf testa det lite. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 29 April, 2008 Author Report Share Skriven 29 April, 2008 Reflektioner över GTA IV År av väntan som känns som evigheter, efter att det utannonserades att Grand Theft Auto IV var under utveckling och skulle släppas kring vintern 2007 var jag inte sen att direkt förhandsboka för att vara beredd att få ett ex av spelet till min Xbox. Däremot släpptes inte spelet av förseningsskäl hemma i Rockstars studio och man sköt fram realesen till PS3 och Xbox 360 fram till dagen som nu har kommit, äntligen blev det den 29:e april, ett datum många gamers inklusive jag själv länge har sett fram emot. Klart att man har förväntningar på ett spel som detta gå jag räknar GTA: Vice City till Playstation 2 till ett av de absolut bästa spelen i världshistorien, där man bands samman klassiska Michel Mann-elementära bildvyer och episoder av tv-serien Miami Vice med strålande solsken, vita stränder och Michael Jackson dånandes ur bilradion. Men hur är egentligen förväntningarna på GTA IV, en ny marknad, nya spelare som fyllt arton och får ta del av spelen legalt och på en ny konsoll? Ja, jag måste påpeka att jag enbart sett någon enstaka trailer och lite till för att inte förstöra upplevelsen helt och hållet, men efter att ha kört in skivan i läsaren, med förhoppningar på att jag inte skall drabbas av en RROD (Red Ring of Death) på Xboxet så greppar jag handkontrollen och ger mig i kast med Liberty City som blir ett kärt återseende efter GTA III. Liberty City är ingenting precis som jag förknippar med den amerikanska drömmen som får protagonisten Nico Bellic att vallfärda dit i en skitig färja som avgår i valfri gammal Sovjetstat. I breven som kusinen Roman skickat till Nico avger han löften tur på tur om hur det går med affärerna, hur han har kvinnor runt omkring sig såväl hur pengarna rullar in. Väl i hamnen där Nico går av märker han att det är en markant skillnad lögner och bokstavligt talade lögner. Solen börjar redan gå upp och fäster sina kolörer i oranget och gult över hustaken medans bilarna stillsamt i yttersta harmoni som staden i omlopp fyller. Mina drömmar är liksom Nicos om att jag kommer med huvudpersonen få skapa en fullständig anarki ena stunden med polisen hack i häl medans jag forsar rikedomar och stöldgods med kusinen. Medans jag åker i stadens motorvägsbeklädda omloppsbana slår det mig samtidigt som jag för en gångs skull inte har polisen hack i häl efter mig, det slår mig hur pass eggande och frigörande spelet är. Moralen genomsyrar för en gångs skull inte ett spel som sci-fi eposet Mass Effect, i stället för jag vad fan som faller mig in, bokstavligt talat. Men jag gör det inte, dessvärre. Jag vill vänja mig vid att stå tätt intill de andra bilarna framför gatljusen, vara schyst och dejta en snygg primadonna såväl enbart utforska i samma utsträckning som jag gjorde i Crackdown. Enbart tiden kommer utvisa när den tickande bomben inom mig kommer att detonera, hur jag slänger av mig de moraliska värderingar i spelet jag har, börjar misshandla flickvännen och skjuter skallen av varenda aina jag stöter på. Möjligheterna är många, staden är enormt välbelastad med detaljrikedomar och många olika sätt att börja bygga upp sitt imperium ifrån grunden. En annan sak är hur homogen men ändå välgående humorn är, det byggs upp mestadels kring enbart det som sker, men varenda replik är dessvärre hjärtattacksframkallande i sitt sätt att ge upplopp för humorn. Visst, sexualliserade och rasistiska skämt finns det väl gott om, men inget man tar skada utav då detta enbart är ett spel. Då man spelar spel som GTA får man inte glömma att man enbart är en människa av kött och blod, där linjen mellan vad som är rätt och fel är mer tydlig än Bellics bravader i mina drömmars stad. Jag fastställer för mig själv efter en tids spelande, det har kanske gått två timmar, jag har åkt runt för mig själv, bekantat mig mera med kusinen och faktiskt skaffat mig en dejt. Spelet lever på förhoppningarna att spelaren har mer självdistans än vanligt till tv-spelandet då man i stället för stenhård grafik i stället bygga upp detaljrikedomar, välsvarvat manus och humor i varenda pixel. Det jag fick utav de två första timmarna av GTA 4 är strålande, och då jag lämnar bowlinghallen bakom mig där jag spelade med dejten så trycker jag på radion, Oxygene av Jean-Michael Jarre går på och jag fullkomligt njuter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 1 Maj, 2008 Report Share Skriven 1 Maj, 2008 Ja satan i gatan vad det nya GTA rockade, härlig story, snygg grafik, frihetskänslan total. Det enda minuset jag hittat hittills är kör-känslan, inte alls lika bra som i tidigare versioner, även om man vänjer sig efter ett tag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.