Jump to content

TV-spel & PC-spel

Rakii
 Share

Recommended Posts

• Moderator

Har nu testat Uncharted 2 ett par dagar och är ju upp över öronen förälskad. Gillade ettan, men tvåan är stråt vassare. Precis rätt svårighetsgrad, går alltid att komma vidare. Blir man sittande handlar det inte om mer än 15-20 minuter innan man kommit på hur man ska göra.

Har ju alltid älskat Tomb Raider, så det tilltalar mig verkligen. Har väl kommit 70% in i spelt so far, få se hur svårt det blir med resten.

• Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja jag är jäkligt sugen på Uncharted 2. Gillade det första spelet riktigt mycket, äventyrligt och snyggt.

Men eftersom jag är en så principfast människa ( :rolleyes: ) och har fått för mig att jag nu enbart ska spela tv-spel på min Xbox, så får jag se lite om jag plockar upp tvåan eller inte...

• 2 weeks later...

Kan väl nämna lite kort att jag införskaffat mig två spel till mitt sprillans nya PS3, och de spelen är FIFA 10 och Star Wars: Force Unleashed. Nöjd med båda spelen och är rejält sugen på att komplementera med ett till kul 2player-spel som NHL. Jag har inte spelat FIFA sedan 08 men trots att jag nu kan köra med spelkontroll så tycker jag svårighetsgraden på motsåndet är förvånansvärt svårt!? Kommer väl in i det lite mer senare men jag har det ju i huvudsak för att köra 2 spelare. Force Unleashed var väl ett ganska givet val egentligen då jag gärna ville ha ett hyfsat stilrikt äventyrsspel och att få svinga ljussabel är alltid en befrielse! :)

Jag tänker nog satsa på att köpa Gran Turismo när det släpps också.

Kul med Fifa 10, Yojimbo! Brukar spela en hel del hos min kompis som har en PS3:a och spela matcher tillsammans ett gäng, riktigt kul! Dock är jag ganska dålig fortfarande, men börjar arta sig nu då jag stagnerat upp till att spela på semiproffsnivå.

Kul med Fifa 10, Yojimbo! Brukar spela en hel del hos min kompis som har en PS3:a och spela matcher tillsammans ett gäng, riktigt kul! Dock är jag ganska dålig fortfarande, men börjar arta sig nu då jag stagnerat upp till att spela på semiproffsnivå.

Ja, jag gillar Be A Pro-läget (där man bara är en spelare) mest just nu (när jag inte spelar med andra) - antagligen för att det känns lite enklare att lyckas i det. :)

Jag tror banne mig att jag ska köpa NHL 10 nu snart också eftersom jag ändå fyller år vilken dag som helst och hockey fortfarande känns ganska aktuellt. Har spontanreaköpt Spiderman: Web of Shadows för 169 kr nyss och testat det lite smått hittills. Det var ganska kul att förverkliga barndomsdrömmen att få svinga omkring bland Manhattans skyskrapor. :rolleyes:

• Moderator

Köpte Super Mario Bros! Wii i julklapp och för en som inledde sitt TV-spelande med Super Mario så är det en underbar nostalgitripp! Känslan och tekniken är densamma som i de första spelet, men det finns detaljer från efterföljande spel som inkluderats och som förhöjer spelglädjen. Rekommenderas till spelnostalgiker!

• 1 month later...

Kan ju säga såhär mycket: Håll er borta ifrån Star Trek Online, speciellt om ni är fans av denna fantastiska franchise.

Spelet lovar så mycket, men faller så platt. Rymdstriderna är fruktansvärt enformiga och spelet i sig verkar vara utvecklat av en fem åring.

Testat betan ett bra tag, men satan va kass det är :(

• Moderator

Kan ju säga såhär mycket: Håll er borta ifrån Star Trek Online, speciellt om ni är fans av denna fantastiska franchise.

Testat betan ett bra tag, men satan va kass det är :(

Trist, hade vissa förhoppningar på det, bara för att jag gillar StarTrek. Surt.

...utvecklat av en fem åring.

Nå, var det en eller fem? :P