NoName Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 Varför hellre Xbox? Hade inte kunnat va så snyggt på 360 Låter som en fanboy nu, så e icke fallet. Jag vill ha en 360 oxå men ps3 räcker gott o väl nu. Tycker det e bra me konsol exclusives, känns som de lägger extra krut på de spelen då de bara kommer till en konsol. Tar tillbaka det där om Dragon age origins. Trodde inte det var ett sånt spel. För mycke rpg för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Posted November 13, 2009 Report Share Posted November 13, 2009 Hehe, jo sen jag skaffade Xboxen spelar jag helst på den. PS3an används främst vid filmtittande, bluray, dvd och så har jag kopplat datorn till den också. Det är helt enkelt roligare att spela på Xbox för att man har vänner som också har Xbox, kul att snacka med folk medans man spelar + att achievements är en rolig morot att verkligen hålla spelandet uppe. Tror jag känner en person som har PS3 och har i alla fall 10 vänner på Xbox-live. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 Nu har även jag spelat ut storymode i Modern Warfare 2. På många sett ett fantastiskt spel. Mycket varierat, bra story, otroligt intensivt och mycket bra grafik. Måste säga att det blev riktigt svårt mot slutet, fick till och med dra ner svårighetsgraden för att klara det. Men jag känner mig ändå lite missnöjd på något sätt, jag vet inte varför. Det hade ju naturligtvis kunnat vara längre, men problemet ligger nog i att jag fann Modern Warfare bättre helt enkelt. Det var något nytt och bara så sjukligt bra. Aja, kan ju hända att jag ändrar min inställning efter att lirat om det någon gång, för det kommer jag absolut att göra. Hur som helst blir det till att testa multiplayern imorgon, det är ju ändå där det största spelvärdet ligger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 Hur som helst blir det till att testa multiplayern imorgon, det är ju ändå där det största spelvärdet ligger. Trodde jag. Onlineläget svarade heller inte upp mot mina förväntningar. IW borde inte ändrat så mycket från onlineläget på Modern Warfare. Väldigt synd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 Trodde jag. Onlineläget svarade heller inte upp mot mina förväntningar. IW borde inte ändrat så mycket från onlineläget på Modern Warfare. Väldigt synd. Sluta gnälla nu. Nä men jag kan faktiskt hålla med om att varken storymode eller onlineläget riktigt når upp till föregångaren, men ändå fantastiskt kul. Onlineläget tog ett tag att vänja sig med, det är nog mest att man känner sig lite vilsen på de nya banorna. Ett kul nytt inslag med spelet var ju annars Special Ops, som förutom är väldigt roliga, kan spelas med någon kompis och dessutom ger mastigt med achievements. Trevligt tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Posted November 28, 2009 Report Share Posted November 28, 2009 Kom på att jag inte riktigt skrivit om FM efter att faktiskt ha testat spelet. Har inte så mycket att säga förutom att det är deras bästa hittills. Visst, CM 01/02 gör en nostalgisk men fan vad SI har utvecklat spelet. Detta är även första gången jag spelar med 3-d och det höjer spelkänslan så otroligt mycket. Enda minuset är väl nog att det kan vara lite svårt att sälja spelare (SI ska visst åtgärda detta i nästa patch). Helt enkelt ett riktigt kul spel som förstärker kärleken för fotboll. Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Jag har sedan en längre tid tillbaka bestämt mig för att köpa bluray-spelare nu till jul och efter att först ha varit inne på enkel bluray-spelare så har jag nu bestämt mig för ett PS3 för att få lite mer för pengarna istället. Jag är dock ingen tv-spelare i vanliga fall och kommer nog inte köpa mer än max tre spel det kommande halvåret drygt. Jag kommer utnyttja konsolen som spelmaskin också, men mest på helgerna skulle jag tro. Ska jag sikta in mig på en 120gb-konsol eller en 250gb-konsol? Jag antar att utrymmet mest är till för att ha ett bra "savingutrymme" för spelen och det lär jag inte behöva eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Hur går det till online? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Hur går det till online? Var ett tag sen jag spelade men det är pissenkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Hur går det till online? Var ett tag sen jag spelade men det är pissenkelt. Okej, men är det kul då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Hur går det till online? Var ett tag sen jag spelade men det är pissenkelt. Okej, men är det kul då? Ja, FM e alltid kul. Men visst kan det vara jobbigt om den ena segar. Fast det är därför Spotify existerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Hur går det till online? Var ett tag sen jag spelade men det är pissenkelt. Okej, men är det kul då? Ja, FM e alltid kul. Men visst kan det vara jobbigt om den ena segar. Fast det är därför Spotify existerar. Haha ska vi köra då? hur gör man? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Förresten så hade det varit kul att köra online om det finns några intresserade här? Hur går det till online? Var ett tag sen jag spelade men det är pissenkelt. Okej, men är det kul då? Ja, FM e alltid kul. Men visst kan det vara jobbigt om den ena segar. Fast det är därför Spotify existerar. Haha ska vi köra då? hur gör man? Kolla pm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Jag har sedan en längre tid tillbaka bestämt mig för att köpa bluray-spelare nu till jul och efter att först ha varit inne på enkel bluray-spelare så har jag nu bestämt mig för ett PS3 för att få lite mer för pengarna istället. Jag är dock ingen tv-spelare i vanliga fall och kommer nog inte köpa mer än max tre spel det kommande halvåret drygt. Jag kommer utnyttja konsolen som spelmaskin också, men mest på helgerna skulle jag tro. Ska jag sikta in mig på en 120gb-konsol eller en 250gb-konsol? Jag antar att utrymmet mest är till för att ha ett bra "savingutrymme" för spelen och det lär jag inte behöva eller? I och för sig skiljer sig priset mellan den stora och lilla disken bara typ 300 kronor så jag vet inte riktigt? Snälla - nån med PS3-kunskaper som kan svara på min fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Jag är ingen expert, men det låter som att dubbelt så mycket minne kan vara värt ynka 300 spänn. Vet inte om minnet påverkar laddningstider på spel/bluray - men spontant känns det väl lite som att det kan spela lite roll. Så mitt svar blir, köp 250gb-konsol om det bara rör sig om 300 spänn mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts