Alessandro Skriven 21 December, 2003 Report Share Skriven 21 December, 2003 Senast såg jag ROTK....måste jag säga mer? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 21 December, 2003 Report Share Skriven 21 December, 2003 Senast såg jag ROTK....måste jag säga mer? Nej tack. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 December, 2003 Moderator Report Share Skriven 22 December, 2003 (ändrad) Hehe, Manetheren, visst är det lustigt, jag som "hatar" musikalfilmer. Du har väl sett Singin' in the Rain!? Om inte, så har du inte sett den bästa i genren. Jo, jag har sett den. Älskade den när jag var liten, speciellt scenen du nämner när han hoppar på väggarna. Det kräver säkert större skicklighet än man tror. Såg att den gick på tv för ett tag sedan, men jag kom in mitt i filmen och brydde mig därför inte om att se klart den. Gamle effektgurun Stan Winston har producerat vad han själv benämner som the ultimate horrormovie. Det är det bästa manus han läst i genren och han har skaffat en regissör, Rob Schmidt, som visat sig riktigt sugen på att göra en skräckfilm. Resultatet blev Wrong Turn som jag såg igår. Schmith ville göra en typisk 70-tals skräckis med de rätta ingredienserna i. Först vill jag säga att det var gott om tajta tröjor men inget sex. Redan där falerar det allså. Men till handlingen. Snyggingen Chris har bråttom till ett möte. Han fastnar i en bilkö på stora vägen och han väljer att ta den lilla okända skogsvägen för att hinna fram. Snart smäller han in i en annan bil som har fått puntering och i och med det är pjäserna uppställda. Den bilen innehåller nämligen två killar och tre tjejer. Behöver jag nämna att det är den snyggaste tjejen som är singel? I skogarna härjar inaveln (det får man veta redan i förtexterna) och däri ligger onskan i filmen. En efter en går undgomarna åt, men de är bara sex från början så det blir inte så mycket dödande. Inledningen är faktiskt riktigt spännande, när undgomarna går rätt i i faran och försöker sedan ta sig därifrån. Tyvärr är det samma symptom som i Jeepers Creepers inledningen är det som är mest spännande, sedan blir det bara löjligt. Filmen är för ljus för att vara otäck. Är den ljus ska man inte se ansikten på onskan. Är den mörk går det bra, för då ser man inte hur kassa maskerna är. Vilken orcmask som helt är mer otäck än de som förekommer här. En sån här film fungerer inte utan att huvudpersonerna gör oligiska val (om min kompis försvinner i skogen måste jag gå dit och leta), men jag förstår inte varför det måste bil så ofantligt korkat. En sån här film måste också ha en ordentlig upplösning, men den här är för lam. Plus är att några av killsen är ganska snygga. Alltså killsen som i kill, menar inte killarna. Ja, de är iofs inte så tokiga heller. Nej, den här försöker i onska efterlikna roadwarr... förlåt, Roadkill, men kommer aldrig i närheten av den klassen. Tyvärr ännu en besvikelse på skräckfronten. 2 av 5 i betyg. Ändrad 22 December, 2003 av Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Skriven 22 December, 2003 Report Share Skriven 22 December, 2003 Finding Forrester har jag nyligen sett. En väldigt bra film, dock en aning förutsägbar. Jag ger den en svag trea. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 December, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2003 Manetheren: Visst är Roadkill en bra film i sin genre ? Klart bättre än t.ex. Jeepers Creepers. Det som är positivt är att den blandar humor med spänning och slutet är ganska bra det med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 22 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2003 Finding Forrester har jag nyligen sett. En väldigt bra film, dock en aning förutsägbar. Jag ger den en svag trea. Hehe, Victor, du är hård i dina betygsgraderingar. En väldigt bra film får en svag trea. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Skriven 22 December, 2003 Report Share Skriven 22 December, 2003 (ändrad) Bara för att jag gillar en film behöver den ju inte få ett jättebra betyg. Hur den är regisserad och hurdan musik den har behöver inte göra intrång på hur mycket jag gillar den. Dock inverkar det på helhetsbetyget. Jag kan säga att en film är jättebra, men ändå bara ge den en 3:a för att dess musik var urusel eller att skådespelarna var rätt dåliga. Ändrad 22 December, 2003 av Victor Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 22 December, 2003 Report Share Skriven 22 December, 2003 Jag såg nyss Hero. Den var bra. En otroligt "vacker" film. Lite för djup för mig kanske. Jag förstår inte varför alla gapar om denna film.(Någon djup själ kanske kan berätta det för mig?). Men jag gillade känslan och den snygga filmningen i filmen väldigt mycket. Nog för att ge den: 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 December, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2003 (ändrad) Titel: Lola rennt / Run Lola Run / Spring Lola Genre: Action/Drama År: 1998 Regi: Tom Tykwer I rollerna: Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup, Nina Petri Lola är desperat. Hon måste nämligen skaffa fram 100.000 tyska mark och hon har bara 20 minuter på sig. Då gäller det att springa för livet. Det kan sluta på tre olika sätt... Jag såg filmen när den kom, men kände för att se om den. Musiken är skön och passande för tempot i filmen (även om alla nog inte gillar den). Är lite annorlunda och jag gillar mycket av den. Sen blandar den stundtals med digitalkamera eller liknande och då känns scenerna lite amatörmässiga. Men i det stora hela är det här en film jag tycker att man ska se. Lite jobbigt att det är på tyska eftersom den rätta känslan inte infinner sig då (för min del). Kul att Potente blev känd för sin roll i The Bourne Identity och Bleibtreu för rollen i Das Experiment. Betyg: 4/5 / **** / 7.5 IMDb: 8.2 Rekommenderas: Ja Ändrad 5 Januari, 2004 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 22 December, 2003 Report Share Skriven 22 December, 2003 Roadkill som nämndes några inlägg upp såg jag på Canal+ nyligen. Obehaglig stämning genom hela filmen samtidigt som den har en lyckad humor. Den fick ljummen kritik om jag inte missminner mig och gick bara kort tid på bio i somras, så det va ju en överraskning att den va så pass bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 22 December, 2003 Report Share Skriven 22 December, 2003 Jag förstår inte varför alla gapar om denna film.(Någon djup själ kanske kan berätta det för mig?). Menar du om effekterna eller storyn? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 December, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2003 (ändrad) Roadkill som nämndes några inlägg upp såg jag på Canal+ nyligen. Obehaglig stämning genom hela filmen samtidigt som den har en lyckad humor. Den fick ljummen kritik om jag inte missminner mig och gick bara kort tid på bio i somras, så det va ju en överraskning att den va så pass bra. Jag håller med, den gick ganska obemärkt förbi på bio, men jag såg den en väldigt lyckad biokväll då jag först såg Greven av Monte Cristo och sen Roadkill som nattbio. Båda var mycket bra och överraskande. Just Roadkill tycker jag är en av de bättre filmerna i sin genre och halkar inte in (så mycket) i dagens vanliga misstag. En klart sevärd film som fler borde se. Jag spelade in den från just Canal+ för att se om vid passande tillfälle...Funderar också på att köpa den på DVD för 99 kr med alternativa slut och kommentatorspår (har jag för mig). Ändrad 22 December, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 22 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2003 Titel: Lola rennt / Run Lola Run / Spring LolaKul att Potente blev känd för sin roll i The Bourne Identity Betyg: 4/5 Hur menar du då? Potente var väl känd innan (i alla fall av mig), bl a från Spring Lola som blev ganska uppmärksammad världen över som jag förstått det? Du menar i USA kanske. Tycker också Spring Lola är mycket bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 December, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2003 (ändrad) Titel: Lola rennt / Run Lola Run / Spring LolaKul att Potente blev känd för sin roll i The Bourne Identity Betyg: 4/5 Hur menar du då? Potente var väl känd innan (i alla fall av mig), bl a från Spring Lola som blev ganska uppmärksammad världen över som jag förstått det? Du menar i USA kanske. Tycker också Spring Lola är mycket bra. Ja, jag menade väl att hon (och han) blev kända för den större publiken. Även om jag också visste vem hon var efter just Spring Lola. Ett litet plus för de korta sekvenserna man fick se av de olika personerna som hon stötte på. Jag förstod dock inte riktigt varför de ändrades från gång till gång ? Berodde det på hennes öde, hur det gick med henne ? Ändrad 22 December, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 23 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 23 December, 2003 Skriver ner ett par av de filmer som jag såg under min viloperiod ifrån forumet. ExistenZ 1/5 ROTK 4/5 TTT ext 4+/5 Once upon a time in America 4/5 Papillon 3/5 Rivierans guldgossar 4-/5 School of Rock 3+/5 Matrix Revolutions 2/5 The Pianist (Polanski) 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.